Gå til innhold

Kaste kaste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å gå igjennom skuffer og skap og kaste klær, sengetøy, håndklær, kjøkkenutstyr, bøker, dvd'er osv.  Jeg vet ikke hva er over meg for øyeblikket.  Jeg har alltid innbilt meg at jeg er flink til å kaste og at jeg ikke er en samler, men nå vil jeg helst bli kvitt mest mulig og leve med lite.

Dette er en galskap.

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor vil du ha minst mulig ? 

Anonymkode: 4303f...88e

Synes jeg har for mye og.

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og?

Anonymkode: 4303f...88e

Det ble et og uten noen mening

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minimalismen lenge leve

Anonymkode: 1003f...e1e

🐵🐈🐄😉 passer best for naturen. 

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en periode hvor jeg egentlig føler for å gå igjennom alle skuffer og skap, jeg også. Jeg liker ikke å ha klær eller ting jeg ikke har bruk for. Også klarer jeg jo ikke huske hva jeg har, dersom jeg plutselig en gang skulle få bruk for det. Så hva er da vitsen med å ha det. Men så tenker jeg på sokke-skuffen. Der er det mye sokker med nesten hull. Vet ikke om jeg orker gå igjennom alle sokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har brukt noen klær på over et år så går de i søpla. 

Jeg har også bestemt meg for å kaste noe hver uke. Kjøper jeg f.eks. to nye håndkle så kaster jeg to gamle. 

Er det klær eller ting som er i bra stand selger eller gir jeg det bort på kjøpe, selge, bytte grupper på fb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så lyst å gå igjennom skuffer og skap og kaste klær, sengetøy, håndklær, kjøkkenutstyr, bøker, dvd'er osv. Jeg vet ikke hva er over meg for øyeblikket.  

Ikke kast fullt brukbare ting ukritisk i søpla i hvert fall. Legg det i en eske som kan gå til loppemarked, og sett den til side inntil du kan levere den lokalt. Da kan du hente tilbake enkeltgjenstander hvis det viser seg at dette bare er et blaff av noe som egentlig ikke er deg - og hvis du fortsatt ikke vil ha tingene, kan noen andre få glede av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fionys skrev:

Hvis jeg ikke har brukt noen klær på over et år så går de i søpla. 

Jeg har også bestemt meg for å kaste noe hver uke. Kjøper jeg f.eks. to nye håndkle så kaster jeg to gamle. 

Er det klær eller ting som er i bra stand selger eller gir jeg det bort på kjøpe, selge, bytte grupper på fb. 

 

Mener du søpla helt bokstavelig, når det gjelder tøy du ikke har brukt på ett år? Eller mener du Fretex, gi bort,  selge?

Jeg klarer absolutt ikke, og ønsker heller ikke å kaste brukbare klær i søpla slik at de blir brent. Synes det er så mye bedre å gi dem videre til andre. Det kreves enormt m ressurser å produsere klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slags kott bak garderobeskapet vårt, og der burde det ryddes.... Noe av det jeg VET er der, er følgende:

*ekstradyner og ekstraputer

*kofferter og bager (hvorav flere er i så dårlig stand at de bør kastes

*3 kasser med julepynt

*Masse sko, hvorav kanskje halvparten skal ut

* noen kasser med gammelt rot fra studietida 😮

*Noen flasker med diverse likører og sånn som ble ryddet bort en gang svigermor kom på besøk, mange år siden... (holder likører seg i 10-15 år, tro 😃?

*noen gamle permer og tomme albumer

*treningsrockering

*gjestemadrass

* pluss masse mer rot 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke bokstavelig kaste i søpla, men bli kvitt mye av det jeg har.  Miljømessig er det best å bruke klærne til de er helt utslitte.  Jeg føler ofte når jeg gir dem på loppemarked eller til Fretex at jeg lar andre ta avgjørelsen om å kaste dem.

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Miljømessig er det best å bruke klærne til de er helt utslitte.  Jeg føler ofte når jeg gir dem på loppemarked eller til Fretex at jeg lar andre ta avgjørelsen om å kaste dem.

Utslitte klær som gis til loppemarked, havner ofte i søpla. Gi dem til Fretex - gjerne i en egen pose som ikke inneholder klær som fint kan gjenbrukes - så blir de brukt til filler og kluter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Utslitte klær som gis til loppemarked, havner ofte i søpla. Gi dem til Fretex - gjerne i en egen pose som ikke inneholder klær som fint kan gjenbrukes - så blir de brukt til filler og kluter. 

Det gjør jeg, men jeg er skeptisk på at alt det jeg gir til Fretex blir brukt av andre mennesker.  Det må være begrenset hvor mye filler, kluter, teppefyll etc. kan brukes også.  Jeg føler sterk miljøskam når jeg slutter å bruke klær og hiver dem til Fretex når de er godt brukbare.

Anonymkode: 7be06...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, påskelilje skrev:

holder likører seg i 10-15 år, tro 😃?

Søte, fruktiske likører er det bare å prøvesmake. Fløteaktige likører (som Baileys) ville jeg holdt meg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg, men jeg er skeptisk på at alt det jeg gir til Fretex blir brukt av andre mennesker.  Det må være begrenset hvor mye filler, kluter, teppefyll etc. kan brukes også. 

Fretex sorterer i salgbart, gjenbrukbart ("kan gis bort"), stoff til filleryer / kluter og tekstilavfall til gjenvinning. Er det ikke greit at de tar den avgjørelsen? De tjener penger på det som må leveres til resirkulering også. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler sterk miljøskam når jeg slutter å bruke klær og hiver dem til Fretex når de er godt brukbare.

Hvis du fortsatt kommer til å bruke dem, er jo saken grei. Hvis de bare blir hengende, er det bedre at Fretex får dem. Den viktigste prosessen foregår når vi bestemmer om vi vil kjøpe et plagg eller ikke - hvor stort er behovet, og vil det bli brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, laban skrev:

Søte, fruktiske likører er det bare å prøvesmake. Fløteaktige likører (som Baileys) ville jeg holdt meg unna. 

Tror ikke det er noen Baileysflasker der. Men...Galliano, noen lokale typer vi kjøpte på Mallorca i 2009, muligens ei flaske Gin 😃?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...