Gå til innhold

Ting du likte som barn, som du synes er ekkelt/ikke liker lenger ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Lillemus skrev:

Ja! Ikke bare byggmel da, det er byggmel og poteter, kokes gjerne i kraft eller buljong. Er så godt at! :D Må ha sirup på da!

Brukte ikke poteter her. Er nok en annen rett du har smakt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, morsan skrev:

Brukte ikke poteter her. Er nok en annen rett du har smakt. :) 

Klubb lages ikke av kun byggmel... Klubb / ball / komle lages av byggmel og finraspede, rå poteter - det er nok du som har smakt noe annet. ;) Høres ut som melboller og der er jeg enig med deg! Det er ekkelt! Men klubb er så godt at takket være deg så står det nå på lørdagsmenyen denne uka! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 minutter siden, Lillemus skrev:

finraspede

Leste det ordet fire ganger før jeg forstod det 😄 Leste finra-spede 😄😄😄 Tenkte det var noe trøndersk jeg ikke kjente til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Klubb lages ikke av kun byggmel... Klubb / ball / komle lages av byggmel og finraspede, rå poteter - det er nok du som har smakt noe annet. ;) Høres ut som melboller og der er jeg enig med deg! Det er ekkelt! Men klubb er så godt at takket være deg så står det nå på lørdagsmenyen denne uka! :D 

Altså... VI kalte dette klubb, og det har familien «alltid» gjort, og jeg har laget det selv også og vet det ikke inneholdt poteter. At andre har en annen definisjon på klubb endrer ikke på dette. 
 

Men kos deg med maten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Leste det ordet fire ganger før jeg forstod det 😄 Leste finra-spede 😄😄😄 Tenkte det var noe trøndersk jeg ikke kjente til 😄

😂🤣 Fin-raspede da! ;) Men du er enig i at ball / klubb / komle lages med byggmel og potet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, morsan skrev:

Altså... VI kalte dette klubb, og det har familien «alltid» gjort, og jeg har laget det selv også og vet det ikke inneholdt poteter. At andre har en annen definisjon på klubb endrer ikke på dette. 
 

Men kos deg med maten! :) 

Men hva mer er det i dem da? Dere kan jo ikke bare koke mel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, morsan skrev:

Det meste er godt med flesk, men det hadde vi ikke. Dette var/er melklubb laget av byggmel, trukket i vann. Servert med brunostsaus. Altså... 🤢

Hørtes ikke godt ut.

Selv har jeg aldri smakt flesk og duppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, morsan skrev:

Det meste er godt med flesk, men det hadde vi ikke. Dette var/er melklubb laget av byggmel, trukket i vann. Servert med brunostsaus. Altså... 🤢

Hørtes ikke godt ut.

Selv har jeg aldri smakt flesk og duppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 minutter siden, Lillemus skrev:

😂🤣 Fin-raspede da! ;) Men du er enig i at ball / klubb / komle lages med byggmel og potet?

😄

Vi lager komper her sør og raspekaker i vest. Begge deler lages av potet og byggmel + en liten ss eller to med hvetemel. Komper har salt svinekjøtt inni, raspekaker har røykt svineknoke + røykt sauekjøtt ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...