Gå til innhold

Dilemma: Antipsykotika eller SSRI, OCD symptomer

Anbefalte innlegg

Sliter med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre: Sluttet med Fontex etter ca 10 års bruk (mot tvangssymptomer) for noen uker siden, da jeg uansett ble dårligere, men etter at jeg sluttet har det hele bare eskalert og jeg har blitt mye dårligere. Lurer på om jeg rett og slett må begynne med noe igjen, eller om det fortsatt er nervesystemet som justerer seg etter fraværet av SSRI'en. Orker snart ikke mer, det er blitt så ekstremt. Så lurer på om jeg skal prøve et antipsykotia i stedet for SSRI, eller om det mest fornuftige er å begynne på SSRI igjen. Har fått Fluanxol av legen så da er spørsmålet i bunn og grunn Flunaxol eller ett eller annet SSRI? Noen tanker?

Fortsetter under...

Jeg kan bare svare på hva som er anbefalt praksis. Da skal en starte med SSRI. Doseres oppover, om nødvendig til dobbelt av de doser som brukes ved depresjon. Serumkonsentrasjonsmåling.

Om dette ikke gir tilstrekkelig effekt, anbefales å legge til Risperdal, vanligvis 1 - 2 mg.

AnonymBruker

Jeg seponerte SSRI for 4-5 måneder siden og går nå bare på AP. Jeg har ca samme dose tvangstanker. Men angivelig er min grunnlidelse en psykose lidelse. Hva er din grunnlidelse? Nevrose eller psykose? Hvis det er nevrose gir vel svaret seg selv. IOM att du opplevde forverring gir vel også svaret seg selv. 

Anonymkode: 6b0ab...201

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...