Gå til innhold

Ingen ferietur i år​​ ​😪​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Fastnick skrev:

En ting jeg stadig må minne meg selv om er at jeg ikke er slem eller ufin bare fordi jeg ytrer meningene mine. 

Det er jeg enig med deg i:-) Men jeg lurer litt på om du ikke svarte litt ugreit i denne tråden da... Jeg tenker for øvrig  at det må være lov både å ønske seg muligheten til å kunne reise på ferie og evt. til og med være litt trist for at det ikke går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg har ikke vært på ferietur på 18 år men det gjør ingenting. Det jeg derimot ikke ser frem til er om denne krisen varer hele sommeren og videre ut. Det håper jeg virkelig ikke den gjør. Håper de finner en kur snart. Noe som bedrer situasjonen. Om det er en medisin som kan funke bra til vaksinen eventuelt kommer på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det litt merkelig om det er det en fokuserer på i disse tider, men klart, er jo alltids kjipt å miste noe en har gledet seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke vært på ferie de siste 10 åra, så ser ikke at det skal utgjøre noen forskjell i år.

Anonymkode: 5cbd9...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fastnick skrev:

Å stakkars deg... Akkurat som om det å få dra på ferie er viktigere og mer krise enn alt som foregår ellers i verden av sykdom og nød nå. 

(Ja, jeg skal logge av, for nå begynner jeg å bli ufin)

Det har alltid vært sykdom og nød rundt i verden, dessverre. F.eks. er sultkastrofen i Sør-Sudan minst like ille som koronaepidemien. En har lov til å tenke på seg og sitt og egen ferie likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er ferie? Og hva er ferietur?

For meg er ferie fri fra jobb. Som pensjonist har jeg ferie hele tiden. Ferietur er en tur en tar når en har ferie. Ergo blir alle turer jeg tar ferieturer.

Når jeg leste tabloidpressen sist somme, fikk jeg inntrykk av at ferie = lang tur til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

De som er unge og eldre i dag, er ofte reiseglade. De vil gjerne reise langt og eksotisk. Jeg bor i Oslo og har ikke vært nede å sett på operaen engang. Så lite reise og opplevelseslysten er jeg. Jeg er gladest når jeg er hjemme hos meg selv på mine noen og førti kvadrat.

 

Jeg tror nok de mener å dra til utlandet de som snakker om å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 timer siden, Xtra skrev:

Det har alltid vært sykdom og nød rundt i verden, dessverre. F.eks. er sultkastrofen i Sør-Sudan minst like ille som koronaepidemien. En har lov til å tenke på seg og sitt og egen ferie likevel.

Joda, for all del. 

Men sultkatastrofen i Sør-Sudan og Corona-pandemien kan ikke sammenlignes når det gjelder bevegelses(u)frihet rundt i verden. Man får ikke begrensede muligheter til å reise utenlands selv om det er en sultkatastrofe i Sør-Sudan. 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Fastnick skrev:

Joda, for all del. 

Men sultkatastrofen i Sør-Sudan og Corona-pandemien kan ikke sammenlignes når det gjelder bevegelses(u)frihet rundt i verden. Man får ikke begrensede muligheter til å reise utenlands selv om det er en sultkatastrofe i Sør-Sudan. 

De som sulter i Sør-Sudan reiser ikke langt.  Corona-pandemien rammer oss, men ikke sultkatastrofe i Afrika.

Anonymkode: 004de...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som sulter i Sør-Sudan reiser ikke langt.  Corona-pandemien rammer oss, men ikke sultkatastrofe i Afrika.

Anonymkode: 004de...c75

Det er jo det jeg sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
23 timer siden, Fastnick skrev:

Ja, det jo så klart lov. Men sett i sammenheng med hvilken krise verden står i nå, blir dette bare et luksusproblem i forhold. Og kanskje litt kvalmende også. Men det er jo samtidig forståelig at en kan bli lei seg av å ikke lenger i like stor grad kunne nyte godt av sin ellers bortskjemte og priviligerte status her i verden. 

Takk for at du forstår. Det varmer🙂

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
9 minutter siden, Gargamel skrev:

Takk for at du forstår. Det varmer🙂

Mensen? Vet du er mann, men det kan jo hende at du har mensen for det. Eller er det PMS du sliter med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Fastnick skrev:

Joda, for all del. 

Men sultkatastrofen i Sør-Sudan og Corona-pandemien kan ikke sammenlignes når det gjelder bevegelses(u)frihet rundt i verden. Man får ikke begrensede muligheter til å reise utenlands selv om det er en sultkatastrofe i Sør-Sudan. 

I følge FN dør det 18.000 (atten tusen) barn hver eneste dag året rundt, år etter år, uten at media, eller andre, bryr seg særlig mye.

Anonymkode: 1a1c2...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Fastnick skrev:

Mensen? Vet du er mann, men det kan jo hende at du har mensen for det. Eller er det PMS du sliter med?

Det var da et veldig privat og underlig spørsmål, men svaret er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Man er seg selv nærmest. Men jeg tror TS var ironisk med gråteansiktet.

Nettopp. Bra det er noen oppegående her.

Anonymkode: 1a1c2...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fastnick skrev:

Mensen? Vet du er mann, men det kan jo hende at du har mensen for det. Eller er det PMS du sliter med?

Pleier du å komme langt med hersketeknikk?

 

😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det kanskje gode forhold for lange fotturer i fjellet med overnatting på DNT-hytter. Eller kanskje har vi blitt så redde for smitte at vi ikke lenger kan tenke oss DNT-hyttene sine senger. Men i  fjor var det en venninne som snakket så mye om veggdyr på DNT-hyttene at jeg mistet lysten til å overnatte, og så angret jeg på beslutningen om å ikke dra på fottur hele høsten.

Så i år blir det fottur så fremt hyttene er åpner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her blir det dagsturer i nærmiljøet og å utforske den fine plassen vi bor på, skal ta med kaffe og engangsgrill og grille pølser 😃

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...