Gå til innhold

Yrkesrettet attføring?

Anbefalte innlegg

Gjest Pliis

Hei. Jeg lurer på om noen kan svare meg på følgende:

Når man har vært sykemeldt så så lenge, og ikke kommer seg tilbake til den jobben man hadde, og heller ikke har utdannelse for å ta så mye annet, har man da en rett til yrkesretta attføring, når både legen og psykologen mener det?

Har psykiske plager, som angst og depr. på grunn av noe som ligger tilbake i tid(seksuelle overgrep), samt at jeg er utbrent i den jobben jeg har hatt de siste årene.

Jeg har prøvd med aktiv sykemelding to ganger, og har virkelig prøvd, men ikke kommet meg på jobben. Jobbet i barnehage som vikar, og elsket ungene over alt i verden, og nå greier jeg ikke at dem er borti meg engang. Har angst for å dra dit, for jeg vet hva som venter meg...

Håper du damen kan svare meg på det jeg lurer på her. Evnt om det er andre tiltak for at jeg skal greie å komme meg tilbake i jobb, bare ett annet yrke.

Takk på forhånd for svar.

Mvh Pliis

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45339-yrkesrettet-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv i yrkesrettet attføring. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt om attføring. Du kan ikke få noe annet enn et nei (verst tenkelige)

Hvis både psykolog og lege anbefaler at du får yrkesrettet attføring så er det jo det som vil legges til grunn for svaret du får.

Aetat skal evnt. godkjenne hva du får omskolere deg til hvis du får attføring.

For meg har attføring vært en kjempemulighet. I stedet for å få uføretrygd.

Hopp i det :o)

Lykke til !

Skjema får du på trygdekontoret.

Irene Grøneng

Ja, jeg vil tro at du kan ha rett på yrkesrettet attføring - enten i form av utdanning eller andre tiltak som aetat vurderer å være mer hensiktsmessig. (eksempler på tiltak: bedriftsintern attføring, praksisplass, arbeid med bistand, hospitering m.m.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...