Gå til innhold

Noen som har hamstret?


emilie321

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hamstret noe, men et sted var det en som kjøpte antibac for 2000 kr.  Så slapp nestemann å kjøpe noe....

Har noen av dere hamstret noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke direkte hamstret, men har litt mer enn vanlig. Det blir sjeldnere i butikk nå noen uker eller måneder. Alt ettersom.

Anonymkode: 1159a...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har ikke hamstret noe nei, men blir spennende å se butikken imorra, regner med at det er litt mat å få tak i selv om mediene lager hysteri 😛 

Anonymkode: e876f...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hamstret. Jeg handler mat en gang i uka og da kjøper jeg det jeg trenger for en uke fram. Men den ellers så fredelige butikken, var ikke så tom i dag. I morgen må jeg hente medisiner. Henter alltid for tre mnd av gangen. Håper ikke apoteket tenker at jeg hamstrer.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine skrev:

Har ikke hamstret. Jeg handler mat en gang i uka og da kjøper jeg det jeg trenger for en uke fram. Men den ellers så fredelige butikken, var ikke så tom i dag. I morgen må jeg hente medisiner. Henter alltid for tre mnd av gangen. Håper ikke apoteket tenker at jeg hamstrer.

Er det ikke vanlig da, å hente for 3 måneder? Jeg gjør det, men det er ikke alltid de har mer enn en eske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i butikken i dag, var det helt tømt for hermetikk. Er noen som åpenbart er hamstere i dette landet om dagene :) Selv handler jeg en til to ganger i uken og handler inn det jeg trenger til de kommende dagene. Ikke mer og ikke mindre og jeg har godt av det jeg trenger. En jeg kjenner sa at hun så folk hamstre gjær, hvetemel og en viss type poteter i matbutikken i dag. I dag fikk jeg selv en e-post i inboksen med oppfordrig om å bake, for i disse corona-tider fikk vi jo så god tid til å bake og kose oss hjemme... :) Flyselskapene og andre taper penger mens andre ser sitt snitt på å tjene noen kroner.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som mange sammenligner dette med streik. Både meierier, fabrikker, bønder, bakere, fabrikker, levrandører og butikkansatte jobber jo som før. Så det kommer nye forsyninger neste dagene.

Tipper derimot at mange nok har vært på storhandel mtp planer om å sette seg selv i solidarisk hjemmekarantene. Altså ikke handle i butikker eller være ute blant folk de neste to ukene. Da trenger man jo mat. Så når alt kommer til alt, så var det ikke nødvendigvis ren egoisme som fikk folk til å trekke kortet litt ekstra i dag, dersom planen er å være hjemme. Bare nokså tankeløst..

Det føltes nok likevel urettferdig for de som stod igjen og så på tomme hyller på handleturen sin. Særlig om de selv hadde planer om å...hamstre for å være hjemme...😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, emilie321 skrev:

Er det ikke vanlig da, å hente for 3 måneder? Jeg gjør det, men det er ikke alltid de har mer enn en eske

Det er kanskje det. Så bare ei på facebook som hadde hamstret. Hun hadde hentet for tre mnd. Jeg trodde det var vanlig helt til jeg leste det 😅 Den ene medisinen tipper jeg de ikke har i det hele tatt. De pleier ikke det. Men jeg kan ikke telle, så jeg trodde jeg hadde nok av alle medisinene fram til ut i neste uke. Der tok jeg feil. Så da må jeg hente noen i morgen og samtidig bestille de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Det er kanskje det. Så bare ei på facebook som hadde hamstret. Hun hadde hentet for tre mnd. Jeg trodde det var vanlig helt til jeg leste det 😅 Den ene medisinen tipper jeg de ikke har i det hele tatt. De pleier ikke det. Men jeg kan ikke telle, så jeg trodde jeg hadde nok av alle medisinene fram til ut i neste uke. Der tok jeg feil. Så da må jeg hente noen i morgen og samtidig bestille de andre.

Jeg må også på apoteket en av dagene. Håper virkelig de har det jeg trenger eller iallefall får tak i det i løpet av kort tid.  Selv pleier jeg å hente i god tid før jeg går tom, men tydeligvis så kan heller ikke jeg telle😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg må også på apoteket en av dagene. Håper virkelig de har det jeg trenger eller iallefall får tak i det i løpet av kort tid.  Selv pleier jeg å hente i god tid før jeg går tom, men tydeligvis så kan heller ikke jeg telle😜

😂 Godt det ikke bare er meg. Jeg pleier egentlig også å hente i god tid, men nå prøvde jeg strekke det til den 20. Det gikk ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Har noen av dere hamstret noe?

Torsdag er vanligvis den viktigste handledagen for meg uansett. I går var jeg glad jeg hadde kjøpt brød tidligere i uka, så slapp jeg å finne ut om det var noe igjen av det i butikkene jeg var i... Jeg var innom flere, og noen av dem minnet om grensehandel i ferietiden mht. køenes lengde og folks handlevogner. Det er jo ikke streik, så det kommer flere sjanser når de har fått kjørt ut mer varer over helgen. 

Det eneste jeg kjøpte "ekstra", var en 4-pakning toalettpapir, siden det virket som om folk handlet akkurat det for resten av året. Men enkelte typiske "hamstrevarer", som havregryn, pasta og vaskepulver, skulle jeg ha uansett, fordi det var (nesten) tomt hjemme og vi har jevnt forbruk av det.

Jeg bor et sted der det er kort vei til en matbutikk med laaang åpningstid og selvbetjent kasse, så det er ikke vanskelig å få handlet mat på tider da man ikke er i kontakt med noen. Hentecontaineren for kolonial.no står rett utenfor butikken. Så vi skal nok klare oss selv om reglene evt. strammes til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hamstrer ikke. Men på butikken i går kjøpte jeg det dobbelte av hva jeg bruker. Dette for å halvere antall besøk på butikken fremover.   Jeg anbefaler folk å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, kupton skrev:

Nei, jeg hamstrer ikke. Men på butikken i går kjøpte jeg det dobbelte av hva jeg bruker. Dette for å halvere antall besøk på butikken fremover.   Jeg anbefaler folk å gjøre det samme.

Det er som vi gjør. Ingen direkte hamstring, men passer på så vi har så vi ikke trenger å gå på butikken de første 2-3 ukene og at vi kan bake brød, det er vi temmelig tomme for, men har fått tak i hvetemel (som folk tydeligvis har hamstret!) så det blir vel baking i helgen. Har en del i fryser og skap fra før og fremskyndet ukehandelen et par dager denne uka.

Men folk er jo gale! Skulle kjøpe et par bokser Styrk-melk i dag (jeg tåler ikke vanlig melk) og hele melkeskapet var TOMT! Kun en eneste boks med Styrk-melk sto igjen. *hehe* Altså - kyrne melkes fremdeles, melken hentes, foredles og kjøres ut fra meieriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hamstrer ikke. Jeg tar hovedhandelen en gang i uken og det skal jeg fortsette med. Sønnen min og jeg dro for å kjøpe noe småtteri i går kveld og jeg skvatt da jeg så at all melken var borte. Ikke hadde de mer brød igjen heller. Ei heller løk (!). Hva skal folk? Spise løksuppe hver dag de nærmeste 14 dagene? Tenkte det kunne vært smart å begynne å bake brød, men jeg har ikke mixmaster og da blir det veldig tungt. I dag skal jeg prøve å få tak i melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har kjøpt litt mer enn vanlig av ting vi bruker mye av hele tiden, som mel, gjær, havregryn, ris, pasta, bønner, linser, kaffe, bind, tamponger, såpe, shampo, vaskepulver, frosne veganmiddager. Handlet i begynnelsen av uka, ikke i går. Vi spiser mye frukt og grønnsaker, så jeg skal handle det + brød + melk + bakepulver i dag eller i morgen.

Vi har mye kjøtt og fisk i frysen, og sekker med poteter i boden, så vi klarer oss et par uker, hvis vi må i karantene.

Jeg har altså ikke hamstret, men kjøpt for et par uker i stedet for en halv, for å unngå å fly i butikken unødig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Butikken her var full av alt både toalettpapir og hermetikk og annet, så virker ikke som panikken er over alt ^_^

Anonymkode: e876f...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke vært i butikken, og pleier også å bestille varer hjem.  Nå bestilte jeg og da kan jeg ikke få varene før tirsdag ettermiddag så jeg må en tur innom butikken for å kjøpe det nødvendigste over helgen.  Det er vel stort sett kun brød og melk jeg trenger her og nå.

Anonymkode: e8cf1...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikken her var full av alt både toalettpapir og hermetikk og annet, så virker ikke som panikken er over alt ^_^

Anonymkode: e876f...29f

Butikkene får varelevering som normalt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...