Gå til innhold

Såg dere talen til dattera til Ari?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Det er lett å tenke at dersom Martha ikke hadde slått opp så hadde han levd.

Jeg synes det er på overfladisk  ukebladnovelle- eller såpeserienivå å spekulere i enkle årsaker av typen hvem som var med i kirken 1.juledag eller hvem som ønsket skilsmisse for flere år siden.

De som sto ham helt nær, vet trolig en god del om hvordan ting utviklet seg mot slutten. Det har vi ikke noe med, og det gagner ingen at de som bare kjenner medieversjonen, synser og antar og gjetter.

Heldigvis oppfører norske media seg mer anstendig enn i mange andre land, og bringer ikke all spekulativ sladder videre.

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
9 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes det er på overfladisk  ukebladnovelle- eller såpeserienivå å spekulere i enkle årsaker av typen hvem som var med i kirken 1.juledag eller hvem som ønsket skilsmisse for flere år siden.

De som sto ham helt nær, vet trolig en god del om hvordan ting utviklet seg mot slutten. Det har vi ikke noe med, og det gagner ingen at de som bare kjenner medieversjonen, synser og antar og gjetter.

Heldigvis oppfører norske media seg mer anstendig enn i mange andre land, og bringer ikke alt spekulativt sladder videre.

 

Jeg synes det var flott av hele kongefamilien å stille. Og det var fortjent. Det er bare det jeg formidler. Ingenting negativt. 

Vi har ingenting med deres private liv og om hva som skjedde på slutten. Men som sagt : vi blir nyskjerrig når det gjelder offentlige personer. Vi følte vel at vi kjenner de uten at vi gjør det fordi vi leser om deres situasjoner/ liv osv.  Vi har ingen rett å vite om deres private liv. Egentlig så bør vi ikke skrive om dette temaet heller.  Det er privat selv om vi har lest store mengder om det i avisene. Så jeg setter punktum i dette emnet nå i respekt for deres private liv / sorg. Jeg synes bare at dødsfallet var så trist fordi jeg følte at jeg kjente han. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg synes det var flott av hele kongefamilien å stille. Og det var fortjent. Det er bare det jeg formidler. Ingenting negativt. 

Jo, du formidler mer. Du spekulerer og fabulerer og sprer sladder du ikke har grunnlag til å vite noe om, og i likhet med Laban syns jeg dette er både ufint og upassende. Du - eller andre som ikke kjenner dem - har ingenting med hvem som har gjort hva, hva som er forårsaket av hva etc, og som i alle andres liv er sammenhenger komplekse og private.

Er det én ting denne saken bør ha lært oss, så er det at også offentlige personer har krav på å få være private og i fred. Jeg syns spekuleringen din er skikkelig ufin, og jeg syns du bare skal la dette ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 minutter siden, Kayia skrev:

Jo, du formidler mer. Du spekulerer og fabulerer og sprer sladder du ikke har grunnlag til å vite noe om, og i likhet med Laban syns jeg dette er både ufint og upassende. Du - eller andre som ikke kjenner dem - har ingenting med hvem som har gjort hva, hva som er forårsaket av hva etc, og som i alle andres liv er sammenhenger komplekse og private.

Er det én ting denne saken bør ha lært oss, så er det at også offentlige personer har krav på å få være private og i fred. Jeg syns spekuleringen din er skikkelig ufin, og jeg syns du bare skal la dette ligge.

Jeg skal ikke kommentere noe mer. Men jeg svarte at en i innlegget over meg skrev noe jeg kommenterte. Ellers er det kun hva jeg har lest i media som jeg skrev om. Ingenting mer.  Ikke nødvendig å gjøre meg til "heks" av den årsak. Mener at vi alle bør slutte å kommentere denne saken mer. La det ligge. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med lys? Er det orb du tenker på? 

Jeg har i held mitt liv merket at det har spøkt i husene jeg har bodd i. Hva/eller hvem dette er? Aner jeg ikke. 

Anonymkode: cbbe6...3fb

Ja man kan jo se det som orber på bilde,men jeg tenker på lysvesener...noen kan se dem med det blotte øyet. 

Her og spøkte det før og vi opplevde mye rart,jeg hadde litt kontakt med en avdød mann som bodde her. Men jeg renset huset med reiki og siden har det vært rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg skal ikke kommentere noe mer. Men jeg svarte at en i innlegget over meg skrev noe jeg kommenterte. Ellers er det kun hva jeg har lest i media som jeg skrev om. Ingenting mer.  Ikke nødvendig å gjøre meg til "heks" av den årsak. Mener at vi alle bør slutte å kommentere denne saken mer. La det ligge. 

Du er absolutt ingen heks, og jeg tror ikke du sier noe for å gjøre noen noe vondt. Jeg prøvde bare å få deg til å tenke over at du bidrar til å spre sladder når du kommenterte og spekulerte som du gjorde, og dette er aldri greit. 

Det er klokt av deg å avslutte denne diskusjonen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
7 minutter siden, Kayia skrev:

Du er absolutt ingen heks, og jeg tror ikke du sier noe for å gjøre noen noe vondt. Jeg prøvde bare å få deg til å tenke over at du bidrar til å spre sladder når du kommenterte og spekulerte som du gjorde, og dette er aldri greit. 

Det er klokt av deg å avslutte denne diskusjonen nå :)

Jeg sa bare det jeg har lest i media. Om årsaker til at folk ser svart.  Jeg sa at jeg vet ikke hva som er Ari sin årsak. Men fordi han er en kjent person så ble jeg nyskjerrig på hvorfor. Men det har jeg ingenting med å gjøre som sagt. Jeg skrev ikke om Ari eller Marthas situasjon. Jeg beveget meg kun litt ut på viddene der jeg fortalte om situasjoner generellt i samfunnet. Men mulig det ble mistolket. Itilegg svarte jeg på et annet innlegg som jeg mulig misforsto som sagt. Mener at vi alle bør la temaet ligge. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg lurer på om han la ifra seg et brev om hvorfor han valgte å ta sitt eget liv. Årsaken er såklart ingen sin skyld. Det er psykiske årsaker. Men det kan ha en utløsende faktor eller flere utløsende faktorer. Som foreks kjærlighetssorg, fysisk sykdom , angst , osv. Men vi vet ikke årsaken. 

Jeg synes det er trist om kjærlighetssorg for Martha var utløsende årsak. Håper for all del at det ikke var derfor. Men vi vet ikke svaret på det. Det kan være andre kriser som oppsto.. umulig å si. 

Han gikk videre med ny kjæreste.  Kjæresten og familien vet mulig mer svar på hva som gjorde at det gikk så galt. Vi kan bare spekulere men vi vet ikke svaret. Svaret kan være noe helt annet enn vi tror. 

Jeg er svært nyskjerrig på om han skrev et siste brev til sine nærmeste. Det kunne kanskje gi litt av svaret på hva som var vondt for han selv om det ikke hjelper med å få han tilbake nå. 

Dette er ufattelig trist. Men jeg vil tro at de tre barna vil klare seg. De får sikkert god støtte. Maud Angelica virker svært reflektert og fornuftig. 

Ja jeg må si at jeg er svært nyskjerrig på å vite hva som gjorde at han så alt så mørkt at han ikke orket mer. 

 

Du er ikke den eneste som har tenkt den tanken at det kan ha vært en utløsende faktor,  men hvis man begynner å lese tilbake så har han i mange år  både slitt psykisk og hatt alkoholproblemer. Dette har han vært helt åpen om og han beskriver seg selv som en dårlig ektemann. 

MA fortalte i talen sin at dette har vært vanskelig for barna og at ingen har skyld i hans selvmord. Da tenker jeg vi får høre på den kloke datteren som har levd med hans problemer. 

Friske mennesker kommer seg gjennom et samlivsbrudd . 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja man kan jo se det som orber på bilde,men jeg tenker på lysvesener...noen kan se dem med det blotte øyet. 

Her og spøkte det før og vi opplevde mye rart,jeg hadde litt kontakt med en avdød mann som bodde her. Men jeg renset huset med reiki og siden har det vært rolig. 

Jeg har sett lyskuler ikke bare på bilder, men i rommet jeg er i også. Flere ganger. Kan det være forfedrene? Eller noen som kobler seg til min energi? 

Jeg kommer inn på rommet og kjenner en intens røyklukt, forså forsvinne helt igjen. Er det noen som vil ga kontakt med meg? Jeg er ikke fremmed for slike ting, å tenker det vil være trøsten når ei gang de næreste dør, eller omvendt. 

K31:)

Anonymkode: cbbe6...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett lyskuler ikke bare på bilder, men i rommet jeg er i også. Flere ganger. Kan det være forfedrene? Eller noen som kobler seg til min energi? 

Jeg kommer inn på rommet og kjenner en intens røyklukt, forså forsvinne helt igjen. Er det noen som vil ga kontakt med meg? Jeg er ikke fremmed for slike ting, å tenker det vil være trøsten når ei gang de næreste dør, eller omvendt. 

K31:)

Anonymkode: cbbe6...3fb

Ja det kan være avdøde familiemedlemmer, og det med røyklukten og. Det har jeg også kjent, de bare vil si til deg at "Her er vi". Det føler ihvertfall jeg :) Det er en trøst for meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan være avdøde familiemedlemmer, og det med røyklukten og. Det har jeg også kjent, de bare vil si til deg at "Her er vi". Det føler ihvertfall jeg :) Det er en trøst for meg også. 

Jeg føler selv det er enten min farfar eller bestefar som da røkte pipe. Jeg aner ikke hvorfor jeg tror det er en av dem. Den røyklukten er uforklarlig. Den er så intens at jeg blir uvel😄 Ingen vindu eller trekk er åpent. Hvorfor vil de vise seg? Følger de med for å være beskyttende? 

Anonymkode: cbbe6...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler selv det er enten min farfar eller bestefar som da røkte pipe. Jeg aner ikke hvorfor jeg tror det er en av dem. Den røyklukten er uforklarlig. Den er så intens at jeg blir uvel😄 Ingen vindu eller trekk er åpent. Hvorfor vil de vise seg? Følger de med for å være beskyttende? 

Anonymkode: cbbe6...3fb

Ja de viser at de fremdeles er til,og innimellom er de med oss. Det er jo fint å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...