Gå til innhold

Videokonsultasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde telefonsamtale med min psykolog sist uke. Da kunne jeg gå litt rundt i rommet mens jeg snakket og jeg kunne fjerne meg fra ungene hvis de kom og forstyrret. Men denne uken vil psykologen absolutt ha en videosamtale. Det kvier jeg meg til. Vet ikke hvordan man gjør det heller. Dessuten er både mann og barn hjemme så jeg vet ikke hvor mye de hører. Det jeg kvier meg mest til er å sitte sånn ansikt til ansikt. 

Anonymkode: d97cd...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde telefonsamtale med min psykolog sist uke. Da kunne jeg gå litt rundt i rommet mens jeg snakket og jeg kunne fjerne meg fra ungene hvis de kom og forstyrret. Men denne uken vil psykologen absolutt ha en videosamtale. Det kvier jeg meg til. Vet ikke hvordan man gjør det heller. Dessuten er både mann og barn hjemme så jeg vet ikke hvor mye de hører. Det jeg kvier meg mest til er å sitte sånn ansikt til ansikt. 

Anonymkode: d97cd...0e7

Hvis du bruker mobil eller nettbrett, kan du jo ha i f.eks. trådløse ørepropper også under videokonsultasjon selv om du sitter like ved. Jeg foretrekker å ha lyden rett på øret fremfor ut i rommet både under telefonsamtaler og videokonsultasjoner. Jeg kommer nettopp fra en videokonsultasjon fra psykologen min nå gjort på PC fra høytalere og jeg foretrekker å gjøre det fra mobil enhet med ørepropper. Jeg fikk det ikke til å virke med PC og trådløse øretelefoner (jeg er ikke et teknisk unikum når det kommer til trådløs teknologi :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 14.10, Eva Sofie skrev:

Jeg tror kanskje at min grunn til å like videokonsultasjon fremfor telefon, er at terapeuten min har mer oversikt over meg og kroppsspråket mitt enn hva han har i en telefonsamtale. Jeg kan synes det er mer ubehagelig med video, men jeg får mindre ut av å gjennomføre samtalen kun med lyd. Jeg tror man må komme til en enighet med seg selv på hvor grensen for komfortabelt det skal være for en selv å gjennomføre videokonsultasjon og hvor mye du ønsker å få ut av terapitimen rent terapeutisk. Det har i hvert fall blitt et valg jeg har måttet ta. Jeg hadde strengt tatt foretrukket lyd selv, men for å få mer ut av terapien, velger jeg video.

Liker betraktningene dine. Hva med epost, hvordan ser du på det i forhold til lyd/bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, XbellaX skrev:

Liker betraktningene dine. Hva med epost, hvordan ser du på det i forhold til lyd/bilde?

Jeg hadde fått sagt utrolig mye mer til terapeuten min om jeg hadde valgt å bruke skriftlig kommunikasjon, men jeg vet at jeg har godt av å trene meg på å si de ubehagelige tingene muntlig. Skriftlig kommunikasjon behersker jeg nesten for godt. Da jeg startet hos ny terapeut for fire år siden, sa jeg til meg selv bl.a. at alt som skulle sies til ham, skulle jeg si muntlig. Det har vært noen setninger som har blitt for vanskelig å sette ord på selv og som jeg derfor har skrevet i en SMS, men det har aldri vært mer enn en enkelt setning og deretter samtaler vi rundt det vanskelige. Jeg tenker på det som en form for eksponeringsterapi. Jeg trenger eksponering på å snakke om ubehagelige emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...