Gå til innhold

God bok


 cilie

Anbefalte innlegg

Her er tråden for å dele bøker vi leser nå. 

Jeg er ferdig med Full spredning av Nina Lykke. Samtidsdrama. Lett-lest og underholdende. Anbefales. 
 

Nå blir det Inferno av Ari Behn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, cilie skrev:

Her er tråden for å dele bøker vi leser nå. 

Jeg er ferdig med Full spredning av Nina Lykke. Samtidsdrama. Lett-lest og underholdende. Anbefales. 
 

Nå blir det Inferno av Ari Behn. 

Jeg venter på "Full spredning", har hørt både positivt og negativt om den så jeg er litt spent.

Jeg leser alltid flere bøker på en gang og nå holder jeg på med:

Barker - "Det femte offer", krim, jeg tror ikke jeg gidder lese ut denne faktisk, den fenger meg liksom ikke selv om plottet er spennende nok

Solrun Michelsen - "Sprinkeljenta", pussig bok av en Færøyisk forfatter, jeg elsket hennes "På den andre sida er mars", men denne er helt annerledes og jeg er usikker på om jeg kommer til å lese den ferdig, men det er bare ei lita flis så jeg bør vel skjerpe meg og gi den en sjanse!

Adam Kay - "Dette kommer til å gjøre vondt - doktor Kays hemmelige dagbok", en slags dagbok ført i pennen av en lege i England, utrolig morsom! Han forteller om alt det rare han opplever underveis i sin tid som turnuslege, fornøyelig! Denne skal jeg i alle fall lese ferdig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Her er tråden for å dele bøker vi leser nå. 

Jeg er ferdig med Full spredning av Nina Lykke. Samtidsdrama. Lett-lest og underholdende. Anbefales. 
 

Nå blir det Inferno av Ari Behn. 

Jeg holder på med heksemesteren av Margit Sandemo, veldig spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med min første roman på engelsk- "White teeth" av Zadie Smith. Jeg er temmelig dårlig i engelsk, men liker boka godt, så det går ganske greit 😊

Skal også ta med meg Maja Lundes "Pezewalskis hest" på ferie. Gleder meg til å lese den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg har fått låne Kepler bøkene så det blir neste på listen. Jeg leser sjelden krim, men siden jeg har hørt mye bra om de,  gleder jeg meg til å lese. 
 

Siste boken jeg leste var la meg synge deg stille sanger  av Linda Olsson. 
 

Ellers leser jeg en serie  innimellom.Handler om arbeidere langs Akerselva for 100 år siden, og klasseskillet mellom øst og vest.  Er ikke det beste jeg har lest, men siden jeg er glad i historie,  og den er lettlest , er det som regel det jeg leser når jeg har dårlige dager. Tror jeg er på bok nr 71 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg venter på "Full spredning", har hørt både positivt og negativt om den så jeg er litt spent.

Jeg leser alltid flere bøker på en gang og nå holder jeg på med:

Barker - "Det femte offer", krim, jeg tror ikke jeg gidder lese ut denne faktisk, den fenger meg liksom ikke selv om plottet er spennende nok

Solrun Michelsen - "Sprinkeljenta", pussig bok av en Færøyisk forfatter, jeg elsket hennes "På den andre sida er mars", men denne er helt annerledes og jeg er usikker på om jeg kommer til å lese den ferdig, men det er bare ei lita flis så jeg bør vel skjerpe meg og gi den en sjanse!

Adam Kay - "Dette kommer til å gjøre vondt - doktor Kays hemmelige dagbok", en slags dagbok ført i pennen av en lege i England, utrolig morsom! Han forteller om alt det rare han opplever underveis i sin tid som turnuslege, fornøyelig! Denne skal jeg i alle fall lese ferdig! 

 

Flere bøker på en gang altså! Adam Kay sin høres interessant ut. 
Full spredning var absolutt verdt å lese. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg lest Ari Behns Inferno. En meget spesiell bok jeg ikke klarer å lese uavhengig av «kontekst.» Det skildres - og males - sterk både fysisk og psykisk smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg holder på med min første roman på engelsk- "White teeth" av Zadie Smith. Jeg er temmelig dårlig i engelsk, men liker boka godt, så det går ganske greit 😊

Skal også ta med meg Maja Lundes "Pezewalskis hest" på ferie. Gleder meg til å lese den!

White teeth er en skikkelig bra bok, det er pezewalski s hest også :)

Anonymkode: 220a8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg holder på med min første roman på engelsk- "White teeth" av Zadie Smith. Jeg er temmelig dårlig i engelsk, men liker boka godt, så det går ganske greit 😊

Skal også ta med meg Maja Lundes "Pezewalskis hest" på ferie. Gleder meg til å lese den!

Du har lest de to første i trilogien til Maja Lunde? Bilenes historie og Blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns «full spredning» var både underholdene og tankevekkende. Selv har jeg nettopp lest «Olive, igjen», av Elizabeth Strout. Anbefaler varmt alle hennes bøker. Neste bok ut her blir « Gileads døtre» av Margaret Atwood, etterfulgt av Ian McEwans «maskiner som meg». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Tove Ditlevsens Barndommens gate. Litt Heavy når man allerede har livsballast nok, men ikke verre enn "Barndom.Ungdom.Gift" av samme forfatter. Nokså nyutkommet i Pocket med forord av Vigdis Hjorth. 

Kristin Friis' "Familiesykdommen" er heller ikke gær'n. En stund siden jeg leste den, men kommer stadig på den når noen spør om anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Du har lest de to første i trilogien til Maja Lunde? Bilenes historie og Blå. 

Ja ❤ Likte særlig Blå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja ❤ Likte særlig Blå!

Jeg har ikke lest noen av dem..🙈 Blir litt sånn i min jobb, bøker som selger seg selv orker jeg ikke alltid å lese for de trenger jeg ikke vite noe særlig om for å kunne anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

White teeth er en skikkelig bra bok, det er pezewalski s hest også :)

Anonymkode: 220a8...8e9

Så gøy at du har lest den(WT), og likte den 😊 Gleder meg til masse tid til lesing kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest Oppløsningstendenser av Nina Lykke. Fikk nesten noen assosiasjoner til Hamsuns Sult. Full spredning og Nei og atter nei av samme forfatter var nok bedre. 
Nok lesing for i dag. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg har ikke lest noen av dem..🙈 Blir litt sånn i min jobb, bøker som selger seg selv orker jeg ikke alltid å lese for de trenger jeg ikke vite noe særlig om for å kunne anbefale. 

Ikke jeg heller. Liker best at settingen er i vår tid, og Lundes trilogi er vel langt tilbake i tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 15.56, Martine skrev:

Jeg har fått låne Kepler bøkene så det blir neste på listen. Jeg leser sjelden krim, men siden jeg har hørt mye bra om de,  gleder jeg meg til å lese. 
 

Siste boken jeg leste var la meg synge deg stille sanger  av Linda Olsson. 
 

Ellers leser jeg en serie  innimellom.Handler om arbeidere langs Akerselva for 100 år siden, og klasseskillet mellom øst og vest.  Er ikke det beste jeg har lest, men siden jeg er glad i historie,  og den er lettlest , er det som regel det jeg leser når jeg har dårlige dager. Tror jeg er på bok nr 71 nå. 

Kepler er så fantastisk, gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 15.14, Lillemus skrev:

Jeg venter på "Full spredning", har hørt både positivt og negativt om den så jeg er litt spent.

Jeg leser alltid flere bøker på en gang og nå holder jeg på med:

Barker - "Det femte offer", krim, jeg tror ikke jeg gidder lese ut denne faktisk, den fenger meg liksom ikke selv om plottet er spennende nok

Solrun Michelsen - "Sprinkeljenta", pussig bok av en Færøyisk forfatter, jeg elsket hennes "På den andre sida er mars", men denne er helt annerledes og jeg er usikker på om jeg kommer til å lese den ferdig, men det er bare ei lita flis så jeg bør vel skjerpe meg og gi den en sjanse!

Adam Kay - "Dette kommer til å gjøre vondt - doktor Kays hemmelige dagbok", en slags dagbok ført i pennen av en lege i England, utrolig morsom! Han forteller om alt det rare han opplever underveis i sin tid som turnuslege, fornøyelig! Denne skal jeg i alle fall lese ferdig! 

 

Er Barker rar, merkelig, eller bare dørgende kjedelig? Jeg lukter på den skjønner du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, XbellaX skrev:

Er Barker rar, merkelig, eller bare dørgende kjedelig? Jeg lukter på den skjønner du

Verken rar eller merkelig, den fenger meg bare ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, cilie skrev:

Ikke jeg heller. Liker best at settingen er i vår tid, og Lundes trilogi er vel langt tilbake i tid? 

Nei, det ser ut som handlingen foregår både i nær fortid og nær fremtid, men det kan sikkert noen andre si mer om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...