Gå til innhold

Poetica, Singularity m.fl.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nysgjerrigpetra

Øh...slettet? Hvorfor det'a???

Takk for tråden, men nå har jeg ikke mer å si om fiskene i denne omgang, for nå skal jeg i noen øyeblikk konsentrere meg om Tandoori chicken i stedet. :o)

Kan jeg bruke den senere? Tråden altså?

God søndag selv, Webbert! :o)

Hvordan lager du det? Høres så godt ut! Hva bruker du som tilbehør?

Singularity

Takk for tråden, men nå har jeg ikke mer å si om fiskene i denne omgang, for nå skal jeg i noen øyeblikk konsentrere meg om Tandoori chicken i stedet. :o)

Sikkert fordi det ble ansett som rasistisk å nekte å la fiskene skape krysninger ;-)

Annonse

Hei,

Du skriver: "nå skal jeg i noen øyeblikk konsentrere meg om Tandoori chicken i stedet."

De fiskene dine blir bortskjemt! ;-)

*rister på hodet*

*klem*

Gjest Pratesyk

Hvis dere ikke vil ha den, kan jeg få den?

For å lage Tandoori kylling eller kebab osv. må man først og fremst ha en skikkelig Tandoor å lage det i. Denne "ovnen" koster en del og krever egentlig at man har skikkelig vifte på kjøkkenet eller at man har den på verandaen med overbygg.

Eller i garasjen :-D

Mat som ikke lages i denne spesielle ovnen er ikke tandoori mat ;o) og det smaker ikke i nerheten av tandoori mat heller.

For å lage Tandoori kylling eller kebab osv. må man først og fremst ha en skikkelig Tandoor å lage det i. Denne "ovnen" koster en del og krever egentlig at man har skikkelig vifte på kjøkkenet eller at man har den på verandaen med overbygg.

Eller i garasjen :-D

Mat som ikke lages i denne spesielle ovnen er ikke tandoori mat ;o) og det smaker ikke i nerheten av tandoori mat heller.

Det er ikke det Knorr sier.

;-)

Annonse

*lol* da får de bare knorr -e

:-D

Denne farsen de lagde av egentlig avfall fra div kjøtt, ble jo også kaldt kebab *fnys*

Normenn er gale! hehe

I lokalavisa vår (A-pressen, så det sto sikkert i flere lokalaviser også), sto det en artikkel om dette i går. "Kebab" betyr jo bare stekt kjøtt, det sier ikke noe om at kjøttet må være rent eller om det kan være farse. Det kom også frem i artikkelen at det ikke finnes noen "ur-kebab", men at ulike land hadde ulike typer.

Ellers er det vel et kjent fenomen at de såkalte etniske restaurantene her til lands (og antagelig ellers i Vesten også) har måttet foreta ganske mange tilpasninger før maten har blitt "godtatt" av kresne nordmenn..

I lokalavisa vår (A-pressen, så det sto sikkert i flere lokalaviser også), sto det en artikkel om dette i går. "Kebab" betyr jo bare stekt kjøtt, det sier ikke noe om at kjøttet må være rent eller om det kan være farse. Det kom også frem i artikkelen at det ikke finnes noen "ur-kebab", men at ulike land hadde ulike typer.

Ellers er det vel et kjent fenomen at de såkalte etniske restaurantene her til lands (og antagelig ellers i Vesten også) har måttet foreta ganske mange tilpasninger før maten har blitt "godtatt" av kresne nordmenn..

Denne kebab farsen og resterende kebaber er laget av Normenn *s* den som kom aller værst ut ang. bakterier osv var laget av Normann.

Når det er sakt, så er det mange forskjellige kebab, ja. Men de lages på div. måter. Den kebab som lages i Tandoori er tandoori kebab og desidert den beste ;o)

Kebab betyr stekt kjøtt og ikke stekt farse

Gjest (ikke undertegnet)

Denne kebab farsen og resterende kebaber er laget av Normenn *s* den som kom aller værst ut ang. bakterier osv var laget av Normann.

Når det er sakt, så er det mange forskjellige kebab, ja. Men de lages på div. måter. Den kebab som lages i Tandoori er tandoori kebab og desidert den beste ;o)

Kebab betyr stekt kjøtt og ikke stekt farse

I Tyrkia fikk jeg servert noe som også het noe med "kebab" i navnet (var det shish-kebab, tro?). Det var små, sterkt krydrete, stekte kjøttboller med masse løk. Skikkelig godt. Faktisk det eneste som var godt der nede av tyrkisk mat. Så "kebab"-begrepet dekker nok også deig/farse-produkter.

I Tyrkia fikk jeg servert noe som også het noe med "kebab" i navnet (var det shish-kebab, tro?). Det var små, sterkt krydrete, stekte kjøttboller med masse løk. Skikkelig godt. Faktisk det eneste som var godt der nede av tyrkisk mat. Så "kebab"-begrepet dekker nok også deig/farse-produkter.

hmm, trodde de hadde andre navn jeg.... så feil kan man ta :-D

Gjest boblymama

hei på deg :-)

Det jeg gjør er at jeg tar en ss med Tandoory Curry paste og blander med en ss olje.Pensler kyllingen med dette og setter den i stekovnen på 250grader 1 halv time.siste 5 -10 min under grillen i ovnen.

Trenger ikke den spesielle tandoory ovnen

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...