Gå til innhold

Ernæringsfysiolog


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Marye skrev:

Kan fastlegen henvise til ernæringsfysiolog og er det dyrt? 

Ja fastlegen kan henvise deg til ernæringsfysiolog, men det er visse diagnoser som prioriteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisklivssentral kan også hjelpe deg. Det er visst gratis bortsett fra om du vil ta kurs der. Sjekk på nett om det er slikt tilbud der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja fastlegen kan henvise deg til ernæringsfysiolog, men det er visse diagnoser som prioriteres. 

Ja da jeg bodde i Oslo fikk jeg ikke snakke med en fordi jeg ikke har alvorlige sf men har lagt på meg pga medisin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marye skrev:

Ja da jeg bodde i Oslo fikk jeg ikke snakke med en fordi jeg ikke har alvorlige sf men har lagt på meg pga medisin 

Ta det opp med fastlegen. Kommer du ikke til en ernæringsfysiolog pga du ikke har rett på det kan nok fastlegen hjelpe deg eller du kan oppsøke privat ernæringsfysiolog uten henvisning. Event prøve en frisklivssentral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ikke betale hos ernæringsfysiolog ved medisinsk poliklinikk ved sykehuset her jeg bor, men det koster normalt sett det samme som hos spesialisthelsetjenesten ellers dersom du ikke har frikort. Selv har jeg moderat underernæring og ble prioritert, men har ifølge henne ingen spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg må ikke betale hos ernæringsfysiolog ved medisinsk poliklinikk ved sykehuset her jeg bor, men det koster normalt sett det samme som hos spesialisthelsetjenesten ellers dersom du ikke har frikort. Selv har jeg moderat underernæring og ble prioritert, men har ifølge henne ingen spiseforstyrrelse.

Ja jeg blir nektet fordi jeg er bælfeit

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marye skrev:

Ja jeg blir nektet fordi jeg er bælfeit

Synd, for du har jo like mye behov for kostveiledning du som undervektige slik jeg ser det. Det er like skadelig på hver sin måte å være overvektig som undervektig. Jeg har forsøkt begge deler. Jeg hadde selv en BMI på 38,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Synd, for du har jo like mye behov for kostveiledning du som undervektige slik jeg ser det. Det er like skadelig på hver sin måte å være overvektig som undervektig. Jeg har forsøkt begge deler. Jeg hadde selv en BMI på 38,5.

Jeg hadde en bmi på 17 back in the days 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jeg var tvangsinnlagt og spydde 3 ganger daglig fikk jeg ikke annen hjelp enn ignorering fordi jeg veide over 70 kg. Alle de andre jentene lagt inn på den posten fikk intens oppfølging og hviletid etter maten osv fordi de var på et spiseprosjekt:) jeg spydde i fellesbadene og de ansatte var fullstendig klar over min situasjon 

 

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man får klare seg på egenhånd. Får be om vektreduserende medikamenter og får jeg ikke det får jeg bare kutte ut medisiner som gir vektøkning og dermed trolig være innlagt på lukket AVD resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marye skrev:

Nei man får klare seg på egenhånd. Får be om vektreduserende medikamenter og får jeg ikke det får jeg bare kutte ut medisiner som gir vektøkning og dermed trolig være innlagt på lukket AVD resten av livet.

Du må jo ikke kutte ut medisiner du nå, deu har jo hatt hjelp av de medisinene du nå tar. Du vil vel ikke bli syk igjen? Leve livet på en lukket avdeling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du må jo ikke kutte ut medisiner du nå, deu har jo hatt hjelp av de medisinene du nå tar. Du vil vel ikke bli syk igjen? Leve livet på en lukket avdeling? 

Heller sperret inne enn å være bælfeit 

hvis jeg hadde levd på 1800-tallet hadde det ikke vært Noen medisiner. Da måtte jeg lært å takle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Marye skrev:

Kanskje eksponeringsterapi er tingen fremfor å fjerne hallusinasjoner , tørre oppleve dem for at de skal bli mindre skremmende

Du blir jo innlagt når du blir syk og takler det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lavkarbo er noe for deg? Uansett er det ikke særlig lurt å slutte med medisiner. Du kan jo nevne det for fastlegen hvordan dette påvirker deg og livskvaliteten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du blir jo innlagt når du blir syk og takler det ikke. 

Jeg er sikkert så institusjonalisert at samme det det for meg

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...