Gå til innhold

For mye "hjelp"


RamonaK

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, RamonaK skrev:

Pluss at jeg må være tilgjengelig for alle disse folkene. Har en million ting jeg må gjøre, men får aldri tid ettersom alle disse folkene skal inn hele tiden. 

Å ha "en million ting å gjøre" høres ganske bipolart ut. Og hvis du faktisk har en million ting å gjøre, tror jeg at etableringen av et godt samarbeid med hjelpeinstansene er den aller viktigste tingen for deg akkurat nå. 

Anonymkode: 28487...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg samarbeider jeg. Går dit jeg får beskjed om, slipper inn de som kommer. 

Men er det ikke rart at psykiater mener oppfølging burde gå, mens barnevernet mener jeg burde legges inn? 

Det er synd at det ikke finnes løsninger hvor både du og barna kunne vært innlagt noen uker, eller at kommunen på kort varsel kunne ha satt inn hjelp i hjemmet store deler av døgnet. Jeg skjønner barnevernets bekymring, tror jeg også ville hatt vanskelig for å tenke at dette er trygt nok for barna, da din tilstand jo kan skifte relativt raskt. 

Psykiaterens oppgave er å vurdere din situasjon - og for din del så holder det kanskje med ulike former for poliklinisk oppfølgning. Barnevernet har ansvar for barnas situasjon, og for barna kan oppfølgningen av din helse være for dårlig til at det er trygt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha "en million ting å gjøre" høres ganske bipolart ut. Og hvis du faktisk har en million ting å gjøre, tror jeg at etableringen av et godt samarbeid med hjelpeinstansene er den aller viktigste tingen for deg akkurat nå. 

Anonymkode: 28487...39c

:) ja det gjør kanskje det :) jegjeg har vel en fire fem ting. Som f eks levere bøker på biblioteket, inn på nav sånne vanlige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Det er synd at det ikke finnes løsninger hvor både du og barna kunne vært innlagt noen uker, eller at kommunen på kort varsel kunne ha satt inn hjelp i hjemmet store deler av døgnet. Jeg skjønner barnevernets bekymring, tror jeg også ville hatt vanskelig for å tenke at dette er trygt nok for barna, da din tilstand jo kan skifte relativt raskt. 

Psykiaterens oppgave er å vurdere din situasjon - og for din del så holder det kanskje med ulike former for poliklinisk oppfølgning. Barnevernet har ansvar for barnas situasjon, og for barna kan oppfølgningen av din helse være for dårlig til at det er trygt nok. 

Ja synes det bare er veldig forvirrende. Hadde de bare fått plass i barnehage hadde det gjort en kjempe forskjell for meg. Jeg bruker alt av krefter jeg har til å ta de med ut, leke med de, lære de å lese, og alt det tar på. Hadde jeg fått den tiden for meg selv hadde jeg kunnet slappet mer av, gjort ting som trengs å gjøres osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja synes det bare er veldig forvirrende. Hadde de bare fått plass i barnehage hadde det gjort en kjempe forskjell for meg. Jeg bruker alt av krefter jeg har til å ta de med ut, leke med de, lære de å lese, og alt det tar på. Hadde jeg fått den tiden for meg selv hadde jeg kunnet slappet mer av, gjort ting som trengs å gjøres osv. 

Har barnevernet sagt noe om hvor fort de evt. kan klare å skaffe barnehageplass? Og har broren din kommet til deg ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Har barnevernet sagt noe om hvor fort de evt. kan klare å skaffe barnehageplass? Og har broren din kommet til deg ennå?

Ja broren min er her. Stakkars han er skikkelig forkjøla. De sa det kan ta litt tid, og at de mest sannsynlig ender opp i forskjellige barnehager, men så lenge de ikke er for langt fra hverandre går det nok bra. Ellers blir det mye bussing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Men, nå lurer jeg hvis psykiater ikke vil legge meg inn men barnevernet mener jeg må, hva i all verden gjør jeg da? 

Jeg syns ikke barnevernet burde mene noe som helst om hvorvidt du skal legges inn på sykehus eller ikke.

Det inngår ikke i deres mandat å vurdere om voksne psykisk syke mennesker skal hospitaliseres eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus30 skrev:

Jeg syns ikke barnevernet burde mene noe som helst om hvorvidt du skal legges inn på sykehus eller ikke.

Det inngår ikke i deres mandat å vurdere om voksne psykisk syke mennesker skal hospitaliseres eller ikke. 

Det er det jeg mener også. Hvorfor hører de ikke på psykiateren? Hun hadde da vel ikke sluppet meg hvis hun mente det ikke bar trygt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg syns ikke barnevernet burde mene noe som helst om hvorvidt du skal legges inn på sykehus eller ikke.

Det inngår ikke i deres mandat å vurdere om voksne psykisk syke mennesker skal hospitaliseres eller ikke. 

Tror du psykiater og barnevernet ikke forteller meg alt de snakker om. Føler det er noe jeg ikke vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis jeg ikke blir innlagt , jeg mener hvis psykiater sier nei. Hva fjør barnevernet da? Setter meg jo i en veldig vanskelig situasjon. @kupton har du noen råd ang alt dette? Føler meg veldig lost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Men hva hvis jeg ikke blir innlagt , jeg mener hvis psykiater sier nei. Hva fjør barnevernet da? Setter meg jo i en veldig vanskelig situasjon. @kupton har du noen råd ang alt dette? Føler meg veldig lost. 

dersom du ikke har noen som kan ta seg av barna bruker bv ofte et beredskapshjem

Anonymkode: c09f9...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dersom du ikke har noen som kan ta seg av barna bruker bv ofte et beredskapshjem

Anonymkode: c09f9...2ea

Ja det var det de også sa. Men hva hvis jeg ikke får innleggelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RamonaK skrev:

Men, nå lurer jeg hvis psykiater ikke vil legge meg inn men barnevernet mener jeg må, hva i all verden gjør jeg da? 

ingen av dem bestemmer om du skal legges inn eller ikke. det er det kun vakthavende ved psyk som gjør

Anonymkode: c09f9...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ingen av dem bestemmer om du skal legges inn eller ikke. det er det kun vakthavende ved psyk som gjør

Anonymkode: c09f9...2ea

Ja, men hva hvis de sier nei. ?Jeg mener da har jeg jo ikke mulighet til å gjøre det barnevernet vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vente til barnevernet har hentet de, også prøve å ta selvmord ikke før ambulant team kommer. Men det blir jo litt ekstremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en lege kan henvise deg til tvangsinnleggelse. På sykehuset blir du vurdert av psykiater som stadfester eller avviser tvangen. 
Hvis ingen i familien eller venner kanna seg av vara, vil de bli plassert i såkalt beredskapshjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Kun en lege kan henvise deg til tvangsinnleggelse. På sykehuset blir du vurdert av psykiater som stadfester eller avviser tvangen. 
Hvis ingen i familien eller venner kanna seg av vara, vil de bli plassert i såkalt beredskapshjem. 

Ok, men de snakker jo om frivillig innleggelse noe psykiateren sa jeg ikke trengte men barnevernet så jeg gjør. Hva hvis de tar barna og jeg ikke blir innlagt? Har jo ingen måte å gjøre det riktig hvis det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...