Gå til innhold

Ting du likte som barn, som du synes er ekkelt/ikke liker lenger ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hvorfor synes du plutselig det er ekkelt?

Jeg elsket grillpølse! Nå synes jeg det rett og slett smaker vondt. Ekkelt. Konsistensen er også ekkel. 
 

Nudler! Fatter ikke at jeg elsket det. Bare salt og noen «ormer» av hvetemel. Ikke næring heller.

Kjøtt. Mye kjøttdeig finnes ikke godt. Ekle fettklumper i kjøttet. 

Anonymkode: 05b69...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg likte salami. Nå orker jeg ikke. Altfor mye hvitløk i det. Ellers liker jeg ikke fiskemat lengre. Når jeg var barn hadde jeg vel ikke noe valg.

Anonymkode: 2c76c...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket nugatti, kombinert med like store deler smør på skiva. Nå er bare tanken skikkelig kvalmende. 

Middagsklassikere fra barndommen synes jeg derimot er like gode i dag. Husmannskost da, laget fra bunnen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pannekaker. Som barn kunne jeg spise fem, seks stykker, men som voksen orker jeg nesten ikke å tvinge i meg én. Eggedosis skjønner jeg heller ikke at jeg likte.

Glemte å si hvorfor. Det er noe med konsistensen på pannekaker. Gummiaktig. Og så er de så fettete. Eggedosis er kvalmende søtt.

Endret av tonie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Fårepølse. Det pleide jeg å få på matpakka. Jeg har ikke smakt det på mange år, men kan ikke tenke meg at jeg liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lungemos 

Anonymkode: 3cfc0...7da

Det var det eneste jeg kunne komme på også, har spist det noen ganger i voksen alder, men det er ikke akkurat noen høydare.

20 minutter siden, Gargamel skrev:

Gjennomsiktig flaske med rød saft formet som en bamse. Den store drømmen som barn, men det var var "for dyrt". Vi hadde saft hjemme. Ikke noen stor drøm nå lenger.... Tror de finnes fortsatt. 

http://www.bamsedrikk.no/bamsedrikk-produkt.html

De finnes, men du trenger ikke bruke penger på å kjøpe en. Det er bare sukkervann med farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg var glad i pølser før (middagspølse, kjøttpølse, wienerpølse, grillpølse etc) men nå vil jeg helst stå over. Ikke at det smaker vondt eller er ekkelt,  men jeg vil helst slippe.

Ellers... kommer ikke på noe mer. Liker vel fremdeles det jeg likte som barn + at jeg har utvidet smakshorisonten betraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Brunost. Da jeg var liten rullet jeg brunost i store kuler som jeg spiste. En dag sa det bare stopp. Klarer ikke smaken av brunost.

Anonymkode: 35462...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hapå, prim, fårepølse, krabbepostei, rognekaker, joikakaker, loff med ketchup😅

Anonymkode: 0056f...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, morsan skrev:

Klubb og duppe. 
Dvs klubb laget av byggmel trukket i lettsaltet vann.  

Mmmmm!!!! Det er jo virkelig godt! Klubb, duppe, sirup og flesk! NAM! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Mmmmm!!!! Det er jo virkelig godt! Klubb, duppe, sirup og flesk! NAM! 

Det meste er godt med flesk, men det hadde vi ikke. Dette var/er melklubb laget av byggmel, trukket i vann. Servert med brunostsaus. Altså... 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, morsan skrev:

Det meste er godt med flesk, men det hadde vi ikke. Dette var/er melklubb laget av byggmel, trukket i vann. Servert med brunostsaus. Altså... 🤢

Ja! Ikke bare byggmel da, det er byggmel og poteter, kokes gjerne i kraft eller buljong. Er så godt at! :D Må ha sirup på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...