Gå til innhold

Hva betyr det å være påkoblet og/eller frakoblet psykisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt, men jeg pleier å bli beskrevet som at jeg har nedsatt emosjonell kontakt. Vet ikke om det går inn under det samme? 

Jeg er i hvert fall ofte i dårlig kontakt med følelsene mine. Kan snakke om vanskelige ting som om jeg snakker om jeg skal kjøpe epler eller bananer på butikken. Som om de mener det bør vises mer emosjonelt på meg det vi snakker om.

AnonymBruker
49 minutter siden, Undulaten skrev:

Hadde hjemmebesøk av en sosionom som sa at jeg virket mer påkoblet i dag enn i forrige uke. 

Hva menes med det? Jeg er fortsatt dårlig i depresjonen. 🤔

Mentalt tilstede. 

Anonymkode: 3e2bd...051

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer «med» og tilgjengelig i kontakten. 

Anonymkode: acc90...6cb

5 timer siden, Glitter skrev:

Vet ikke helt, men jeg pleier å bli beskrevet som at jeg har nedsatt emosjonell kontakt. Vet ikke om det går inn under det samme? 

Jeg er i hvert fall ofte i dårlig kontakt med følelsene mine. Kan snakke om vanskelige ting som om jeg snakker om jeg skal kjøpe epler eller bananer på butikken. Som om de mener det bør vises mer emosjonelt på meg det vi snakker om.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mentalt tilstede. 

Anonymkode: 3e2bd...051

Takk for svar! Da skjønte jeg. 

• 1 år senere...

Annonse

Undulaten skrev (På 9.3.2020 den 14.43):

Hadde hjemmebesøk av en sosionom som sa at jeg virket mer påkoblet i dag enn i forrige uke. 

Hva menes med det? Jeg er fortsatt dårlig i depresjonen. 🤔

Hæ? 

Anonymkode: b70dd...371

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...