Gå til innhold

Nors pasientombud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld frosken. Jeg tolket deg feil :( dette er forferdelig sårt for meg/oss, men det er ingen unnskylding. 

Anonymkode: 3bdaa...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konstatering av underliggende sykdom utløser mere ansvar for det offentlige. Man trenger uavhengig spesialistvurdering som ikke er økonomisk bundet i klageorganet. Enkelte mennesker er helt spesielt vanskelige også i denne yrkesgruppen tror jeg.

Alt er ofte ikke bare selv i vår tid så dessverre.

Anonymkode: 2b3e4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dessverre klarer vi ikke alle og følge opp alt i livet også i det offentlige helsesystem og NAV tror jeg. Vi må ofte alle konsentrere oss om de lovbestemte krav. Dette med tenner er mye forsømt med mange vonde historier. Min mor tok opp lån for noen løse proteser som var helt ubrukelige for henne og lånet fikk hun problemer med å tilbakebetale med sykdom og alt.Her er mye juks og bedrag tror jeg. Håper dere er mere heldige enn vår lille familie var.

Anonymkode: 2b3e4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Hva skal vi gjøre? Finnes det noen hun kan snakke med? Norsk pasombud? 

Hvis det viser seg at hun har en diagnose ønsker vi å søke erstatning.

https://helsenorge.no/rettigheter/klagemuligheter-etter-tannbehandling

https://www.hvakostertannlegen.no/artikler/slik-klager-du-på-tannbehandling/

Ikke legg vekt på skrekkhistoriene til ab 2b3e4...da8. De stammer trolig fra en tid lenge før datteren din ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har hevdet at for lite frukt og bær i kostholdet i oppveksten kan forårsake senere problemer med tannhelse og kanskje utvikling av sykdommer. Men som dere sier man må til spesialist for avklaring. Jeg er bare en som har slitt mye selv personlig også. Ikke lite stigma omkring sånne ting også i helsetjenesten. Kanskje bør man først konsultere en lege spesielt når det handler om en ung person.

Anonymkode: 2b3e4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte har hevdet at for lite frukt og bær i kostholdet i oppveksten kan forårsake senere problemer med tannhelse og kanskje utvikling av sykdommer.

Husk på at dette gjelder en som ble født i 1999 eller noe sånt. Det er vel lite sannsynlig at kostholdet var så elendig at de blivende tennene ble ødelagt. Eldgamle elendighetsbeskrivelser er lite relevant for en så ung person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har idag bestilt time til ny tannlege og skal til spesialist om to uker. 

Anonymkode: 3bdaa...3bf

Hvis hun bruker medisiner, så minn henne på at hun må fortelle tannlegen det. Medisiner kan i noen tilfeller gi så stor munntørrhet at det kan gi grunnlag for refusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...