Gå til innhold

Jobber i dagligvarebransjen. Kan jeg regne med å få Koronna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Madelenemie
På 17.3.2020 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Hvor er ansvaret ditt ovenfor sykepleiere og leger som hver dag utsetter seg for de smittede?

Anonymkode: 0bbf8...848

Hei

at de burde tenkt selv, og kjøpt selv, tror leger har bedre råd enn meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie
På 16.3.2020 den 22.51, Lillemus skrev:

Er det noen i familien som er i risikogruppen? Helsepersonell i førstelinjen begynner å slite med å få tak i sikkerhetsutstyr og dere har over 1000 - TUSEN! - masker hjemme??? 

Hei

ja mange av barna er i risikogruppen, inkludert meg.

vi bruker masker, og gjenbruker, etter som dette kan vare ett år, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 18.3.2020 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at sjansen for at jeg får korona er særdeles høy pga yrke mitt. 

Anonymkode: d1bc8...238

Hei 

i hvilket yrke jobber du?

jeg kan sende deg en P3 maske, send meg bare en pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Jeg var på jobben i dag. Og det var helt ufattelig hvor tett på enkelte kunder kommer. Var mye kunder og trangt i lokale. Er styggt redd for smitte. 

Anonymkode: d1bc8...238

Nå er corona for de fleste av oss et svært lite farlig virus. Liten grunn som enkeltindivid å være veldig bekymret for smitte dersom du ikke har underliggende sykdom som øker risiko for alvorlig forløp vesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

at de burde tenkt selv, og kjøpt selv, tror leger har bedre råd enn meg:-)

Det er ikke nok masker tilgjengelig. Det blir som å hamstre som gal og tømme butikken for matvarer. Jeg tenker det er egoistisk.

Anonymkode: 876a9...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei jeg kan ikke gi bort noe jeg har brukt mye penger på å kjøpe!

det var en svært dyr investering, men jeg tenkte en pandemi var nær forestående.

helt ulikt folkeinstituttet tanker/ holdning.

Du sitter på 1000 masker, og sykehusene her jeg bor etterlyser slike. Jeg klarer ikke å forstå dine prioriteringer? Jeg blir helt forbauset over den ekstreme egoismen, jeg klarer ikke å forstå det.

Anonymkode: 0bbf8...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

@Drømmeautomat Hvor lenge lever viruset på en fryst embalasjert matvare= Altså utenpå embalasjen i en dypfryser. Spør deg for du virker å ha peil.

Ingenting er sikkert, men frysing vil sannsynligvis bevare viruset lenge (uker eller måneder). I romtemperatur overlever det i maks tre dager ut fra det vi veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
37 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Ingenting er sikkert, men frysing vil sannsynligvis bevare viruset lenge (uker eller måneder). I romtemperatur overlever det i maks tre dager ut fra det vi veit.

Huff, det var dumt. Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...