Gå til innhold

Kunne du klart deg på 2000 kr ut februar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du klart deg på det når alle regninger er betalt? 

Anonymkode: fea2e...8b8

Nei.

Anonymkode: 77a6b...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du klart deg på det når alle regninger er betalt? 

Anonymkode: fea2e...8b8

Hva skulle de 2000,- dekket? Mat og uforutsette utgifter? Siden jeg - ifølge noen her inne - er en matsamler siden jeg har noen middager i fryseren og litt tørrmat i skapet, så hadde det nok gått greit, men om det hadde dukket opp større uforutsette regninger (tannlege f.eks.) så hadde det nok litt litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart det. Jeg har dyre vaner. Spessielt cola og snus trekker mye penger.

 

Skulle det bare dekke mat hadde jeg klart det. Kan lage mye billig mat hvis man lager og kjøper billig.

Anonymkode: 53f55...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du klart deg på det når alle regninger er betalt? 

Anonymkode: fea2e...8b8

Det er det jeg har igjen når alle regninger er betalt og det går det :) bare vær litt forsiktig med pengene :)

Anonymkode: dd636...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg har igjen når alle regninger er betalt og det går det :) bare vær litt forsiktig med pengene :)

Anonymkode: dd636...37e

Er du alene? 

Vi er 3 og har 7500 tilgode når alle faste utgifter, gjeld og husleie er betalt. Det skal gå til alt, som mat, drikke, drivstoff, klær, frisør, tannlege, bilrep osv. Prøver å spare litt av dette.

Vi klarer oss, har ikke noe valg. 

Anonymkode: c45ba...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare skulle dekke mat til meg selv og jeg hadde enkelte basisvarer (krydder, dopapir,...) fra før, ville det gått fint. Jeg er god til å utnytte restemat og ikke kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå det, vi er tre 1voksen og 2barn. Jeg har ca 2500 igjen etter regninger, bruker ca 1500 på mat , 600 går på sparekonto , og de 400 gjør vi noe morro med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du alene? 

Vi er 3 og har 7500 tilgode når alle faste utgifter, gjeld og husleie er betalt. Det skal gå til alt, som mat, drikke, drivstoff, klær, frisør, tannlege, bilrep osv. Prøver å spare litt av dette.

Vi klarer oss, har ikke noe valg. 

Anonymkode: c45ba...58f

Nei er ikke alene. Jeg har to barn. Har ca 2500 Etter regninger, men bruker bare 1500 på mat, resten sparer jeg.

Anonymkode: dd636...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du klart deg på det når alle regninger er betalt? 

Anonymkode: fea2e...8b8

Har lyst til å si ja, men har ikke prøvd å greie meg på en slik sum siden jeg studerte for over 20 år siden. Jeg tror egentlig jeg ville slitt med å greie det, og at alt fokus ble rettet mot PENGER og BILLIG NOK og HAR IKKE RÅD.

Hvordan ser mars ut? Om det kommer mer penger "der framme" er det kanskje litt lettere enn om dette er et vedvarende nivå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overasket over hvor lite flere folk her sitter igjen med til mat og andre utgifter (etter regninger). Jeg er ufør, og jeg sitter igjen med 9000,- etter faste utgifter... Det er av en inntekt på 18736 i måneden. 

Anonymkode: 53f55...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overasket over hvor lite flere folk her sitter igjen med til mat og andre utgifter (etter regninger). Jeg er ufør, og jeg sitter igjen med 9000,- etter faste utgifter... Det er av en inntekt på 18736 i måneden. 

Anonymkode: 53f55...6fe

Det kommer  an på hvor man bor, hvor mye man har i boutgifter, om man er avhengig av bil, om man har barn osv. At noen sitter igjen med lite er ikke rart.
 

Jeg får like mye utbetalt som deg, men fordi jeg bor kommunal leilighet i Oslo er husleien skyhøy. (nesten 12000,-) Jeg må bor her fordi jeg er syk og det er personale i samme bygget. Men har lave utgifter ellers og klarer å spare litt hver mnd.

Anonymkode: ca1ab...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har dyre vaner. Setter av 3000 hver andre uke til mat, klær, snus, ungene som kommer annen hver helg. Ofte klarer jeg ikke holde meg innenfor budsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene og ja jeg hadde klart meg ut februar med 2000 kr.  Da hadde det kun vært mat og det aller nødvendigste.  Jeg går til jobben, og jeg hadde tatt med matpakke.  Måneden hadde vært kjedelig med jobb, tv, netflix og bøker. Jeg hadde gledet meg til de fire ukene var slutt.  Jeg trenger ikke å klare meg med så lite i dag og det er jeg glad for.

Anonymkode: 12151...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt svært stor problemer spesielt om jeg trodde at neste måned ville ikke  bli særlig bedre og hadde lite nærstående familie jeg kunne snakke med og lufte litt frustrasjon hos kanskje. Situasjon dessverre er dlik tror jeg for så mange i i dag eller tett opp mot.Mange stikker kanskje hodet i sanden fordi det ikke er så mange alternativer.

Se bare på oppskriftene på vg nettavis i dag. Både når gjelder kake og plantebasert kost uten kjøtt. Det ser forferdelig godt ut men ikke akkurat det rimeligste spise. Men veldig arbeidskrevende. Om en har flust med penger og kjøkkenfasiliteter så kanskje man ikke lager så mye uansett. Husker en jeg snakket med en gang mente det ofte var slik. Men det var en eldre kar. Yngre mennesker tenker nok annerledes kanskje.

Men selv om jeg personlig lever alene liker å lage litt matt. For første gang i mitt liv har jeg mere muligheter enn en kokeplate. Som man selvsagt kan bruke wok på.Litt frest sjampinjong i fløte eller rømme og litt tunfisk tomatskiver eller paprika på en pizza man har laget deigen til selv.

Absolutt en bedre middag.

Litt bedre er det kanskje om man er yngre med kan skje utsikter til et bedre liv en gang i fremtiden. Og har helsa med seg selvfølgelig.

Det er ofte så mye som skal klaffe i livet.

Jeg har ikke så mye gode råd utover å ikke gi opp. 

Anonymkode: f8759...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Det kommer  an på hvor man bor, hvor mye man har i boutgifter, om man er avhengig av bil, om man har barn osv. At noen sitter igjen med lite er ikke rart.
 

Jeg får like mye utbetalt som deg, men fordi jeg bor kommunal leilighet i Oslo er husleien skyhøy. (nesten 12000,-) Jeg må bor her fordi jeg er syk og det er personale i samme bygget. Men har lave utgifter ellers og klarer å spare litt hver mnd.

Anonymkode: ca1ab...869

Jeg bor i Oslo, har eid leilighet med liten gjeld. Har ikke bil. Har månedskort honnør på ruter. Har nok hatt litt flaks til å være ufør. Men også så har jeg noen år på baken, så jeg hadde flaks i boliganskaffelse, fikk kommunalt lån da leilighetene kostet en femdel av hva de gjør nå.

Anonymkode: 53f55...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 5.48, AnonymBruker skrev:

Hadde du klart deg på det når alle regninger er betalt? 

Anonymkode: fea2e...8b8

må si jeg synes du er flink om du får det til ! 

Anonymkode: a4b74...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

må si jeg synes du er flink om du får det til ! 

Anonymkode: a4b74...c93

Det hadde ikke vært noe spesielt problem for meg å klare meg ut februar på 2000 kr.  Hvis det var hver måned så hadde det ikke gått.  Jeg kan utsette kjøp av diverse som klær osv. til i mars. Jeg kan utsette alle fornøyelser i fire uker uten problemer.

Spørsmålet var om vi kunne klare oss med 2000 kr ut februar og det er fire uker fra og med i dag. 

Anonymkode: 12151...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært noe spesielt problem for meg å klare meg ut februar på 2000 kr.  Hvis det var hver måned så hadde det ikke gått.  Jeg kan utsette kjøp av diverse som klær osv. til i mars. Jeg kan utsette alle fornøyelser i fire uker uten problemer.

Spørsmålet var om vi kunne klare oss med 2000 kr ut februar og det er fire uker fra og med i dag. 

Anonymkode: 12151...d88

da foreslår jeg at du setter opp et budsjett slik at du vet at du klarer deg ut måneden. Om ikke blir det gjerne noen kroner her og noen kroner der og plutselig er det den 15ende 🙂 

Anonymkode: a4b74...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da foreslår jeg at du setter opp et budsjett slik at du vet at du klarer deg ut måneden. Om ikke blir det gjerne noen kroner her og noen kroner der og plutselig er det den 15ende 🙂 

Anonymkode: a4b74...c93

Jeg trenger ikke å klare meg på 2000 kr. ut februar så hvorfor skulle jeg satt opp et budsjett?  Jeg er ikke trådstarter.

Anonymkode: 12151...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...