Gå til innhold

Kunne du klart deg uten tv og internett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du klart deg uten tv og internett? Selv har jeg verken tv eller internett og mange syntes det er rart. Er vi som mennesker blitt litt for avhengig av teknologi til å underholde oss? 

PS: jeg har 2gb internett på tlfen, så 100% uten er jeg vel ikke. 

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du klart deg uten tv og internett? Selv har jeg verken tv eller internett og mange syntes det er rart. Er vi som mennesker blitt litt for avhengig av teknologi til å underholde oss? 

PS: jeg har 2gb internett på tlfen, så 100% uten er jeg vel ikke. 

Anonymkode: 0f277...515

Det er himmelvid forskjell på det å være uten internett og det å bare ha det på telefonen. Jeg kunne fint klart meg uten nett hjemme om jeg hadde tilstrekkelig GB på telefonen. Å være helt uten tilgang til nettet (ei heller via gjestenett/wifi) ser jeg som ganske urealistisk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke tale om. Mobil kunne jeg derimot overlevd uten selv om den er fin å ha 🙂 

Anonymkode: 5b176...b17

Ja, mobilen tror jeg ikke jeg kunne vært foruten. Det hadde gjort mange ting mye mer tungvint. Som å kontakte foreldre som bor litt langt unna. Barnehage greier og sånt. Gjøre avtaler med venner.

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Det er himmelvid forskjell på det å være uten internett og det å bare ha det på telefonen. Jeg kunne fint klart meg uten nett hjemme om jeg hadde tilstrekkelig GB på telefonen. Å være helt uten tilgang til nettet (ei heller via gjestenett/wifi) ser jeg som ganske urealistisk i dag.

Men jeg bare lurer, hadde 2 gb vært nok for deg? Bare lurer på hva du mener er tilstrekkelig. :)

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg bare lurer, hadde 2 gb vært nok for deg? Bare lurer på hva du mener er tilstrekkelig. :)

Anonymkode: 0f277...515

Ja tror det ville gått bra. Bruker en del mer i dag, men det er fordi jeg har muligheten. Man må selvfølgelig begrense alle former for strømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja tror det ville gått bra. Bruker en del mer i dag, men det er fordi jeg har muligheten. Man må selvfølgelig begrense alle former for strømming.

Ja strømmer du ville det gått tomt med en gang. Hvorfor mener du det er urealistisk å ikke ha noe internett, ? jeg hadde null internett i seks måneder og det var ikke noe problem det. 

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja strømmer du ville det gått tomt med en gang. Hvorfor mener du det er urealistisk å ikke ha noe internett, ? jeg hadde null internett i seks måneder og det var ikke noe problem det. 

Anonymkode: 0f277...515

Du spurte ikke meg, men noen av oss har kun kontakt med folk på nettet.

Anonymkode: 0485c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du klart deg uten tv og internett? Selv har jeg verken tv eller internett og mange syntes det er rart. Er vi som mennesker blitt litt for avhengig av teknologi til å underholde oss? 

PS: jeg har 2gb internett på tlfen, så 100% uten er jeg vel ikke. 

Anonymkode: 0f277...515

Jeg ville sikkert kunne overleve, men ser ingen grunn til å prøve det her og nå.  Hvis du trives uten er det greit og har ikke noe med andre å gjøre.  Jeg vet ikke om du har radio og papiraviser, men på et eller annet vis må du følge med på det som skjer i verden uten å gå på slabberas hos naboen for å snakke om kinesisk virus eller presidentvalg i USA.

Mye av jobben min foregår på internett og det gjelder for mange.  Jeg kan ikke alene gå 40 år tilbake i tid og nøye meg med fysiske møter,  sende brev med posten og vente i lang tid på bøker og tidsskrifter.

Internett og tv er ikke kun underholdning så jeg synes ikke dette er noe å diskutere.

Anonymkode: 61058...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du spurte ikke meg, men noen av oss har kun kontakt med folk på nettet.

Anonymkode: 0485c...c57

Ja da blir det vanskelig å ikke ha nett. :)

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja strømmer du ville det gått tomt med en gang. Hvorfor mener du det er urealistisk å ikke ha noe internett, ? jeg hadde null internett i seks måneder og det var ikke noe problem det. 

Anonymkode: 0f277...515

Jeg er blitt mer eller mindre avhengig av nettet både for tilgang på nyheter og sosialisering (og sikkert mere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sikkert kunne overleve, men ser ingen grunn til å prøve det her og nå.  Hvis du trives uten er det greit og har ikke noe med andre å gjøre.  Jeg vet ikke om du har radio og papiraviser, men på et eller annet vis må du følge med på det som skjer i verden uten å gå på slabberas hos naboen for å snakke om kinesisk virus eller presidentvalg i USA.

Mye av jobben min foregår på internett og det gjelder for mange.  Jeg kan ikke alene gå 40 år tilbake i tid og nøye meg med fysiske møter,  sende brev med posten og vente i lang tid på bøker og tidsskrifter.

Internett og tv er ikke kun underholdning så jeg synes ikke dette er noe å diskutere.

Anonymkode: 61058...819

Selvfølgelig er ikke internett bare underholdning , men spørsmålet var jo også om vi mennesker har blitt litt for avhengig av internett og tv til underholdning. Så da er det vel noe å diskutere..

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg er blitt mer eller mindre avhengig av nettet både for tilgang på nyheter og sosialisering (og sikkert mere).

Ja, det er det jeg har fundert litt på, om det har blitt litt mye av det gode. Synes uansett hvor jeg går, har folk øynene klistra til en eller annen skjerm. ( mener ikke dette er deg, bare generelt sett) 

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke internett bare underholdning , men spørsmålet var jo også om vi mennesker har blitt litt for avhengig av internett og tv til underholdning. Så da er det vel noe å diskutere..

Anonymkode: 0f277...515

Bedre å lese en bok.

Anonymkode: 0485c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har fundert litt på, om det har blitt litt mye av det gode. Synes uansett hvor jeg går, har folk øynene klistra til en eller annen skjerm. ( mener ikke dette er deg, bare generelt sett) 

Anonymkode: 0f277...515

Ja, det er et tankekors at vi knapt har pusterom til frie tanker, om vi ikke er bevisste på å skape dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å lese en bok.

Anonymkode: 0485c...c57

Det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, det er et tankekors at vi knapt har pusterom til frie tanker, om vi ikke er bevisste på å skape dem.

Sist jeg sjekket var det fortsatt mulig å velge om man vil gå med øynene klistra på mobilskjermen.

Anonymkode: 0485c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 0f277...515

Men hva hvis man blir avhengig av bøker? Er det farlig?

Anonymkode: 0485c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det er et tankekors at vi knapt har pusterom til frie tanker, om vi ikke er bevisste på å skape dem.

Ja. Jeg gikk forbi en lekeplass i dag, og alle foreldrene holdt på med telefonene sine mens barna lekte. 

Anonymkode: 0f277...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...