Gå til innhold

God bok


 cilie

Anbefalte innlegg

3 timer siden, cilie skrev:

Ikke jeg heller. Liker best at settingen er i vår tid, og Lundes trilogi er vel langt tilbake i tid? 

Blå har en historie i nåtid, og en ca 50 år frem, tror jeg det var.

Biene.... hadde tre parallellhistorie; en for ca 100 år siden, en i nåtid og en om ca 50 år.

Anbefales virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv ble jeg akkurat ferdig med " The accidental further adventures of The 101 man" den er utrolig morsom. Neste bok er " The unlikely pilgrimage of Harold fry" 

Anonymkode: 220a8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått fra skjønnlitteratur til sakprosa og har begynt på «Helseplanen» av Dr.Rangan Chatterjee. (Han var på Skavlan for litt siden) Den handler om et liv i balanse. Veldig mye relevant å bli påminnet og som skal bli en del av min hverdag framover, bla slå av varsler på mail osv. Anbefales virkelig så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdiglest og inspirert av Helseplanen! Anbefales for alle som vil bli motivert til å finne igjen «balansen i livet» med fokus på hvile, spise, bevegelse og sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Ferdiglest og inspirert av Helseplanen! Anbefales for alle som vil bli motivert til å finne igjen «balansen i livet» med fokus på hvile, spise, bevegelse og sove. 

 så sunne bøker du leser cilie... jeg blir så allergisk av slike jeg ;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv ble jeg akkurat ferdig med " The accidental further adventures of The 101 man" den er utrolig morsom. Neste bok er " The unlikely pilgrimage of Harold fry" 

Anonymkode: 220a8...8e9

Si ifra om den lever opp til de strålende kritikkene den har fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, XbellaX skrev:

Si ifra om den lever opp til de strålende kritikkene den har fått

Jeg har lest "Harold Frys utrolige pilegrimsreise" for noen år siden og fant den ganske fornøyelig om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, XbellaX skrev:

 så sunne bøker du leser cilie... jeg blir så allergisk av slike jeg ;- )

Jeg trengte noen påminnelser nå, og jeg synes det denne favner over er svært relevant for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 15.56, Martine skrev:

Ellers leser jeg en serie  innimellom.Handler om arbeidere langs Akerselva for 100 år siden, og klasseskillet mellom øst og vest.  Er ikke det beste jeg har lest, men siden jeg er glad i historie,  og den er lettlest , er det som regel det jeg leser når jeg har dårlige dager. Tror jeg er på bok nr 71 nå. 

Den serien, "Sønnavind", begynte jeg på for 5-6 år siden tror jeg, men jeg falt av lasset rundt bok nr. 65. Nå er jeg snart ferdig med serien "Hannah" til Laila Brenden som strekker seg fra tidlig 1800-tallet og 50 år frem i tid på både gård i Hemsedal og gods i Danmark. Fascinerende å få med seg tradisjoner og levemåter på den tiden gjennom en slik serie og tenke på forskjellen mellom livet vi lever nå og for nesten 200 år siden. Skal legge meg nå og lese litt videre. Jeg leser mest på kveldstid og når kroppen krangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 18.29, XbellaX skrev:

Si ifra om den lever opp til de strålende kritikkene den har fått

Jeg  endte opp med å lese den på en kveld, absolutt å anbefale. :)

Anonymkode: 220a8...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
21 timer siden, Eva Sofie skrev:

Den serien, "Sønnavind", begynte jeg på for 5-6 år siden tror jeg, men jeg falt av lasset rundt bok nr. 65. Nå er jeg snart ferdig med serien "Hannah" til Laila Brenden som strekker seg fra tidlig 1800-tallet og 50 år frem i tid på både gård i Hemsedal og gods i Danmark. Fascinerende å få med seg tradisjoner og levemåter på den tiden gjennom en slik serie og tenke på forskjellen mellom livet vi lever nå og for nesten 200 år siden. Skal legge meg nå og lese litt videre. Jeg leser mest på kveldstid og når kroppen krangler :)

Ja, jeg også synes det er fascinerende å lese om hvordan det var før. Jeg bor i området der handlingen i Sønnavind foregår og sykler derfor mye der. Det gjør det ekstra spennende å lese bøkene. Ser for meg hvordan de gikk kledd, hvordan gatene så ut, hvordan de levde, osv  Er også bonus at jeg lærer mye historie av bøkene. Kjenner ikke til Hannah, men det høres spennende ut det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kan alle sjekke kalenderen» av Tusvik, Kåss Furuseth,Kristiansen og Wessel-holdt. Lettbeint om kjendisvenninnenes vennskap hvor mye er gjenkjennbart. Greit tidsfordriv halvannen time. 

Usikker på hva jeg skal lese videre. «Alt går til helvete», «Lavterskeltilbud», «Alle andre», «Folk m angst»  og «På gjengrodde turstier»(faktisk) ligger tilgjengelig her. Første er sakprosa, mens de tre siste er skjønnlitteratur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...