Gå til innhold

Bipolar 1, noen tips?


RamonaK

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar 1, og de periodene manien kommer gjør jeg så fryktelig mye dumt. Og jeg mener ikke bare litt dumt, men ubeskrivelig dumt som har hatt store konsekvenser. Hva skal jeg gjøre? Har ingen som kan "passe på meg" og si ifra når det går nedover. har null kontroll, og det kommer ikke gradvis men helt plutselig, det er som å skru på en bryter. Noen som har noen ideer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å legge til at jeg muligens også har borderline personlig hets forstyrrelse, vet ikke om det har noe å si...(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Det aller viktigste du kan gjøre er å følge opp medisineringa svært nøye.

Det funka aldri noe av det som ble prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har det sånn? Jeg er utrolig desperat , jeg kan ikke ødelegge mer for meg selv nå. Det er nesten ikke mer igjen å ødelegge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, RamonaK skrev:

Går ikke på noen medisiner lenger så det blir vanskelig.

Hvorfor i all verden tar du ikke medisiner??

Anonymkode: c2324...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, lang historie. Som involverer sex med psykologen min og overdose hos psykiater, alt gikk sønder og sammen , ble verre av medisiner også sjekket jeg litt ut av det hele. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden tar du ikke medisiner??

Anonymkode: c2324...24f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen psykiater, gikk så dårlig sist at jeg har ikke turt. Men har jo ikke akkurat gått veldig bra siden heller. Bare merker at noe forferdelig er på vei.

4 minutter siden, kupton skrev:

Hvis du har bipolar 1 og ikke bruker medisiner, har du ikke funnet riktig psykiater.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om råd. Hvis du ikke gjør en forandring, blir alt som før. Du får råd om hva som er anbefalt i en situasjon som din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Prøvde bare forklare. Er bare litt stressa vet ikke om jeg klarer å ordne alt i tide. For det tar vel litt tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, kupton skrev:

Du ber om råd. Hvis du ikke gjør en forandring, blir alt som før. Du får råd om hva som er anbefalt i en situasjon som din.

Men en ting jeg lurer på, hvordan i all verden skal jeg holde styr på medisiner, ?når jeg gikk på de før glemte jeg de helt , glemte at jeg hadde tatt de og tok de dobbelt osv. I perioder glemmer jeg å børste håret, eller tar klær på bakfram. Kommer jeg noen gang til å komme igjennom det? Jeg ser liksom ikke helt hvordan jeg skulle klare å gjennomføre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Ja det kan jeg prøve. Det funker forhåpentligvis, prøvde på skrive lapper til meg selv før, men det funka ikke. Så da må jeg finne en fastlege, deretter en psykiater, og forhåpentligvis tar det ikke så lang tid. Så får satser jeg på at det kommer til å funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RamonaK skrev:

Det funka aldri noe av det som ble prøvd. 

Jeg måtte prøve mange typer og kombinasjoner før vi fant noe som fungerer ganske bra. De fleste medisinene jeg prøvde, responderte jeg bra på, men fikk for store bivirkninger. 

En ting jeg MÅ for å greie meg best mulig (utenom å ta medisinene), er å leve så stabilt som mulig. Ikke for mye aktivitet, men heller ikke for lite. Og så god døgnrytme som overhode mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Uff, lang historie. Som involverer sex med psykologen min og overdose hos psykiater, alt gikk sønder og sammen , ble verre av medisiner også sjekket jeg litt ut av det hele. 

 

I hovedinnlegget sier du at du har gjort så mye dumt. Sex med psykologen er ikke din skyld hvis du gikk til han som pasient på det tidspunktet. Skylden har psykologen 

Anonymkode: c2324...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg prøver å leve så stabilt som mulig, men det funker ikke alltid. Hodet og kroppen snakker liksom ikke sammen. Men jeg får prøve medisiner igjen, og forhåpentligvis funker det. 

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg måtte prøve mange typer og kombinasjoner før vi fant noe som fungerer ganske bra. De fleste medisinene jeg prøvde, responderte jeg bra på, men fikk for store bivirkninger. 

En ting jeg MÅ for å greie meg best mulig (utenom å ta medisinene), er å leve så stabilt som mulig. Ikke for mye aktivitet, men heller ikke for lite. Og så god døgnrytme som overhode mulig.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hovedinnlegget sier du at du har gjort så mye dumt. Sex med psykologen er ikke din skyld hvis du gikk til han som pasient på det tidspunktet. Skylden har psykologen 

Anonymkode: c2324...24f

Ja, jeg var pasienten hans., og det er en av grunnene til at jeg synes det er vanskelig å spørre om hjelp. Men jeg ser ikke på ham som noe dumt i den forstand, han er en av grunnene til at jeg sluttet å få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...