Gå til innhold

Drapstanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med en pasient som uttrykker ønske om å drepe en bestemt person? Og forteller i timen med psykiater at hen har lagt planer i fantasien om hvordan drapet skal foregå? Og sier at hen føler seg impulsiv og fort kan finne på å gjøre det innen nærmeste fremtid?

Hvilke tiltak settes i gang? 

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med en pasient som uttrykker ønske om å drepe en bestemt person? Og forteller i timen med psykiater at hen har lagt planer i fantasien om hvordan drapet skal foregå? Og sier at hen føler seg impulsiv og fort kan finne på å gjøre det innen nærmeste fremtid?

Hvilke tiltak settes i gang? 

Anonymkode: b0edd...9b9

Jeg håper i hvert fall at det asap settes i gang tiltak... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cilie skrev:

Jeg håper i hvert fall at det asap settes i gang tiltak... 

Hva slags tiltak?

 

9 timer siden, kupton skrev:

Alt fra hyppigere kontakt til tvangsinnleggelse og varsling til politiet. 

Man blir ikke tvangsinnlagt bare fordi man sier man skal drepe noen. Politiet kan heller ikke gjøre noe, da det ikke er ulovlig å planlegge mord i hodet.

Anonymkode: 47be1...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke tvangsinnlagt bare fordi man sier man skal drepe noen. Politiet kan heller ikke gjøre noe, da det ikke er ulovlig å planlegge mord i hodet.

Anonymkode: 47be1...e46

Les det første innlegget i tråden en gang til. 

Anonymkode: 25881...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les det første innlegget i tråden en gang til. 

Anonymkode: 25881...7f7

Jeg har da uttrykt til psykologen min at jeg har ønske om å drepe meg selv og at jeg har lagt planer i fantasien om hvordan selvdrapet skal foregå. Jeg har verken blitt tvangsinnlagt eller innlagt frivillig (selv om jeg ønsket dette) eller fått politiet på døren..

Men det kan jo hende det stiller seg annerledes når det er snakk om drap på andre enn deg selv.

Anonymkode: 47be1...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da uttrykt til psykologen min at jeg har ønske om å drepe meg selv og at jeg har lagt planer i fantasien om hvordan selvdrapet skal foregå. Jeg har verken blitt tvangsinnlagt eller innlagt frivillig (selv om jeg ønsket dette) eller fått politiet på døren..

Men det kan jo hende det stiller seg annerledes når det er snakk om drap på andre enn deg selv.

Anonymkode: 47be1...e46

no shit sherlock ;) 

Anonymkode: 25881...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

no shit sherlock ;) 

Anonymkode: 25881...7f7

Men jeg tror ikke at en som på alvor har tenkt til å drepe noen forteller dette til psykiateren sin. Men å ha drapstanker og fantasere om å drepe folk i fantasien er visstnok ganske vanlig. Noen har påtrengende tvangstanker også da er det greit å ha noen å snakke med uten å risikere tvangsinnleggelse eller politianmeldelse ☺️

Anonymkode: 47be1...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tror ikke at en som på alvor har tenkt til å drepe noen forteller dette til psykiateren sin

Det er trosfrihet i Norge, så det er lov å tro dette.

Men virkeligheten er at dette er noe en kommer bort i flere ganger i året på en sengeavdeling eller en poliklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke tvangsinnlagt bare fordi man sier man skal drepe noen. Politiet kan heller ikke gjøre noe, da det ikke er ulovlig å planlegge mord i hodet.

Anonymkode: 47be1...e46

Man kan bli tvangsinnlagt. Det avhenger av tilstanden. Politiet kan ta en samtale med den som har slike tanker. Politiet kan også iverksette beskyttelsestiltak overfor den som blir truet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kupton skrev:

Man kan bli tvangsinnlagt. Det avhenger av tilstanden. Politiet kan ta en samtale med den som har slike tanker. Politiet kan også iverksette beskyttelsestiltak overfor den som blir truet.

Det er jo rart da, at jævlene som er målet for drap skal bli beskyttet, når de har greid å ødelegge den potensielle drapsmannens liv. Men skjønner det jo. 

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

at jævlene som er målet for drap skal bli beskyttet

Det kan være helt uskyldige og greie folk som blir utsatt for slike trusler. Vi har dessuten verken dødsstraff eller ordninger med selvtekt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Det kan være helt uskyldige og greie folk som blir utsatt for slike trusler. Vi har dessuten verken dødsstraff eller ordninger med selvtekt i Norge.

Ja, de hadde garantert greid å gi inntrykk av ovenfor politiet at de var uskyldige og greie. Akkurat som psykopater flest. 

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange sinnsyke folk her i landet som dreper uskyldige. Bare se på den 22år gamle kvinnen fra Nordreisa som tente på boliger med folk inni 2 ganger. Hun er nå siktet for mordbrann

Anonymkode: 1a3a3...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange sinnsyke folk her i landet som dreper uskyldige. Bare se på den 22år gamle kvinnen fra Nordreisa som tente på boliger med folk inni 2 ganger. Hun er nå siktet for mordbrann

Anonymkode: 1a3a3...21d

Ja, men hun er jo åpenbart sinnsyk og må skjermes fra samfunnet. 

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg håper dette blir tatt tak i. Dersom det er fare for att det faktisk skjer. Flere psykiatridrap er ikke det vi trenger.....

Har noen plaget en selv eller noen man er glad i får man bruke litt kreativitet til å ta igjen lovlige måter...….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kupton skrev:

Nå har du en "hang up" og klarer ikke tenke klart. Tror du alle som blir drept har gjort noe forferdelig galt?

Er det meg du spør? (Ts) 

Jeg skrev om meg selv i 3. person, og jeg sliter så veldig med disse tankene. Hva er best for meg å gjøre nå, tror du?

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men hun er jo åpenbart sinnsyk og må skjermes fra samfunnet. 

Anonymkode: b0edd...9b9

Ikke nødvendigvis sinnsyk. NRK sa at hun var "lettere psykisk utviklingshemmet, ikke forstår konsekvensene av egne handlinger og har forsåtelsesevnen til en 7-9åring".

Anonymkode: 1a3a3...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg en smule paranoid her. Jeg innbiller meg nå at noen prøver å finne ut av hvem jeg er for å melde meg til politiet. Men jeg vil bare da berolige med å si at det er 90% usannsynlig at jeg kommer til å drepe noen. Så ikke sett i gang noe! 

Anonymkode: b0edd...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...