Gå til innhold

Buttigieg - er han for ung?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsesystemet i USA er mer effektivt og fagkunnskaper er på høyere nivå enn i Norge.  Jeg har selv falt på hodet da jeg var på reise alene i Boston og besvimte på gata.  Jeg ble fraktet til sykehus og grundig undersøkt uten å betale en dollar.  Da jeg falt i min egen leilighet i Oslo og kom på legevakten ble jeg ikke undersøkt noe særlig og sendt hjem.  Det viste seg noen uker senere med mye smerter og ubehag at jeg hadde fått hjernerystelse.  Ja jeg har bedre erfaring fra Boston av et bedre helsesystem.

Anonymkode: b0dd0...c25

Da regner jeg med du hadde forsikring? En kamerat bor i USA og han falt nettopp ned fra en stige og ble kraftig forslått. Bare turen til sykehuset i ambulanse kom på mange tusen og han sa at hadde han valgt selv hadde han heller tatt en Uber mtp prisen.

Anonymkode: 64e5f...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsesystemet i USA er mer effektivt og fagkunnskaper er på høyere nivå enn i Norge.  Jeg har selv falt på hodet da jeg var på reise alene i Boston og besvimte på gata.  

Sikkert flott system hvis du har forsikringen i orden (selv om forsikringsskapene driver med mye triks og lureri).

Ellers er du fucked. 

https://www.dagbladet.no/tema/norsk-tenaringsjente-fikk-skuldra-ut-av-ledd-i-new-york---prislapp-290-000-kroner/67629910

- Spesielt er det dyrt å havne på sykehus i New York, Florida og California. Det er ikke uvanlig at eneste besøk på et akuttmottak beløper seg til 5000 dollar (ca. 43 000 kroner), sier Iserman, som også kan fortelle om ei tenåringsjente som fikk skuldra av ledd på ferie i New York.

- Regninga kom på 290 000 kroner. Og vi hadde et hjerteinfarkt med fire dagers sykehusinnleggelse. For det fakturerte sykehuset 1,25 millioner kroner. Det er ikke uvanlig, sier hun.

- Det er prisnivået. Og det koster det samme for alle, turist eller ikke. 

Dessuten har 33 millioner mennesker fortsatt ikke noen form for helseforsikring. Det vil si at de får bare akutthjelp og absolutt nødvendig behandling.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holdt på å miste alt mitt for noen år tilbake da jeg var syk.  Jeg ble ikke tatt vare på av samfunnet, men av mine nærmeste.

Da skal du være glad du bodde i Norge med 100% sykepenger i ett år. I USA hadde du risikert personlig konkurs, der mange har svært dårlige sykepenge-ordninger, 45% av amerikanse arbeidstakere har ingen rett til sykepenger overhodet.

https://www.nytimes.com/2019/01/15/reader-center/sick-day-employment-policy-united-states-em.html

Anonymkode: 29483...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert flott system hvis du har forsikringen i orden (selv om forsikringsskapene driver med mye triks og lureri).

Ellers er du fucked. 

https://www.dagbladet.no/tema/norsk-tenaringsjente-fikk-skuldra-ut-av-ledd-i-new-york---prislapp-290-000-kroner/67629910

- Spesielt er det dyrt å havne på sykehus i New York, Florida og California. Det er ikke uvanlig at eneste besøk på et akuttmottak beløper seg til 5000 dollar (ca. 43 000 kroner), sier Iserman, som også kan fortelle om ei tenåringsjente som fikk skuldra av ledd på ferie i New York.

- Regninga kom på 290 000 kroner. Og vi hadde et hjerteinfarkt med fire dagers sykehusinnleggelse. For det fakturerte sykehuset 1,25 millioner kroner. Det er ikke uvanlig, sier hun.

- Det er prisnivået. Og det koster det samme for alle, turist eller ikke. 

Dessuten har 33 millioner mennesker fortsatt ikke noen form for helseforsikring. Det vil si at de får bare akutthjelp og absolutt nødvendig behandling.

Da skal du være glad du bodde i Norge med 100% sykepenger i ett år. I USA hadde du risikert personlig konkurs, der mange har svært dårlige sykepenge-ordninger, 45% av amerikanse arbeidstakere har ingen rett til sykepenger overhodet.

https://www.nytimes.com/2019/01/15/reader-center/sick-day-employment-policy-united-states-em.html

Anonymkode: 29483...298

Du forstår ikke et kvekk av det jeg skrev.  Dette med å bli glad for å bo i Norge er en klisje.  Jeg hadde gått konkurs hvis det ikke hadde vært for mine nærmeste.  

Anonymkode: b0dd0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med du hadde forsikring? En kamerat bor i USA og han falt nettopp ned fra en stige og ble kraftig forslått. Bare turen til sykehuset i ambulanse kom på mange tusen og han sa at hadde han valgt selv hadde han heller tatt en Uber mtp prisen.

Anonymkode: 64e5f...cf0

Jeg fikk undersøkelsen gratis.  Jeg hadde forsikring, men det gikk ikke på den.  Det var akutt og det er gratis.

Anonymkode: b0dd0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Spesielt er det dyrt å havne på sykehus i New York, Florida og California. Det er ikke uvanlig at eneste besøk på et akuttmottak beløper seg til 5000 dollar (ca. 43 000 kroner), sier Iserman, som også kan fortelle om ei tenåringsjente som fikk skuldra av ledd på ferie i New York.

Jeg har havnet på et akuttmottak og det var GRATIS.  Merkelig at det ikke går an å få det inn i norske hoder.  Du kan sjekke det selv, men det er gratis med akuttmottak.

Anonymkode: b0dd0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke et kvekk av det jeg skrev.  Dette med å bli glad for å bo i Norge er en klisje.  Jeg hadde gått konkurs hvis det ikke hadde vært for mine nærmeste.  

Anonymkode: b0dd0...c25

Hvorfor er du alltid så hatsk mot alt norsk?

Anonymkode: 29483...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du alltid så hatsk mot alt norsk?

Anonymkode: 29483...298

Hva er dette for noe tull?

Anonymkode: b0dd0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette for noe tull?

Anonymkode: b0dd0...c25

Det er du som tuller. Man kjenner lusa på gangen. Du kommer med personlige anekdoter, ignorerer fakta og tall andre kommer med, mens du prøver å overbevise andre at det amerikanske helsesystemet er overlegent det norske.   

Anonymkode: 29483...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som tuller. Man kjenner lusa på gangen. Du kommer med personlige anekdoter, ignorerer fakta og tall andre kommer med, mens du prøver å overbevise andre at det amerikanske helsesystemet er overlegent det norske.   

Anonymkode: 29483...298

Gå og legg deg.

Anonymkode: b0dd0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå og legg deg.

Anonymkode: b0dd0...c25

Du er god til å argumentere. Det skal du ha.

Anonymkode: 29483...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...