Gå til innhold

Orker ikke sitte oppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er for mye vondt, så jeg tar kvelden nå. Har ikke hatt noen ok jul og kveld. Der er for mye som skjer, jula har vært vond og tøff. Orker ikke se på raketter og på alle som feirer, drikker og er lykkelige. Jeg tar med meg hunden og har den ved siden av meg så den ikke blir så redd. Jeg trenger vel ikke gjøre som «alle andre». Det var sånn da vi gikk inn i år 2000 også - jeg gikk og la meg fordi jeg hadde det vondt pga noe mens andre feiret. Min mann dro til et vennepar på fest mens jeg var hjemme med barna. 
Takk for meg i År, ser dere neste år! 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Herfra kan det bare gå oppover. Jeg ønsker deg et flott 2020. 

Takk for det. Jeg håper det selv også. Jeg har et søsken som ligger på sykehus nok en gang etter et selvmordsforsøk. Er redd hen skal klare det til slutt. Har vært så mye stress til meg at jeg går og er svimmel om dagen, og hukommelsen er skremmende dårlig.. 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kupton skrev:

Det vel heller Villet egenskade enn selvmordsforsøk. 

Du har sikkert rett i det. 
Ps. Det ble dårlig med søvn med en kjemperedd hund, gitt...

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, kupton skrev:

Det vel heller Villet egenskade enn selvmordsforsøk. 

Hva om hen klarer det til slutt :( 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om hen klarer det til slutt :( 

Anonymkode: 150aa...781

Ja, det er alltid en fare for feilberegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Ja, det er alltid en fare for feilberegning.

Jeg må vel bare forberede meg på å miste hen. Har tenkt mye på det og hva jeg kan gjøre for å forhindre det. 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, kupton skrev:

Ja, det er alltid en fare for feilberegning.

Er det typisk å sabotere behandlingen også, og ikke bry seg om de rundt sine følelser?

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hen får bare ta livet sitt. Jeg orker ikke mer. Makter ikke å se på alt lenger. Er i ferd med å bli syk av alle belastningene selv, og må ta vare på meg selv. Takk for svar. 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hen får bare ta livet sitt. Jeg orker ikke mer. Makter ikke å se på alt lenger. Er i ferd med å bli syk av alle belastningene selv, og må ta vare på meg selv. Takk for svar. 

Anonymkode: 150aa...781

 

Alle har vi til syvende og sist ansvar for vårt eget liv og alle må vi ta vare på oss selv, noe som også innebærer egenomsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Alle har vi til syvende og sist ansvar for vårt eget liv og alle må vi ta vare på oss selv, noe som også innebærer egenomsorg.

Takk for svar. Det er ingen enkel situasjon å være i som pårørende - uansett årsak. 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er ingen enkel situasjon å være i som pårørende - uansett årsak. 

Anonymkode: 150aa...781

Nei det er ikke det,det gikk til slutt galt for min bror men han mente nok ikke å dø egentlig. Han ble jo reddet hver gang han prøvde, siste gangen gikk det galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke det,det gikk til slutt galt for min bror men han mente nok ikke å dø egentlig. Han ble jo reddet hver gang han prøvde, siste gangen gikk det galt. 

Trist å høre om din bror. 
Mitt søsken blander nå A.B. i dette for å si hva hen vil gjøre... ☹️

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre om din bror. 
Mitt søsken blander nå A.B. i dette for å si hva hen vil gjøre... ☹️

Anonymkode: 150aa...781

Ja det var jo trist det skulle ende sånn. AB,hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var jo trist det skulle ende sånn. AB,hva er det? 

Ari 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ari 

Anonymkode: 150aa...781

Å sånn å forstå. Det er ikke lett å være pårørende til noen som truer med selvmord,og stadig gjør selvmordsforsøk. Det burde jo finnes hjelp for dette,min bror gikk jo til psyk.sykepleier og hadde psykiater. Men det virker ikke som om det hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å sånn å forstå. Det er ikke lett å være pårørende til noen som truer med selvmord,og stadig gjør selvmordsforsøk. Det burde jo finnes hjelp for dette,min bror gikk jo til psyk.sykepleier og hadde psykiater. Men det virker ikke som om det hjalp. 

Var din bror syk lenge? 
Mitt søsken får masse hjelp, men ingenting hjelper. 

Anonymkode: 150aa...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var din bror syk lenge? 
Mitt søsken får masse hjelp, men ingenting hjelper. 

Anonymkode: 150aa...781

Ja så lenge jeg kan huske, han var åtte år eldre enn meg. Begynte med alkohol på ungdomsskolen og drikkingen tok aldri slutt, så han var nok alkoholiker. Fikk tidlig hjelp av utekontakten og familievernkontoret, husker det var en psykolog hjemme hos oss. Han var på en avvenningsklinikk også og tok antabus, ingenting hjalp. Det var ikke kjekt å vokse opp med, det var hele tiden problemer og bråk hjemme. Og det tok aldri slutt, ikke før han døde. Jeg flyttet hjemmenfra før han, jeg orket ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...