Gå til innhold

Ernæringsfysiolog


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått ned 12 kilo, etter å ha veid ganske mye. Det lar seg gjøre. Jeg har tatt zyprexa i 17 år.....

 

Det lar seg gjøre. Det gikk seint. Men jeg føller ikke jeg sulter. 

 

Kan det være att det er spiserforstyrrelsen din som gjør att du ikke klarer å begrense deg?

Anonymkode: 57e51...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 12 kilo, etter å ha veid ganske mye. Det lar seg gjøre. Jeg har tatt zyprexa i 17 år.....

 

Det lar seg gjøre. Det gikk seint. Men jeg føller ikke jeg sulter. 

 

Kan det være att det er spiserforstyrrelsen din som gjør att du ikke klarer å begrense deg?

Anonymkode: 57e51...779

Det hjelper vel ikke med den svart/hvite tankegangen der litt for mye føles altfor mye så man kan like gjerne spise enda mer og SÅ liksom skjerpe seg neste dag så er det samme greia

 

Men jeg fikk bulimi av seroquel og det gikk over da jeg slutta , gikk ned 20 kg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt opp pengene på mat og spist tilsvarende 3 middager. Hjernen min tror jeg sulter ihjel PG får låne penger av en venninne og LØPER til godterihylla til rema

 

slapp iallfall sende puppebilder til menn mot at de vippser meg penger denne gangen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Marye skrev:

Jeg ser ingen skremmende menn/monster ved sengekanten min og ingen grusomme stemmer vekker meg. Jeg er ikke redd lenger. 

Ja, og nettopp det må jo veie tyngst i livet ditt tenker jeg. Selvsagt veier vekten og kroppen din mye også, men det at du tross alt kan fungere OK i hverdagen uten å være psykotisk og trenge å være tvangsinnlagt og bli passet på døgnet rundt må jo bety mest. Leger innen psykiatri undervurderer i mange tilfeller hva overvekt kan gjøre med et menneskets selvbilde, identitet og selvfølelse. Jeg kan forstå du er fortvilet, men jeg tror at den som bryr seg mest om din egen kropp og hvordan du ser ut er deg selv.

Du har jo gått på Topimax selv og sluttet på den pga. utålelige bivirkninger. Topimax kan gi mange bivirkninger dessverre, men det er kanskje ikke gitt at du får de samme om du prøver den en ny gang? Min erfaring er at jeg ikke får samme bivirkning på medisin første og annen gang jeg går på medisinen. Dette blir vel i så fall den tredje gangen du går på Topimax om du går for den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ja, og nettopp det må jo veie tyngst i livet ditt tenker jeg. Selvsagt veier vekten og kroppen din mye også, men det at du tross alt kan fungere OK i hverdagen uten å være psykotisk og trenge å være tvangsinnlagt og bli passet på døgnet rundt må jo bety mest. Leger innen psykiatri undervurderer i mange tilfeller hva overvekt kan gjøre med et menneskets selvbilde, identitet og selvfølelse. Jeg kan forstå du er fortvilet, men jeg tror at den som bryr seg mest om din egen kropp og hvordan du ser ut er deg selv.

Du har jo gått på Topimax selv og sluttet på den pga. utålelige bivirkninger. Topimax kan gi mange bivirkninger dessverre, men det er kanskje ikke gitt at du får de samme om du prøver den en ny gang? Min erfaring er at jeg ikke får samme bivirkning på medisin første og annen gang jeg går på medisinen. Dette blir vel i så fall den tredje gangen du går på Topimax om du går for den løsningen.

Jeg hadde ikke utålelige bivirkninger. Fremsto bare treig for andre og sykehuset var sååå gira på å seponere den. Tenkte det sikkert ikke skadet for vektnedgangen sluttet på 10 kg

men nå har jeg gått opp alt så topimax må være bedre enn ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så mett at det gjør vondt men må stappe i meg mer Og mer i det uendelige. Noe har virkelig gått galt i hjernen min sitt sultsenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...