Gå til innhold

Seroquel og vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mener å ha lest att de AP som virker dempende og beroligende er de som gir mest vektoppgang. Mens for eksempel zeldox som er veldig vektnøytral ikke er så dempende og beroligende.

Jeg gikk ned masse på zeldox, men den tok ikke så mye av sykdommen. Så tilbake på zyprexa med meg. Og det er 14 år siden. Nå har jeg klart å gå ned 12+ kg selv på zyprexa, men det var hardt i begynnelsen. Seroquel la jeg også på meg av, men jeg tok 1000 mg for psykose.

Anonymkode: 82e7f...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener å ha lest att de AP som virker dempende og beroligende er de som gir mest vektoppgang. Mens for eksempel zeldox som er veldig vektnøytral ikke er så dempende og beroligende.

Jeg gikk ned masse på zeldox, men den tok ikke så mye av sykdommen. Så tilbake på zyprexa med meg. Og det er 14 år siden. Nå har jeg klart å gå ned 12+ kg selv på zyprexa, men det var hardt i begynnelsen. Seroquel la jeg også på meg av, men jeg tok 1000 mg for psykose.

Anonymkode: 82e7f...d65

Brukes Zeldox også mot uro og angsttilstander også?

Anonymkode: 4619b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angående hvorfor denne fører til vektoppgang. Jeg er definitivt mer sulten enn før, men er særdeles restriktiv mtp kalorier. Jeg ser imidlertid at stoffskiftet mitt har blitt mye lavere etter jeg begynte på Seroquel, så jeg antar at det har noe med saken å gjøre. 

Anonymkode: fd622...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinene gir økt matlyst og det fører til vektoppgang. Jeg har både lagt på meg 30 kg av Quetiapine og gått ned 30 kg på det. Det er inntaket som har endret seg og ikke dosen medisin. Nå går jeg ikke på Quetiapine lenger,  men Truxal. Er fortsatt 60-61 kg. Har akkurat startet på Orfiril og er forberedt på å kjenne mye på sult. Har hittil gått på det i en uke og har ikke spist mer hittil. Ved orfiril er vektoppgang og vektnedgang oppført som like vanlig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...