Gå til innhold

Blir du også stressa?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg blir skikkelig stresset av denne situasjonen, selv om jeg ser nyheter kun en gang om dagen. Jeg går rundt med en klump i magen hele tiden. Jeg gikk tur sammen med min sønn i dag, i skogen og ved sjøen. Masse blomster og løvsprett. Nydelig var det! Men allikevel klarer jeg ikke å roe meg helt ned. Da jeg kom hjem snakket jeg med en venninne som bare snakket om viruset. Jeg prøvde å dreie samtalen over på noe annet, men det nyttet ikke. Jeg har veldig behov for å snakke om noe annet enn den situasjonen vi er oppe i.

Hvordan finner jeg roen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med uro jeg også. Begynner dessuten å bli litt paranoid. Det er som om de negative tankene spiller pingpong med de positive tankene. Blir sliten og urolig av å prøve og holde en stø kurs mot det positive.  Men jeg skal greie dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg blir skikkelig stresset av denne situasjonen, selv om jeg ser nyheter kun en gang om dagen. Jeg går rundt med en klump i magen hele tiden. Jeg gikk tur sammen med min sønn i dag, i skogen og ved sjøen. Masse blomster og løvsprett. Nydelig var det! Men allikevel klarer jeg ikke å roe meg helt ned. Da jeg kom hjem snakket jeg med en venninne som bare snakket om viruset. Jeg prøvde å dreie samtalen over på noe annet, men det nyttet ikke. Jeg har veldig behov for å snakke om noe annet enn den situasjonen vi er oppe i.

Hvordan finner jeg roen?

Vil bare si at jeg forstår, klarer ikke finne roen her heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg blir skikkelig stresset av denne situasjonen, selv om jeg ser nyheter kun en gang om dagen. Jeg går rundt med en klump i magen hele tiden. Jeg gikk tur sammen med min sønn i dag, i skogen og ved sjøen. Masse blomster og løvsprett. Nydelig var det! Men allikevel klarer jeg ikke å roe meg helt ned. Da jeg kom hjem snakket jeg med en venninne som bare snakket om viruset. Jeg prøvde å dreie samtalen over på noe annet, men det nyttet ikke. Jeg har veldig behov for å snakke om noe annet enn den situasjonen vi er oppe i.

Hvordan finner jeg roen?

Den kommer etterhvert. Akkurat nå tror jeg bare du må akseptere at du er urolig og stresset, fordi det er en urovekkende og stressende situasjon vi er i. Flott at du kommer deg ut og holder fast på dine rutiner! Rutiner er god medisin i ustabile tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg sliter med uro jeg også. Begynner dessuten å bli litt paranoid. Det er som om de negative tankene spiller pingpong med de positive tankene. Blir sliten og urolig av å prøve og holde en stø kurs mot det positive.  Men jeg skal greie dette.

 

Fin innstilling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke om dette kan virke beroligende, men vi dør alle på et tidspunkt. Om ikke dette viruset, så kan det være en bil som kjører over deg, eller et tog. Man vet med andre ord ikke hvordan og når man dør. Så lev mens du kan. Alt annet driter du i.

Anonymkode: b028c...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Den kommer etterhvert. Akkurat nå tror jeg bare du må akseptere at du er urolig og stresset, fordi det er en urovekkende og stressende situasjon vi er i. Flott at du kommer deg ut og holder fast på dine rutiner! Rutiner er god medisin i ustabile tider.

Akkurat nå har jeg så vidt begynt å forberede middagen. Jeg skal også støvsuge og vaske badet i dag. Egentlig burde jeg lest pensum, men jeg har ikke klart det i dag. Men det hjelper ikke helt å gjøre noe heller. Får vel bare holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette kan virke beroligende, men vi dør alle på et tidspunkt. Om ikke dette viruset, så kan det være en bil som kjører over deg, eller et tog. Man vet med andre ord ikke hvordan og når man dør. Så lev mens du kan. Alt annet driter du i.

Anonymkode: b028c...978

Det er ikke dødsangst jeg har, bare uro. Men du har helt rett i at vi uansett ikke vet når vi skal dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Gondor said:

Det er ikke dødsangst jeg har, bare uro. Men du har helt rett i at vi uansett ikke vet når vi skal dø. 

Har du prøvd å meditere?

Anonymkode: b028c...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å meditere?

Anonymkode: b028c...978

Det skal jeg jammen prøve, men venter med det til i kveld. Nå er det middagslaging!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sykt å bli stresset når landet befinner seg i den største unntakstilstanden siden 2. verdenskrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gondor skrev:

Akkurat nå har jeg så vidt begynt å forberede middagen. Jeg skal også støvsuge og vaske badet i dag. Egentlig burde jeg lest pensum, men jeg har ikke klart det i dag. Men det hjelper ikke helt å gjøre noe heller. Får vel bare holde ut. 

Hva er det du studerer?

Anonymkode: a4f69...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg opplever ikke å bli så stresset, men selvsagt tenker man jo mye på coronaviruset om dagen og det er ofte samtaleemnet når man snakker med folk. Min sosiale omgangskrets er begrenset til kun 4-5 personer over telefon og ved møter. Selv forsøker jeg å fokusere på andre ting i hverdagen som betyr noe og sysselsette meg med annet som jeg gjorde også før unntakstilstandene begynte her i landet, selv om mye nå ligger nede. Det er mye vi fortsatt kan gjøre, som å lese skjønnlitterære bøker, skrive dagbok, skrive brev til venner, blogge, lage mat, gjøre håndarbeid, drive med organisasjonsarbeid osv. Det er i hvert fall hva som står på min gjøremålsliste og noe annet kan stå på din :)

Coronaviruset preger også nyhetsbildet. Min mestringsstrategi for å ha en viss kontroll i alt dette, er å inneha nok informasjon til å føle meg trygg. Jeg er en jevnlig leser på Folkehelseinstituttets nettsider om coronavirus som er en troverdig kilde som oppdateres så fort det er noe nytt som bestemmes. Finnes nok også mange andre gode kilder. Jeg har valgt å holde meg kun til én nettavis og kun noen få podcaster som jeg følger samt en og annen nyhetssending på TV som kun er NRK - her står ikke TV2 Nyhetskanalen på hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stresser veldig for tiden. Sliter svært meget på det psykiske plan, men å få hjelp nå i disse corona-tider er håpløst😔

Anonymkode: 319e3...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke så bekymret eller stresset ,hadde jeg vært gammel eller kronisk syk der sjansen for å dø var skyhøy så hadde saken vært annerledes.  Eller tenk om det hadde vært ebola, det hadde vært en virkelig katastrofe. Det er lov å være urolig men prøv å se ting i et større perspektiv. 

Anonymkode: 34c95...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bekymrer meg mye. Prøver å unngå VG, de er mest spekulative i dekningen synes jeg, nesten "du kommer til å DØØØ!".

 

Ellers er jeg frivillig isolert. Jeg har ikke barn og jobb, så da er det jo lettere.

Anonymkode: dfea8...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...