Gå til innhold

Sykelønn/tilbake betaling-for mye?!

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirrett/Skjønner ikke

Hei

Jeg har hvert sykmeldt siden vi har giftet oss slutten av november ifjor. Desember i fjor fikk jeg delt sykpenger 16 dager fra arbeidsgiver og resten fra trygdekontoret. I januar 2002 får jeg sykelønning på 16924 kr. Siden jeg hadde en månedslønn på ca 13000 fra arbeidsgiver. Tar jeg kontakt med trygdekontoret, så spør jeg hvorfor jeg har fått så stor syklønning-da får jeg svar at det er også regnet med omsorgspenger for våre bar og dekning til div medisin. For et par dager sida får jeg et brev fra trygdekonter der jeg må tilbake det jeg har fått for mye. Da er mitt spørsmål kan de kreve at jeg må betale tilbake når jeg undersøke i Januar/februar, om det dette var rett utbetaling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45288-sykel%C3%B8nntilbake-betaling-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Nei, det kan de sannsynligvis ikke. Du har bedt om forklaring på beløpet og fått forklaring, så da er du sannsynligvis i aktsom god tro. De kan da bare kreve at du betaler tilbake det som er i behold av beløpet. Er det snakk om en brukskonto vil det i praksis si ingenting. Har du ført pengene over på en kapitalkonto uten å røre dem blir det noe annet.

Det vil være en absolutt fordel om du kan dokumentere eller sannsynliggjøre samtalen på noe slags vis enten ved at du fikk det skriftlig eller at du husker navnet på den du snakket med og dato, gjerne klokkeslett. (En påminnelse til dere alle sammen!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...