Gå til innhold

Ingen ferietur i år​​ ​😪​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her blir det dagsturer i nærmiljøet og å utforske den fine plassen vi bor på, skal ta med kaffe og engangsgrill og grille pølser 😃

Anonymkode: 3e167...a32

Det er gratis, og derfor fint for den ellers stramme økonomien. Man kan få til fine dagsturer der man bor også.

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, tonie skrev:

Norgesferie er også ferie, så det går fint for min del. 

Det er mange fine plasser i Norge. Har du forsøkt nord-Norge? 

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, frosken skrev:

I år blir det kanskje gode forhold for lange fotturer i fjellet med overnatting på DNT-hytter. Eller kanskje har vi blitt så redde for smitte at vi ikke lenger kan tenke oss DNT-hyttene sine senger. Men i  fjor var det en venninne som snakket så mye om veggdyr på DNT-hyttene at jeg mistet lysten til å overnatte, og så angret jeg på beslutningen om å ikke dra på fottur hele høsten.

Så i år blir det fottur så fremt hyttene er åpner:-)

Vi har noen i familien som sluttet å dra til syden og heller dra på slike turer. De sier de t er bedre enn syden. Jeg har ikke prøvd det.

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
28 minutter siden, Xtra skrev:

Pleier du å komme langt med hersketeknikk?

 

😉

Var det ikke @Gargamel som var litt ironisk mot meg først, da? Da spøkte jeg tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gratis, og derfor fint for den ellers stramme økonomien. Man kan få til fine dagsturer der man bor også.

Anonymkode: 3e167...a32

Det er jo også begrenset hvor gøy det er å dra på tur i nærmiljøet når det er det eneste man har drevet med helt siden mars, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Fastnick skrev:

Var det ikke @Gargamel som var litt ironisk mot meg først, da? Da spøkte jeg tilbake. ;)

Sånn var det, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Hodestups skrev:

Det er jo også begrenset hvor gøy det er å dra på tur i nærmiljøet når det er det eneste man har drevet med helt siden mars, da.

Joda, men her jeg bor er det mange fine plasser har jeg hørt av kolleger og andre. Jeg har ikke utforsket det så mye selv enda. I år håper jeg på bedre vær enn i fjor siden jeg har senferie. Da er det ekstra hyggelig. Men dette er meg, andre trenger ikke være enig med meg. 

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

I år blir det kanskje gode forhold for lange fotturer i fjellet med overnatting på DNT-hytter. Eller kanskje har vi blitt så redde for smitte at vi ikke lenger kan tenke oss DNT-hyttene sine senger. Men i  fjor var det en venninne som snakket så mye om veggdyr på DNT-hyttene at jeg mistet lysten til å overnatte, og så angret jeg på beslutningen om å ikke dra på fottur hele høsten.

Så i år blir det fottur så fremt hyttene er åpner:-)

Veggdyr er blant mine fobier. Et kjempeproblem i Frankrike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Er du trist fordi det ikke blir ferietur i år? 

Anonymkode: 1a1c2...4a1

Nei, men jeg er lei meg for at alle større festivaler, forestillinger og konserter sannsynligvis ikke vil avvikles. Jeg håper kulturbaserte næringer og lokale reiselivsdestinasjoner overlever det som sannsynligvis blir en tung sommer for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal ikke skrive mere dumme ting her inne 

Anonymkode: 3e167...a32

Hva var dumt?

Jeg likte første innlegget ditt fordi det er en aktivitet jeg synes er veldig fin. 
Så kan vi utforske om det er flere fine plasser ikke så langt unna.

Om noen synes at nærområdet er oppbrukt i år, så er det helt greit også. Vi har alle forskjellige ønsker, behov og muligheter. 

 

Jeg har bodd på samme sted i mange år, for noen år siden kjøpte jeg den årlige lokale gå-turboka,  kan klippe i boka på merket turstier med postkasse, da oppdaget jeg at mange nye steder. Den gang gikk jeg toppturer, det kan jeg ikke nå, men det er flere enkle turer som jeg håper å tatt i sommer, sånne rusleturer. 
Dersom en har bil eller kollektivt, så kan en kanskje oppdage nye steder. Jeg håper på fint vær! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hodestups skrev:

Ja... For jeg innbiller meg at det ikke engang blir Norgesferie.

Tror du det blir så ille?

Jeg håper virkelig at jeg får besøke familie i sommer. Vi bor på mannens hjemsted, så å reise til flere steder der jeg har familie, ser jeg frem til. Det er i samme fylke nå etter sammenslåing, kanskje det gjør det mer «lov»?

Som nevnt i annet innlegg så har vi mye i nærområdet også, det hjelper på, men jeg vil liksom ha begge deler jeg da 😎

Er det tilrådd at vi blir hjemme, så blir vi jo selvsagt det, jeg er bare ikke klar for å slippe den tanken helt inn kjenner jeg. 🙈

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Kayia skrev:

Nei, men jeg er lei meg for at alle større festivaler, forestillinger og konserter sannsynligvis ikke vil avvikles. Jeg håper kulturbaserte næringer og lokale reiselivsdestinasjoner overlever det som sannsynligvis blir en tung sommer for dem. 

Jeg håper også på overlevelse!

Jeg har billetter til en festival i slutten av juli, har vel egentlig forberedt meg på at den blir avlyst. 
Rundt omkring her er det flere små festivaler, jeg er redd for at de går dukken da de lever egentlig fra år til år, investerer eventuelt overskudd i bedre artister neste år. Det har vært en suksessoppskrift, helt til i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Shira! skrev:

Hva var dumt?

Jeg likte første innlegget ditt fordi det er en aktivitet jeg synes er veldig fin. 
Så kan vi utforske om det er flere fine plasser ikke så langt unna.

Om noen synes at nærområdet er oppbrukt i år, så er det helt greit også. Vi har alle forskjellige ønsker, behov og muligheter. 

 

Jeg har bodd på samme sted i mange år, for noen år siden kjøpte jeg den årlige lokale gå-turboka,  kan klippe i boka på merket turstier med postkasse, da oppdaget jeg at mange nye steder. Den gang gikk jeg toppturer, det kan jeg ikke nå, men det er flere enkle turer som jeg håper å tatt i sommer, sånne rusleturer. 
Dersom en har bil eller kollektivt, så kan en kanskje oppdage nye steder. Jeg håper på fint vær! 
 

 

Ok. Takk. Prøvde bare å være positiv å bidra med noe der jeg kunne. Noe som ikke koster penger også. Følte det var et dumt forsklag. Skal ta med meg svaret ditt videre.

Anonymkode: 3e167...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk. Prøvde bare å være positiv å bidra med noe der jeg kunne. Noe som ikke koster penger også. Følte det var et dumt forsklag. Skal ta med meg svaret ditt videre.

Anonymkode: 3e167...a32

Du delte hva du ville gjøre og noen tips, det er det vi gjør på forum det 😃

Om noen har andre ønsker så er det helt greit også. Vi er forskjellige, det er vel ganske bra, ellers hadde det blitt kjedelig på Dol 😄

Jeg håper at vi alle får gjennomført noe vi setter pris på i sommer, det kommer jo til å bli en spesiell sommer.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange fine plasser i Norge. Har du forsøkt nord-Norge? 

Anonymkode: 3e167...a32

Ja, store deler av det, men jeg kjenner best til de delene man når med båt. Jeg pleide å ha sommerjobb på Hurtigruta som ungdom og har derfor vært innom hver krik og krok langs kysten. Lofoten er helt nydelig, men der er det så folksomt om sommeren. Har du noen favoritter? Jeg har mulighet til å låne et hus i Grimstad, så kanskje vi vender nesa mot sør i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk. Prøvde bare å være positiv å bidra med noe der jeg kunne. Noe som ikke koster penger også. Følte det var et dumt forsklag. Skal ta med meg svaret ditt videre.

Anonymkode: 3e167...a32

Synes det var et flott og kreativt forslag som sikkert mange overser i søken på aktiviteter rett og slett fordi man ser etter noe "mer" og  så ligger det faktisk rett fremfor deg. Det er også en aktivitet de fleste kan ta seg råd til en gang i blant dersom man ønsker å prioritere en aktivitet/ferietur. Det er t.o.m. noe jeg kunne tenke meg selv å få til med min samboer i løpet av sommeren, enda jeg er rullestolbruker på deltid :) (Jeg har hjelpemotor på rullestolen, så ingen som får vond rygg av å trille på meg...) Det hørtes rett og slett gøy og koselig ut. Vekket koselige minner fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Joda, men her jeg bor er det mange fine plasser har jeg hørt av kolleger og andre. Jeg har ikke utforsket det så mye selv enda. I år håper jeg på bedre vær enn i fjor siden jeg har senferie. Da er det ekstra hyggelig. Men dette er meg, andre trenger ikke være enig med meg. 

Anonymkode: 3e167...a32

Ja, da er du privilegert. 

Skjønner det hvis man har flyttet til et nytt sted for mindre enn 10 år siden, men jeg bor her jeg alltid har bodd og kjenner hver krik og krok. Det er ikke spennende mer :( Vi har ikke hav..fjell.. ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 23.57, Shira! skrev:

Tror du det blir så ille?

Jeg håper virkelig at jeg får besøke familie i sommer. Vi bor på mannens hjemsted, så å reise til flere steder der jeg har familie, ser jeg frem til. Det er i samme fylke nå etter sammenslåing, kanskje det gjør det mer «lov»?

Som nevnt i annet innlegg så har vi mye i nærområdet også, det hjelper på, men jeg vil liksom ha begge deler jeg da 😎

Er det tilrådd at vi blir hjemme, så blir vi jo selvsagt det, jeg er bare ikke klar for å slippe den tanken helt inn kjenner jeg. 🙈

 

 

Ja, dessverre frykter jeg at det kan bli så ille :o Har innstilt meg på at hytteferie og campingferie blir helt ødelagt i år... Samme med dyreparker og fornøyelsesparker :(

Nei, det beste er jo egentlig bare å leve i håpet om at det ikke blir sånn :) Men jeg forventer det verste, håper på det beste. Så får tiden vise hvordan det blir...

Men det er en ubehagelig verden vi lever i nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...