Gå til innhold

Hvorfor er det bare moralens voktere som svarer ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.1.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

De som aldri gjør noe galt. Er folk virkelig så kjedelige? 

Anonymkode: 5250d...eeb

 

Jeg tror at @Laban sier noe svært viktig her.

Selv har jeg gjort mye dumt opp igjennom som jeg absolutt ikke er stolt av, men det er jo da lov å lære av sine feil og ikke gjøre de om igjen. F.eks. satt jeg bak på en motorsykkel som 23-åring i regnvær i 198 km/h. Livsfarlig, men på den tiden var jeg ikke redd for livet mitt og tenkte ikke over konsekvensene det ville fått for ham som kjørte motorsykkelen dersom vi hadde blitt stanset av politiet. Det var jo livsfarlig og vi utsatte ikke bare oss selv for fare... Det er noe jeg ikke er stolt av.

Jeg er nok en av de det siktes til i denne tråden som gjør mye riktig og som fremstår som vellykket osv. Husk at alle mennesker har forskjellige sider - det gjelder bare hvilke av dem vi viser frem til enhver tid. Psykologen min sa det en gang: Du skulle ikke tro det, men jeg har pasienter gående hos meg som utad har perfekte liv, familie, god jobb, god utdannelse, men på kontoret mitt åpner de opp en helt annen side av seg du aldri hadde forventet deg. Utad skulle man aldri tro at jeg har psykiske problemer, for jeg fremstår som det motsatte når folk møter meg og ikke kjenner meg inngående.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
På 27.1.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev:

De som aldri gjør noe galt. Er folk virkelig så kjedelige? 

Anonymkode: 5250d...eeb

Jeg synes høymoralske svar kan komme fra alle kanter her. Det siste jeg la merke til var noen "flyskam" innlegg fra anonym.

Jeg synes det er greit å ikke leve 100% opp til egne idealer. Det må være lov å si at man bør hjelpe fattige i India uten å følge opp med å donere alt man eier. Mennesker er rett og slett ikke skrudd sammen sånn, så da er det ikke rimelig å forvente det.

Hvis man må leve som Greta Thunberg før man i det hele tatt kan åpne kjeften blir det ikke mye fremgang i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes høymoralske svar kan komme fra alle kanter her. Det siste jeg la merke til var noen "flyskam" innlegg fra anonym.

Jeg synes det er greit å ikke leve 100% opp til egne idealer. Det må være lov å si at man bør hjelpe fattige i India uten å følge opp med å donere alt man eier. Mennesker er rett og slett ikke skrudd sammen sånn, så da er det ikke rimelig å forvente det.

Hvis man må leve som Greta Thunberg før man i det hele tatt kan åpne kjeften blir det ikke mye fremgang i verden.

Jeg tenker man skal leve som man prediker. Ikke lat som du er så opptatt av miljøet hvis du samtidig flyr på ferieturer flere ganger i året. Fly så mye du vil, men rull da inn det såkalte miljøengasjementet.

Anonymkode: 3322d...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av miljøet, men noen ganger må jeg fly hadde det vært en mer miljø vennlig måte hadde jeg brukt den. Men teknologien går fremover, og det er ingen grunn til at flying i fremtiden ikke kan være mer miljø vennlig. Men jeg er ikke ingeniør så har lite å bidra med på den fronten. Isteden prøver jeg å gjøre det jeg personlig kan for miljøet. 

Anonymkode: d3ee7...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker man skal leve som man prediker. Ikke lat som du er så opptatt av miljøet hvis du samtidig flyr på ferieturer flere ganger i året. Fly så mye du vil, men rull da inn det såkalte miljøengasjementet.

Anonymkode: 3322d...b36

Jeg er enig i at man ikke kan kjefte på de som flyr samtidig som man fly selv. Heller ikke hovere over  de som spiser på burger king hvis man selv kjører en veldig stor fritidsbåt. Det kaller jeg også dobbeltmoral. For min del går grensen ved å kritisere andre. 

Jeg mener man må diskutere fellesløsninger uten å bli perfekt først. Politikere må få fly til miljøkonferanser uten at det blir en sak for eksempel. Ellers vinner bare de politikerne som gir fullstendig blaffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...