Gå til innhold

Kamera på mottaksrommet på psykiatrisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La merke til at det var en svart klump som så ut som et kamera i taket på det der mottaksrommet man sitter alene å venter på å få samtale med legen på akuttpsykiatrisk.

Er det lov ??? Det var ikke skilta at det var kamera på rommet.

Er det sånn at de bruker kamera for å studere om pasienten er psykotisk eller om den suicidale pasienten egentlig sitter å ler av noe på mobilen i skjul?

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, kupton skrev:

Hvis det er et kamera, så er det for å følge med at pasienten ikke er i fare. 

Men kupton er det vanlig at det seriøst er kamera i taket på mottaksrommene? Du har jo jobbet på akuttpsykiatrisk før kan du svare.

 

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kupton er det vanlig at det seriøst er kamera i taket på mottaksrommene? Du har jo jobbet på akuttpsykiatrisk før kan du svare.

 

Anonymkode: bdc9b...030

ja, det er vanlig

Anonymkode: e9971...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, det er vanlig

Anonymkode: e9971...cec

Tuller dere bare? I såfall hvordan ser det kameraet ut der som dere har vært?

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje bra og en trygghet for pasienten som jo ingen beviser har om noe oppstår. Enkelte mennesker er ikke hva de gir seg ut for til tross for stor familie og alt på stell tror jeg. Jeg var mye mere naiv som yngre men fikk andre erfaringer. Enkelte kan leve ganske så A4 liv eller være fremtredende samfunnstopper mens de denger kona og ungene på si. Man blir så lett rundlurt av disse og enkelte mennesker er mye mere utsatte enn ellers  for sånn svindel så dessverre. Vil bare kalle det ondsinnet svindel.

Anonymkode: d911e...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er en sånn vannspreder som utløses ved brann/brannalarm? De kan minne litt om kamera. Jeg kan være litt paranoid av meg selv av og til og har ofte mistenkt disse har kamera😅

Anonymkode: a8695...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er en sånn vannspreder som utløses ved brann/brannalarm? De kan minne litt om kamera. Jeg kan være litt paranoid av meg selv av og til og har ofte mistenkt disse har kamera😅

Anonymkode: a8695...1ef

Jo det kunne jo hende, men det var litt rart at det kun var 1 i hele rommet? Med mindre det var en til bortover bak kroken ved badet også da..

Eller spruter sånne sprinkleranlegg vann langt av gårde sånn at det kun trengs en i hele rommet? Det var jo både sofa, 2 stoler, et bord, en undersøkelsedbenk og en lang skjenk der.

Den svarte klumpen var nesten midt på bordet, men litt nærmere sofaen.

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kunne jo hende, men det var litt rart at det kun var 1 i hele rommet? Med mindre det var en til bortover bak kroken ved badet også da..

Eller spruter sånne sprinkleranlegg vann langt av gårde sånn at det kun trengs en i hele rommet? Det var jo både sofa, 2 stoler, et bord, en undersøkelsedbenk og en lang skjenk der.

Den svarte klumpen var nesten midt på bordet, men litt nærmere sofaen.

Anonymkode: bdc9b...030

De fleste kamera midt i taket i dag ser ut som en rund litt sciencefiction aktig sort/grønnlig glasskule. De er større enn vannsprederen. På størrelse med et blomkål.. Om det er en sånn, er det kamera. Men vanskelig å si uten bilde av den. Jeg trodde uansett også de var pliktige å informere om kamera, på skilt eller plakat. Kanskje de har det et sted uten at du har lagt merke til det? Tror ikke det er vanlig med kamera på sykehus generelt. Men psykiatrisk er nok kanskje unntak. Der skjer så mye alvorlig. Og vet de har kamera ved inngangen og på venterommet hos offentlig legevakt feks. Men der er det skilting om det.

Anonymkode: a8695...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste kamera midt i taket i dag ser ut som en rund litt sciencefiction aktig sort/grønnlig glasskule. De er større enn vannsprederen. På størrelse med et blomkål.. Om det er en sånn, er det kamera. Men vanskelig å si uten bilde av den. Jeg trodde uansett også de var pliktige å informere om kamera, på skilt eller plakat. Kanskje de har det et sted uten at du har lagt merke til det? Tror ikke det er vanlig med kamera på sykehus generelt. Men psykiatrisk er nok kanskje unntak. Der skjer så mye alvorlig. Og vet de har kamera ved inngangen og på venterommet hos offentlig legevakt feks. Men der er det skilting om det.

Anonymkode: a8695...1ef

Jeg vet hva du mener med kamera på størrelse med en blomkål. De der vanlige kameraene man ser overalt offentlig. Men det var ikke en sånn en, den var en del mindre på størrelse med en klementin. Men ellers var den svart og kunne se ut som det skinte oppi den..

Er det virkelig ingen som har jobbet på akuttpsykiatrisk her?

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var på en måte innfelt i taket da det glemte jeg å si. Den satt ikke som en klementin utenpå

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva du mener med kamera på størrelse med en blomkål. De der vanlige kameraene man ser overalt offentlig. Men det var ikke en sånn en, den var en del mindre på størrelse med en klementin. Men ellers var den svart og kunne se ut som det skinte oppi den..

Er det virkelig ingen som har jobbet på akuttpsykiatrisk her?

Anonymkode: bdc9b...030

Om det er akuttpsykistrisk og pasienter sitter alene med legen, er der garantert kamera. Det sier seg egentlig selv når jeg tenker meg om. Men ja, det skulle stått skilt. Eller informert. Men muligens de er redde for å stresse opp pasienter unødig om de påpeker dette. 
 

Kanskje du kan reservere deg om du ber fint, dersom du syns det er ubehagelig? Evt få prate på annet rom uten kamera, om de ikke ser på deg som en trussel for deg selv eller andre?

Anonymkode: a8695...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La merke til at det var en svart klump som så ut som et kamera i taket på det der mottaksrommet man sitter alene å venter på å få samtale med legen på akuttpsykiatrisk.

Er det lov ??? Det var ikke skilta at det var kamera på rommet.

Er det sånn at de bruker kamera for å studere om pasienten er psykotisk eller om den suicidale pasienten egentlig sitter å ler av noe på mobilen i skjul?

Anonymkode: bdc9b...030

Er det et problem?

Anonymkode: f5508...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er akuttpsykistrisk og pasienter sitter alene med legen, er der garantert kamera. Det sier seg egentlig selv når jeg tenker meg om. Men ja, det skulle stått skilt. Eller informert. Men muligens de er redde for å stresse opp pasienter unødig om de påpeker dette. 
 

Kanskje du kan reservere deg om du ber fint, dersom du syns det er ubehagelig? Evt få prate på annet rom uten kamera, om de ikke ser på deg som en trussel for deg selv eller andre?

Anonymkode: a8695...1ef

Men dette var ikke et kamera som tydeligvis var meningen at folk skulle skjønne at var et kamera. Det så ikke ut som et kamera.

Man sitter ikke alene med legen, men med en sykepleier og en lege

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette var ikke et kamera som tydeligvis var meningen at folk skulle skjønne at var et kamera. Det så ikke ut som et kamera.

Man sitter ikke alene med legen, men med en sykepleier og en lege

Anonymkode: bdc9b...030

Ja det jeg nok følt litt ekkelt selv. Om det faktisk er et kamera. Hadde følt meg litt ‘lurt’ på en måte når det ikke ernfoemert om det og tillegg et skjult kamera.
 

Jeg ville spurt rett ut om det om jeg var deg. Det er kanskje den eneste måten du får et sikkert svar. De har ikke lov å lyve om det er det.

Anonymkode: a8695...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER DET KAMERA PÅ MOTTAKSROMMET PÅ PSYKIATRISK ??? i alle dager, har aldri jeg fått med meg. Har de lov til det?

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 23.38, AnonymBruker skrev:

La merke til at det var en svart klump som så ut som et kamera i taket på det der mottaksrommet man sitter alene å venter på å få samtale med legen på akuttpsykiatrisk.

Er det lov ??? Det var ikke skilta at det var kamera på rommet.

Er det sånn at de bruker kamera for å studere om pasienten er psykotisk eller om den suicidale pasienten egentlig sitter å ler av noe på mobilen i skjul?

Anonymkode: bdc9b...030

Det er ikke et kamera men en mottakerboks til alarmen. 

Anonymkode: 25dc8...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et kamera men en mottakerboks til alarmen. 

Anonymkode: 25dc8...cbd

Hva er en mottakerboks til alarmen? Er det sånn boks i taket som registrer at den ansatte som har trykket på armbåndsalarmen befinner seg i akkurat det rommet?

Anonymkode: bdc9b...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...