Gå til innhold

Mannen som døde av ensomhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Fastnick skrev:

Så går vi være enige om å være uenig. 

Moderne vitenskap er uenig med deg.

Anonymkode: 046f2...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det var hans valg ja. Jeg synes i hvert fall ikke datteren kan klandres. 

Litt tilfeldig at deg er deg jeg siterer nå, det kunne vært hvilken som helst av dere som sier at det var hans valg, punktum.

Datteren kan ikke klandres nei, enig i det, men likevel blir det veldig rart å si at det var hans «valg» å leve/dø som han gjorde. Ut fra det lille jeg har lest har jeg skjønt at her ligger det (p)sykdom bak atferd, så jeg rister like mye på hodet av at denne mannen har valgt som av at Shaman Durek mener man kan velge å ikke ha/få kreft. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
5 minutter siden, Kayia skrev:

men likevel blir det veldig rart å si at det var hans «valg» å leve/dø som han gjorde. Ut fra det lille jeg har lest har jeg skjønt at her ligger det (p)sykdom bak atferd

Selv med psykisk sykdom er man i stand til å ta valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Kayia skrev:

Litt tilfeldig at deg er deg jeg siterer nå, det kunne vært hvilken som helst av dere som sier at det var hans valg, punktum.

Datteren kan ikke klandres nei, enig i det, men likevel blir det veldig rart å si at det var hans «valg» å leve/dø som han gjorde. Ut fra det lille jeg har lest har jeg skjønt at her ligger det (p)sykdom bak atferd, så jeg rister like mye på hodet av at denne mannen har valgt som av at Shaman Durek mener man kan velge å ikke ha/få kreft. 

Etter nærmere ettertanke : Ja, du har rett. 

Jeg var mer opptatt av å forsvare datteren her. Derfor mitt svar. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

men likevel blir det veldig rart å si at det var hans «valg» å leve/dø som han gjorde.

Jeg burde lagt til noen ord i mitt innlegg. "Det var hans valg å leve ensom".  Jeg mener selvsagt ikke at det var hans valg å være syk. Men også syke har valg. Det finnes mange møteplasser også for de som har psykiske plager slik at de ikke trenger å være ensomme med mindre de velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kupton skrev:

Jeg burde lagt til noen ord i mitt innlegg. "Det var hans valg å leve ensom".  Jeg mener selvsagt ikke at det var hans valg å være syk. Men også syke har valg. Det finnes mange møteplasser også for de som har psykiske plager slik at de ikke trenger å være ensomme med mindre de velger det.

Hva med de som får sterk sosial angst, eller paranoide tendenser og holder seg hjemme av den grunn. For eksempel en med schizofreni? Kan hen velge bort paranoia og angst for andre mennesker?

Anonymkode: 9c964...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick

Jeg vil gjerne moderere meg litt mtp det jeg skreiv om at man selv med psykisk sykdom var i stand til å ta valg. Det stemmer jo ikke alltid. Det kommer jo an på hvilken type sykdom man har, og alvorligheten i denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kupton skrev:

Jeg burde lagt til noen ord i mitt innlegg. "Det var hans valg å leve ensom".  Jeg mener selvsagt ikke at det var hans valg å være syk. Men også syke har valg. Det finnes mange møteplasser også for de som har psykiske plager slik at de ikke trenger å være ensomme med mindre de velger det.

Nei. Jeg svarer som han anonyme over meg. Her er det psykisk sykdom og helsevesenet som har skylden. Og siden du tydligvis ikke har så veldig stor greie på de forskjellige psykiske diagnosene som finnes, så kan jo jeg opplyse deg om at det finnes faktisk noen med så sterk sosial angst, så mye paranoia, ettervirkninger etter psykose (negative symptomer) som gjør at man ender opp isolert. 

Anonymkode: b49dd...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg svarer som han anonyme over meg. Her er det psykisk sykdom og helsevesenet som har skylden. Og siden du tydligvis ikke har så veldig stor greie på de forskjellige psykiske diagnosene som finnes, så kan jo jeg opplyse deg om at det finnes faktisk noen med så sterk sosial angst, så mye paranoia, ettervirkninger etter psykose (negative symptomer) som gjør at man ender opp isolert. 

Anonymkode: b49dd...269

Bare lurer: Hvorfor er du så ufin ovenfor kupton?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, kupton skrev:

Jeg burde lagt til noen ord i mitt innlegg. "Det var hans valg å leve ensom".  Jeg mener selvsagt ikke at det var hans valg å være syk. Men også syke har valg. Det finnes mange møteplasser også for de som har psykiske plager slik at de ikke trenger å være ensomme med mindre de velger det.

Det er ikke alle som klarer å fungere sammen med andre. Da er det å leve ensom kanskje det minste av to onder.

Anonymkode: 046f2...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fastnick skrev:

Bare lurer: Hvorfor er du så ufin ovenfor kupton?

 

Jeg tenker kupton klarer å svare for seg selv.

Anonymkode: 046f2...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg svarer som han anonyme over meg. Her er det psykisk sykdom og helsevesenet som har skylden. Og siden du tydligvis ikke har så veldig stor greie på de forskjellige psykiske diagnosene som finnes, så kan jo jeg opplyse deg om at det finnes faktisk noen med så sterk sosial angst, så mye paranoia, ettervirkninger etter psykose (negative symptomer) som gjør at man ender opp isolert. 

Anonymkode: b49dd...269

Det kan også være asperger/autisme, eller div personlighetsforstyrrelser.

Anonymkode: 046f2...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kupton klarer å svare for seg selv.

Anonymkode: 046f2...556

Kupton klarer fint å svare selv, men det bør være lov for andre å reagere på andre sine innlegg. Det gjelder forøvrig alle innlegg og ikke bare kuptons innlegg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

En ting til jeg tenker om denne saken. 

Psykisk sykdom kan man ikke noe for, men jeg tenker at det også ligger en god porsjon ondskap bak dagboka han skrev. 

Den var ment for å skape dårlig samvittighet. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

En ting til jeg tenker om denne saken. 

Psykisk sykdom kan man ikke noe for, men jeg tenker at det også ligger en god porsjon ondskap i dagboka han skrev. 

Den var ment for å skape dårlig samvittighet. 

Hva mener du med ondskap? Jeg har ikke lest saken. Kan det være en god porsjon bitterhet som er nedskrevet?

Anonymkode: 40bf8...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Det var hans valg. 

Han var kanskje for syk til å ta de rette valgene..

Anonymkode: 40bf8...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

En ting til jeg tenker om denne saken. 

Psykisk sykdom kan man ikke noe for, men jeg tenker at det også ligger en god porsjon ondskap bak dagboka han skrev. 

Den var ment for å skape dårlig samvittighet. 

Han ville vel fortsette å banke datteren sin, også etter sin egen død. Gnagende skyldfølelse og skam er jo psykiske ørefiker som gjør skikkelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

En ting til jeg tenker om denne saken. 

Psykisk sykdom kan man ikke noe for, men jeg tenker at det også ligger en god porsjon ondskap bak dagboka han skrev. 

Den var ment for å skape dårlig samvittighet. 

 

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Han ville vel fortsette å banke datteren sin, også etter sin egen død. Gnagende skyldfølelse og skam er jo psykiske ørefiker som gjør skikkelig vondt. 

Hvor i alle dager har dere egentlig lest/hørt at han var voldelig? Kan godt hende det stemmer liksom, men jeg kan ikke huske at de nevnte det.

Anonymkode: b49dd...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...