Gå til innhold

Krangling mellom psykiatriske kasus...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forekommer det like ofte på institusjoner (når folk er innlagt) som her på forumet? 

Anonymkode: 76e40...2ac

Nei, det tror jeg så avgjort ikke det gjør. En av grunnene til det, er at personalet ikke ville ha akseptert at noen behandlet sine medpasienter så nedlatende som vi ser mye av på forumet for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det går så busta fyker.

Anonymkode: b1611...bd9

Går det også for dem? Så heftig at busta fyker.. Jaja, de har det nok gøyere der enn her da. 

Anonymkode: 76e40...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

Nei, det tror jeg så avgjort ikke det gjør. En av grunnene til det, er at personalet ikke ville ha akseptert at noen behandlet sine medpasienter så nedlatende som vi ser mye av på forumet for tiden. 

Jeg har ikke lagt merke til at det er så ille her for tiden. I gamle dager når morsk, sør, og nord og ned holdt på, da kunne det gå hardt for seg.  

Anonymkode: 8f554...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lagt merke til at det er så ille her for tiden. I gamle dager når morsk, sør, og nord og ned holdt på, da kunne det gå hardt for seg.  

Anonymkode: 8f554...0f9

Enig at debattklimaet generelt sett var tøffere den gangen, men det spesielle akkurat nå er at noen har som hobby å skrive kjipe ting til - og om - mennesker med spesifikke psykiske vansker. Akkurat dette har det vært lite av tidligere på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
41 minutter siden, frosken skrev:

Nei, det tror jeg så avgjort ikke det gjør. En av grunnene til det, er at personalet ikke ville ha akseptert at noen behandlet sine medpasienter så nedlatende som vi ser mye av på forumet for tiden. 

De få gangene jeg har vært innlagt på DPS-nivå så har i tillegg vi pasienter følt omsorg for hverandre, støttet hverandre og heiet på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Har aldri vært i konflikt med medpasienter. Er ikke en person som havner lett i konflikter heller. 

Hvem prøver du å overbevise, deg selv eller andre siden du hele tiden tar det opp som tema at du aldri er en som havner i konflikter og er snill og god hele tiden?

Anonymkode: f1677...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem prøver du å overbevise, deg selv eller andre siden du hele tiden tar det opp som tema at du aldri er en som havner i konflikter og er snill og god hele tiden?

Anonymkode: f1677...f23

Er mange nyanser mellom å være snill hele tiden og å havne i konflikter. 

Anonymkode: d41a0...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem prøver du å overbevise, deg selv eller andre siden du hele tiden tar det opp som tema at du aldri er en som havner i konflikter og er snill og god hele tiden?

Anonymkode: f1677...f23

Det var nå det som var tema dette med konflikter på avdeling så da var det vel relevant å si. Har du noe i mot at jeg sier jeg verken er slem eller i konflikt med folk? Kanskje jeg er opptatt av å vise at personer med en av mine diagnoser ikke trenger å være slik som de ofte blir beskrevet? 

Jeg trenger da ikke å overbevise meg selv. Jeg vet godt om jeg er mye i konflikter eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Glitter skrev:

Det var nå det som var tema dette med konflikter på avdeling så da var det vel relevant å si. Har du noe i mot at jeg sier jeg verken er slem eller i konflikt med folk? Kanskje jeg er opptatt av å vise at personer med en av mine diagnoser ikke trenger å være slik som de ofte blir beskrevet? 

Jeg trenger da ikke å overbevise meg selv. Jeg vet godt om jeg er mye i konflikter eller ikke. 

Men da har du nok ikke EUPF. De med den diagnosen er veldig vanskelig å forholde seg til. De er mentalt ustabile og havner ofte i krangler, tar ting opp i verste mening, greier ikke å inngå eller beholde nære relasjoner, blir lett krenket og sinte, ja lista er lang som et vondt år. De problemene de har er gjennomgripende som betyr at de er tilstede hele tiden i enhver situasjon.

Anonymkode: f1677...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Men da har du nok ikke EUPF. De med den diagnosen er veldig vanskelig å forholde seg til. De er mentalt ustabile og havner ofte i krangler, tar ting opp i verste mening, greier ikke å inngå eller beholde nære relasjoner, blir lett krenket og sinte, ja lista er lang som et vondt år. De problemene de har er gjennomgripende som betyr at de er tilstede hele tiden i enhver situasjon.

Anonymkode: f1677...f23

Jeg har EUPF og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver...

Anonymkode: cb9c9...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har du nok ikke EUPF. De med den diagnosen er veldig vanskelig å forholde seg til. De er mentalt ustabile og havner ofte i krangler, tar ting opp i verste mening, greier ikke å inngå eller beholde nære relasjoner, blir lett krenket og sinte, ja lista er lang som et vondt år. De problemene de har er gjennomgripende som betyr at de er tilstede hele tiden i enhver situasjon.

Anonymkode: f1677...f23

Jo det har jeg. Jeg har nettopp blitt utredet på nytt i forbindelse med et forskningsprosjekt som heter "ekstrem selvskading". Jeg trekker meg for meg selv når jeg får det vanskelig. Jeg ønsker ikke å involvere familie eller venner i det. De vet jeg sliter med alt det der, men de har ikke sett så mye til det selv. Jeg er ekstremt konfliktsky. Jeg sliter med tomhetsfølelse, kronisk suicidalitet, selvskading og generell selvdestruktiv adferd, jeg er ekstremt redd for å bli forlatt og min måte å unngå det på er å være "flink pike". Jeg sliter også med rus og i alkoholrus har jeg vært i mange møter med politiet, men når det gjelder mine private relasjoner så er jeg ikke vanskelig å forholde seg til. 

Viktig også å huske på at EUPF har den impulsive typen og borderline-typen. Jeg har da borderline. I tillegg har jeg mye annen problematikk som totalt utgjør min væremåte både til meg selv og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelrett krangling har jeg aldri opplevd, men noen ganger har jeg sett meg nødt til å sette grenser for hva jeg orker fra medpasienter. Det har da handlet om betroelser det har vært krevende å forholde seg til, ikke at noen bevisst har prøvd å provosere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har EUPF og kjenner meg ikke igjen i det du beskriver...

Anonymkode: cb9c9...028

Mangelfull selvinnsikt er vel også et tegn. Kjenner ei og hun er som jeg beskriver.

Anonymkode: f1677...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mangelfull selvinnsikt er vel også et tegn. Kjenner ei og hun er som jeg beskriver.

Anonymkode: f1677...f23

Da kjenner du ei. Ikke alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glitter skrev:

Da kjenner du ei. Ikke alle. 

Jeg og kjenner EI som er sånn, men mange flere med diagnosen som ikke er sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...