Gå til innhold

Middag!


Hodestups

Anbefalte innlegg

Hva hadde du til middag idag? Jeg hadde strimla svin med ris. Jeg vet, litt næringsfattig. Ikke grønnsaker etc. Sånn går nu dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Hodestups skrev:

Hva hadde du til middag idag? Jeg hadde strimla svin med ris. Jeg vet, litt næringsfattig. Ikke grønnsaker etc. Sånn går nu dagan.

Vi hadde grønnsaksuppe, blir rester i morgen. Torsdag (blir det det? Er rimelig døgnvill nå med hjemmekontor på andre uka!) skal vi ha kylling med ovnsbakte grønnsaker og saus av creme fraiche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi feiret bursdag i dag, og siden vi ikke kunne ha selskap, dro vi fem ut i skogen,  laget bål og stekte pølser og pinnebrød, og hadde kaffe, kakao og kjeks til. Kjempekoselig og god middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det enkelt, kokte spaghetti, stekte kjøttdeig, løk og en pakke med små spicy kjøttboller, helte over Dolmio classico. Ost på til slutt.

I morgen skal vi ha stekt fisk, ikke jeg som skal lage, så er usikker på tilbehøret, utenom potet da. Blir sikkert stekt løk, smeltet smør og diverse grønnsaker vil jeg tro.

Vi planlegger faktisk litt mer middager nå enn til vanlig, både fordi sønnen er hjemme og vi ønsker å minimere butikkbesøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mari- skrev:

Pasta carbonara. En gjenganger her i huset. 

Det er så godt det! Må lage en dag, alle i heimen liker det godt 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Vi hadde grønnsaksuppe, blir rester i morgen. Torsdag (blir det det? Er rimelig døgnvill nå med hjemmekontor på andre uka!) skal vi ha kylling med ovnsbakte grønnsaker og saus av creme fraiche.

ELSKER grønnsakssuppe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Vi hadde kyllingfile med brokkoli, gulerøtter, peppersaus og en salat .

Ah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Vi feiret bursdag i dag, og siden vi ikke kunne ha selskap, dro vi fem ut i skogen,  laget bål og stekte pølser og pinnebrød, og hadde kaffe, kakao og kjeks til. Kjempekoselig og god middag!

Åå ❤️ Så koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mari- skrev:

Pasta carbonara. En gjenganger her i huset. 

Nam. Husker mamma lagde med grillmatrester... det var så digg. Aldri skjønt åssen ho lager den uten at den blir melen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Shira! skrev:

I dag var det enkelt, kokte spaghetti, stekte kjøttdeig, løk og en pakke med små spicy kjøttboller, helte over Dolmio classico. Ost på til slutt.

I morgen skal vi ha stekt fisk, ikke jeg som skal lage, så er usikker på tilbehøret, utenom potet da. Blir sikkert stekt løk, smeltet smør og diverse grønnsaker vil jeg tro.

Vi planlegger faktisk litt mer middager nå enn til vanlig, både fordi sønnen er hjemme og vi ønsker å minimere butikkbesøk. 

Hørtes digg ut :)

I morgen tror jeg det var tandoori på menyen. Med kylling, da. Og ris. 

Men jeg... spiser vel det sedvanlige... min næringsfattige kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget tomatsuppe her med små kjøttboller og hardkokt egg oppi. Har selv ikke brukt Toros utgave av tomatsuppe på flere år :) Men jeg jukser litt og bruker ferdig hakkede tomater (hermetiserte) og gjorde den litt friskere med litt sweet chilisaus. Ble rester til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eva Sofie skrev:

Hjemmelaget tomatsuppe her med små kjøttboller og hardkokt egg oppi. Har selv ikke brukt Toros utgave av tomatsuppe på flere år :) Men jeg jukser litt og bruker ferdig hakkede tomater (hermetiserte) og gjorde den litt friskere med litt sweet chilisaus. Ble rester til i morgen :)

Så godt :) egg i tomatsuppe må til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hodestups skrev:

Hørtes digg ut :)

I morgen tror jeg det var tandoori på menyen. Med kylling, da. Og ris. 

Men jeg... spiser vel det sedvanlige... min næringsfattige kost.

Jeg elsker pasta i alle varianter, alt fra sauser jeg lager selv til Dolmio 😄 

Jeg prøver å putte mye grønnsaker i pastasausene, slik at det blir litt sunne greier oppi for å bøte litt på hyppigheten av pasta til middag 🙈

Jeg prøver å ha rikelig med grønnsaker til alle middagene, men ikke alltid like flink, var ikke flink i dag. Jeg spiser nye grønnsaker utenom da, det hjelper jo på. 
Hadde trodd vi kom til å lage mer mat når vi er hjemme alle, men det har blitt litt motsatt, blitt giddalause. Så prøver å holde middagsplaner vi har.

Tandori er godt! Jeg elsker naanbrød. Og sånn mangochutney. Tror jeg har alt utenom brød, da setter jeg det på lista. Må uansett på butikken, sønnen hadde handlelista i dag, vi hadde ymse hell på hva som kom oppi korga 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel_doler
10 minutter siden, Hodestups skrev:

næmmen... ble du mett av den, da?

Jeg spiser knapt for tiden så det var bedre enn ingenting. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet og kom hjem sent. Laget baguetter med salat i og skinke. Enkelt :)

Anonymkode: a641a...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...