Gå til innhold

Synes livet er vanskelig


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Det hørtes veldig tøft ut. Jeg føler med deg. Kjenner mange i forskjellige situasjoner som har mistet tilbudene sine. Det er utrolig tøffe tider. Håper med tiden alt ordner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bambionice

Jeg føler med deg. Vet hvordan det er. Mange belastninger i mitt liv også, og jeg føler meg i tillegg veldig alene her jeg bor - men jeg prøver å holde hodet over vannet så lenge jeg klarer. Vi må bare gjøre det beste ut av det og komme oss gjennom det på et vis. 
*klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Dette høres strevsomt ut! Vet ikke om kommunen har lov til å fraskrive seg alt ansvar i en situasjon som denne; har de helt sluttet å komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Dette må være tungt å stå i. Forstår veldig godt at du sliter nå. Jeg har heiet på deg før, og det fortsetter jeg med.

Anonymkode: a3071...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
27 minutter siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Du høres ut som en sterk og god person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Hva er årsaken til at de ikke kan komme, dette høres ut som et lovbrudd.

Anonymkode: aa155...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 timer siden, frosken skrev:

Dette høres strevsomt ut! Vet ikke om kommunen har lov til å fraskrive seg alt ansvar i en situasjon som denne; har de helt sluttet å komme?

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til at de ikke kan komme, dette høres ut som et lovbrudd.

Anonymkode: aa155...743

Vel. Det som skjedde var at mannen min fikk angst for smitte (Corona), så han begynte å avlyse tjenester inntil han nå får 0 hjelp fra dem. Det er ingenting i veien med intellektet hans, men han sliter tidvis med angst. Jeg forstår han kjempegodt siden han er i såkalt risikogruppe, men likevel er situasjonen litt vanskelig for meg å takle aleine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 timer siden, Bambionice skrev:

Jeg føler med deg. Vet hvordan det er. Mange belastninger i mitt liv også, og jeg føler meg i tillegg veldig alene her jeg bor - men jeg prøver å holde hodet over vannet så lenge jeg klarer. Vi må bare gjøre det beste ut av det og komme oss gjennom det på et vis. 
*klems*

Ja, vi må prøve å holde hodet over vannet så godt det lar seg gjøre. Lykke til med det du står i. Klem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tungt å stå i. Forstår veldig godt at du sliter nå. Jeg har heiet på deg før, og det fortsetter jeg med.

Anonymkode: a3071...514

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 timer siden, Gargamel skrev:

Du høres ut som en sterk og god person.

Takk, det var jo hyggelig sagt. Jeg er nok snill for det aller meste, men har nok mine "svin på skogen" jeg som mange andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fastnick skrev:

Stuck med en svært handicapet mann som jeg nå må hjelpe hele tida fordi hjemmesykepleien ikke kan komme. Det er jammen meg tungt! Mange tunge løft, dusjing, bleieskift, påkledning, m.m

Siden det tydeligvis er lov til å ventilere her likevel, så velger jeg også å gjøre det nå. Derfor har innlegget ingen spørsmålsstilling. 

Jeg er selv ganske dårlig psykisk, og jeg er redd dette kommer til å gå rett på dunken snart. I dag gjør jeg ikke annet enn å grine mellom slagene. 

Aha så det var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Fastnick skrev:

Vel. Det som skjedde var at mannen min fikk angst for smitte (Corona), så han begynte å avlyse tjenester inntil han nå får 0 hjelp fra dem. Det er ingenting i veien med intellektet hans, men han sliter tidvis med angst. Jeg forstår han kjempegodt siden han er i såkalt risikogruppe, men likevel er situasjonen litt vanskelig for meg å takle aleine. 

Så hvor lenge skal den situasjonen vare? Til smittefaren er sterkt redusert (som kan bli lenge til) eller du knekker sammen (som kanskje skjer først)? 

Er detcen løsning å kontakte hjelpeapparatet og få dem til å redegjøre for smitteverntiltakene de antakelig har innført nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fastnick skrev:

 

Vel. Det som skjedde var at mannen min fikk angst for smitte (Corona), så han begynte å avlyse tjenester inntil han nå får 0 hjelp fra dem. Det er ingenting i veien med intellektet hans, men han sliter tidvis med angst. Jeg forstår han kjempegodt siden han er i såkalt risikogruppe, men likevel er situasjonen litt vanskelig for meg å takle aleine. 

Beklager, og jeg som trodde dette var fordi det faktisk ikke er hjelp å få.

Her er mitt forslag: Fortell mannen din at du ikke kan forholde deg til hans angst, og at alternativet til at han får hjelp i det offentlige dessverre må bli at han får være ustelt. Det er selvfølgelig mer behagelig for han at du steller med han, men det tar jo forståelig nok knekken på deg.

Det er han som må ta seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 time siden, ISW skrev:

Beklager, og jeg som trodde dette var fordi det faktisk ikke er hjelp å få.

Her er mitt forslag: Fortell mannen din at du ikke kan forholde deg til hans angst, og at alternativet til at han får hjelp i det offentlige dessverre må bli at han får være ustelt. Det er selvfølgelig mer behagelig for han at du steller med han, men det tar jo forståelig nok knekken på deg.

Det er han som må ta seg sammen. 

Jo, takk for støtte. Det er bare det at jeg føler at jeg skylder han det på en måte, pga det du vet. Dårlig samvittighet, osv. At dette her er "straffen" jeg må ta?

Men går det ikke i lengda, så skal jeg si det til ham det du sier her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 timer siden, laban skrev:

Så hvor lenge skal den situasjonen vare? Til smittefaren er sterkt redusert (som kan bli lenge til) eller du knekker sammen (som kanskje skjer først)? 

Er detcen løsning å kontakte hjelpeapparatet og få dem til å redegjøre for smitteverntiltakene de antakelig har innført nå? 

Det ordner seg nok etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fastnick skrev:

 

Vel. Det som skjedde var at mannen min fikk angst for smitte (Corona), så han begynte å avlyse tjenester inntil han nå får 0 hjelp fra dem. Det er ingenting i veien med intellektet hans, men han sliter tidvis med angst. Jeg forstår han kjempegodt siden han er i såkalt risikogruppe, men likevel er situasjonen litt vanskelig for meg å takle aleine. 

Det høres ut som en slags kompromiss bør bli løsningen. Jeg synes det er lett å forstå at det kan oppleves ekstra problematisk å få hjelp fra hjemmetjenestene i disse dager, det er ikke gitt at de har kontroll på smittespredning. Samtidig så høres det ut som om du vil bli altfor sliten av å være hans eneste hjelper. Dere bør kanskje sammen finne ut av hvilke oppgaver du opplever som mest belastende, hvilke situasjoner han føler seg mest utsatt for smitte - og så forsøke å få til en løsning med hjelp til de mest belastende oppgavene og de minst utsatte situasjonene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fastnick skrev:

Jo, takk for støtte. Det er bare det at jeg føler at jeg skylder han det på en måte, pga det du vet. Dårlig samvittighet, osv. At dette her er "straffen" jeg må ta?

Men går det ikke i lengda, så skal jeg si det til ham det du sier her. 

Det viktigste argumentet for at dere må ha noe hjelp utenifra, er at du skal "vare" lenge. Dersom du blir helt utslitt, så vil han måtte få all hjelp utenifra og kanskje kan han ikke engang bli boende hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...