Gå til innhold

Asperger test: Hvor mange har asperger på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags score får du?

https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/

0-10 poeng - Lav score. Ingen antydning til Asperger
11-21 poeng - Gjennomsnittlig score for de som kjører testen
22-25 poeng - Autistiske tendenser såvidt over gjennomsnittsbefolkningen
26-31 poeng - Dette ligger på grensen til å ha en autistisk forstyrrelse
32-50 poeng - Dette er i følge testen en klar indikasjon på Asperger eller autisme.

Anonymkode: 47ad7...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fastnick

Av en eller annen grunn synes jeg det er litt artig med sånne tester av ulike slag. Jeg fikk 11 poeng på denne. :)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg scorer overraskende lavt. Jeg fikk 14 poeng ved først forsøk. Så prøvde jeg å svare så autistaktig jeg kunne der jeg var i tvil, og fikk 17 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 22, autistiske tendenser såvidt over gjennomsnittet i befolkningen. Og der verste er kanskje at jeg ikke er det minste overrasket og hadde nesten trodd jeg ville score høyere. Ser selv at jeg har ett og annet trekk som er ganske autistisk faktisk. :) Men jeg fungerer veldig godt i hverdagen altså, så det er ikke noe som hemmer meg på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 9 poeng.

Hadde trodd at jeg ville ha scoret høyere,  siden jeg trives i eget selskap, og aldri kjeder meg alene. Jeg huket av mange av de to midterste alternativene fordi jeg på mange felt opplevet meg selv som ikke utpreget i noen retninger. 

Det stemmer sikkert ganske bra.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 poeng. I tillegg blir man jo testet og intervjuet av nevropsykologen som utreder pluss han intervjuer gjerne foreldre. 

Den testen alene er jo ikke nok til å sette diagnosen, men den er en del av utredningen. Eller jeg husker ikke om det var eksakt samme test, men det var nå en selvutfyllingsdel. 

Uansett fint med tester man kan ta på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 22 og jeg har ikke snev av autisme.  Jeg vet hvilken karaktertrekk jeg har som jeg skårer på, men jeg er ikke autistisk for det.

Anonymkode: 63a22...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Xtra skrev:

Jeg fikk seks poeng, men mulig jeg overvurderte min evne og vilje til å være sosial en smule.

Forsøkte igjen nå, tenkte jeg var mer sliten og ville svare litt annerledes; kanskje mindre åpen for nytt og endringer. Men scoren ble bare 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Forsøkte igjen nå, tenkte jeg var mer sliten og ville svare litt annerledes; kanskje mindre åpen for nytt og endringer. Men scoren ble bare 7.

Jeg prøvde også en gang til. Fikk 10 poeng nå 😄 Har nok helt klart ikke aspergers! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 poeng! Jeg har vært en særing hele livet, men siste 10 årene har jeg likevel blitt såpass normal at jeg både har fikset meg mastergrad, god jobb, mann, hus og to barn🤗

Tok derimot samtlige av disse psykologiske testene på disse sidene. Kjekt. Ble derimot nokså paff, da det viser seg at jeg har trekk av de fleste diagnoser og lidelser her. Bla stor sannsynlighet for borderline😱😅

Velger å ta de fleste testene med en klype salt dog. Ikke alle som var like gode. Og det blir d jo også kommentert i forkant av testene. Ingen av testene er feks godkjente for å bruke ifm diagnostisering.

 

Anonymkode: 462ce...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

25 poeng! Jeg har vært en særing hele livet, men siste 10 årene har jeg likevel blitt såpass normal at jeg både har fikset meg mastergrad, god jobb, mann, hus og to barn🤗

Tok derimot samtlige av disse psykologiske testene på disse sidene. Kjekt. Ble derimot nokså paff, da det viser seg at jeg har trekk av de fleste diagnoser og lidelser her. Bla stor sannsynlighet for borderline😱😅

Velger å ta de fleste testene med en klype salt dog. Ikke alle som var like gode. Og det blir d jo også kommentert i forkant av testene. Ingen av testene er feks godkjente for å bruke ifm diagnostisering.

 

Anonymkode: 462ce...cac

Den testen her, er en del av utredningen, så den brukes i forbindelse med diagnostisering. Men en test alene, kan ikke si om man har diagnosen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...