Gå til innhold

Noen som har hamstret?


emilie321

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser ingenting galt i å hamstre. Problemet oppstår når alle hamstrer på en gang. Det finnes en anbefaling om hva folk alltid bør ha hjemme. Og nå når vi risikerer å måtte være i karantene i 14 dager, så skjønner jeg at de vil sikre seg varer på huset. Det bør komme tilbud om tilkjørte varer alle steder nå.

Anonymkode: bbf08...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingenting galt i å hamstre. Problemet oppstår når alle hamstrer på en gang. Det finnes en anbefaling om hva folk alltid bør ha hjemme. Og nå når vi risikerer å måtte være i karantene i 14 dager, så skjønner jeg at de vil sikre seg varer på huset. Det bør komme tilbud om tilkjørte varer alle steder nå.

Anonymkode: bbf08...f4d

Problemet er at de som hamstrer KUN tenker på seg selv og driter i om alle hamstrer på en gang, bare de får NOK. Grellt å se. 

Anonymkode: 23c18...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gondor skrev:

Nei jeg hamstrer ikke. Jeg tar hovedhandelen en gang i uken og det skal jeg fortsette med. Sønnen min og jeg dro for å kjøpe noe småtteri i går kveld og jeg skvatt da jeg så at all melken var borte. Ikke hadde de mer brød igjen heller. Ei heller løk (!). Hva skal folk? Spise løksuppe hver dag de nærmeste 14 dagene? Tenkte det kunne vært smart å begynne å bake brød, men jeg har ikke mixmaster og da blir det veldig tungt. I dag skal jeg prøve å få tak i melk. 

Det er mulig å bruke tørrmelk om du ikke får tak i vanlig melk :) Den er riktignok ikke laktosefri, men fullt ut brukbar om man ikke får tak i fersk melk. Men melk blir det jo påfyll av kontinuerlig, så lykke til i morgen :) Gå på butikken tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært ute og handlet for helgen og kjøpte meg en vinflaske på polet også.  Det var helt vanlig situasjon begge steder.  Nok varer i alle hyller og en del mennesker som handlet.  Jeg har nok frem til tirsdag (da kommer varene som jeg har bestilt) og nå skal jeg bruke helgen til jobb.

Jeg kjøpte litt ekstra god mat til meg selv som erstatning for at jeg må holde meg hjemme og alt er avlyst som jeg skulle på:)

Anonymkode: e8cf1...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at de som hamstrer KUN tenker på seg selv og driter i om alle hamstrer på en gang, bare de får NOK. Grellt å se. 

Anonymkode: 23c18...e1b

Jeg tenker at det er menneskelig å tenke mest på seg selv og sine nærmeste om man virkelig trodde det skulle bli varemangel. Det er imidlertid svært lite sannsynlig, som andre skriver, vil varer fylles på neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på butikken nå (de var tomme for 2 ting jeg skulle hatt i går) og nå var nesten alt fylt opp igjen, bortsett fra dopapir og noen få andre hyller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at det er menneskelig å tenke mest på seg selv og sine nærmeste om man virkelig trodde det skulle bli varemangel. Det er imidlertid svært lite sannsynlig, som andre skriver, vil varer fylles på neste uke.

Jeg bor alene og trenger ikke å tenke kun på meg selv.  Det er noe annet hvis jeg hadde hatt små barn.  Å hamstre dopapir er noe vanvittig for man kan alltid vaske seg etter dobesøk hvis det oppstår krisesituasjon.  Å passe på å ha mat til barna sine er noe annet.

Anonymkode: e8cf1...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde et forsøk på å hamstre, men fikk det ikke til. Skulle handle mel, men det fantes ikke. Har vært å hentet ut medisiner og kjøpt en pakke paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hamstret. Spesielt ikke dopapir, da det ikke er pandemisk diaré som går. 

Anonymkode: bce27...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...