Gå til innhold

Ufin person som forsurer forumet


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

Er det ikke på tide å ta tak i denne brukeren som stadig kommer med ufine og stygge kommentarer til folk? @Admin? Tipper vedkommende har nok av røde flagg/rapporter på seg nå til å kunne få en advarsel eller en reaksjon. Hen har drevet og forsuret forumet lenge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, Fastnick skrev:

Er det ikke på tide å ta tak i denne brukeren som stadig kommer med ufine og stygge kommentarer til folk? @Admin? Tipper vedkommende har nok av røde flagg/rapporter på seg nå til å kunne få en advarsel eller en reaksjon. Hen har drevet og forsuret forumet lenge. 

 

Hvorfor er det mer greit at bla du «overkjører» andre?

Anonymkode: 30bcb...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det mer greit at bla du «overkjører» andre?

Anonymkode: 30bcb...75e

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener eller hva du sikter til. Enten er jeg forferdelig glemsk, eller så har jeg ikke selvinnsikt. Men du er hjertelig velkommen til å ta dette opp med meg på PM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Men men. Du får ha det gøy videre med å plage folk! Håper bare at du blir tatt før noen lider skade av det. 

Du skal i alle fall ikke få plage meg mer, for jeg stikker nå. 

(Venter 1-2 dager på en evt. melding fra deg på PM).

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Fastnick skrev:

Men men. Du får ha det gøy videre med å plage folk! Håper bare at du blir tatt før noen lider skade av det. 

Du skal i alle fall ikke få plage meg mer, for jeg stikker nå. 

(Venter 1-2 dager på en evt. melding fra deg på PM).

Skal stille spørsmålet litt annerledes.

Hvorfor er det mer greit at du kan være ufin enn at andre er det?

BTW jeg har ikke noe i mot deg, og det er ikke bare jeg som opererer med anonymt nick.

Anonymkode: 30bcb...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal stille spørsmålet litt annerledes.

Hvorfor er det mer greit at du kan være ufin enn at andre er det?

BTW jeg har ikke noe i mot deg, og det er ikke bare jeg som opererer med anonymt nick.

Anonymkode: 30bcb...75e

Men hva mener du med ufin? 

Jeg har tydeligvis ikke selvinnsikt, så jeg skal la dere være i fred nå :)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Ja, om det er en eller flere her, så er det mye negativitet. Spesielt mot Marye, fra en person. Jeg synes denne trollingen har foregått lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å overse det og ikke gi noen reaksjoner på slike innlegg. Får h*n ikke reaksjoner så blir det ikke morsomt å holde på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som dere sikker har merket ikke helt samme håndheving av regler som på Egmonts andre forum, mye av hensyn til brukerne selv da det er kjedelig å få restriksjoner fordi man har en dårlig dag/uke/måned e.l. Derimot følger vi opp med PM til de som evt er ufine over lengre tid, og prøver ut alternative måter å forhindre regelbrudd på. Er det alvorlig og trakaserende grad tar vi en vurdering på om det skal være utestengelse med en gang, men ofte er det flere som er ufine og dermed ikke så enkelt som om det bare var en.

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Admin skrev:

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

Høres ut som en god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Admin skrev:

Vi har som dere sikker har merket ikke helt samme håndheving av regler som på Egmonts andre forum, mye av hensyn til brukerne selv da det er kjedelig å få restriksjoner fordi man har en dårlig dag/uke/måned e.l. Derimot følger vi opp med PM til de som evt er ufine over lengre tid, og prøver ut alternative måter å forhindre regelbrudd på. Er det alvorlig og trakaserende grad tar vi en vurdering på om det skal være utestengelse med en gang, men ofte er det flere som er ufine og dermed ikke så enkelt som om det bare var en.

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

ved en utestengelse er det jo bare å lage en ny bruker. vil det være mulig å stenge bestemte IP-adr for en periode?

Anonymkode: 95391...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ved en utestengelse er det jo bare å lage en ny bruker. vil det være mulig å stenge bestemte IP-adr for en periode?

Anonymkode: 95391...0de

Vi stenger sjeldent IP, mest fordi IP'en i de aller fleste tilfeller nå er flytende, altså man har ikke IP adressen mer enn noen timer/dager på det meste, og mange av brukerne bruker offentlige IP'er som da betyr at alle andre som også bruker denne blir utestengt.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Fionys skrev:

Det beste er å overse det og ikke gi noen reaksjoner på slike innlegg. Får h*n ikke reaksjoner så blir det ikke morsomt å holde på slik.

Enig. Denne tråden er også en kaloribombe til vedkommede som holder på sånn.

Anonymkode: 28b6d...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er vel ikke så lett å unngå å bli konfrontert med denne personen, som spyr eder og galle, og truer folk også....

Hvis det er samme person som hetset en psykotisk bruker for noen måneder siden.

Negativitet og mobbing er ikke noe særlig på psykiatriforummet. Det skulle være grunn nok til utestengelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Admin skrev:

Vi har som dere sikker har merket ikke helt samme håndheving av regler som på Egmonts andre forum, mye av hensyn til brukerne selv da det er kjedelig å få restriksjoner fordi man har en dårlig dag/uke/måned e.l. Derimot følger vi opp med PM til de som evt er ufine over lengre tid, og prøver ut alternative måter å forhindre regelbrudd på. Er det alvorlig og trakaserende grad tar vi en vurdering på om det skal være utestengelse med en gang, men ofte er det flere som er ufine og dermed ikke så enkelt som om det bare var en.

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

Jeg synes det er uklokt med en såpass firkantet praksis. Dere har jo laget noen regler rundt diskusjoner om medikamenter som det ikke alltid er enighet i de vurderingene dere gjør om reglene er brutt eller ikke. Tilsvarende vil det kunne være andre forhold dere oppfatter som regelbrudd og som i en psykiatrisk sammenheng vil bli ansett som god praksis. 

Jeg synes skjønnsmessige vurderinger og forsøk på utestengelse ved grove overtramp er det som fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Admin skrev:

Vi har som dere sikker har merket ikke helt samme håndheving av regler som på Egmonts andre forum, mye av hensyn til brukerne selv da det er kjedelig å få restriksjoner fordi man har en dårlig dag/uke/måned e.l. Derimot følger vi opp med PM til de som evt er ufine over lengre tid, og prøver ut alternative måter å forhindre regelbrudd på. Er det alvorlig og trakaserende grad tar vi en vurdering på om det skal være utestengelse med en gang, men ofte er det flere som er ufine og dermed ikke så enkelt som om det bare var en.

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

Det høres ut som en bra løsning og godt begrunnet.

Anonymkode: 08a9d...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes det er uklokt med en såpass firkantet praksis. Dere har jo laget noen regler rundt diskusjoner om medikamenter som det ikke alltid er enighet i de vurderingene dere gjør om reglene er brutt eller ikke. Tilsvarende vil det kunne være andre forhold dere oppfatter som regelbrudd og som i en psykiatrisk sammenheng vil bli ansett som god praksis. 

Jeg synes skjønnsmessige vurderinger og forsøk på utestengelse ved grove overtramp er det som fungerer. 

Nå presisere adm. i regelverket at det ikke er tilknyttet helsepersonell til forumet. Forumet er heller ikke et psykiatrisk behandlingssted. Det som gjelder her er alminnelig høflighet og oppførsel.
Adm. er ikke i stand til å bedømme om noe som de anser som et overtramp/regelbrudd, er i psykiarisk sammenheng å anse som god praksis. Dette er heller ikke deres oppgave. De skal sørge for at det er et ryddig forum, for alle parter.
Går ut ifra at adm. mener at alle har krav på samme behandling når de er på dette forumet.

Anonymkode: 09cd8...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå presisere adm. i regelverket at det ikke er tilknyttet helsepersonell til forumet. Forumet er heller ikke et psykiatrisk behandlingssted. Det som gjelder her er alminnelig høflighet og oppførsel.
Adm. er ikke i stand til å bedømme om noe som de anser som et overtramp/regelbrudd, er i psykiarisk sammenheng å anse som god praksis. Dette er heller ikke deres oppgave. De skal sørge for at det er et ryddig forum, for alle parter.
Går ut ifra at adm. mener at alle har krav på samme behandling når de er på dette forumet.

Anonymkode: 09cd8...a30

Det er ikke slik at retningslinjene for forumet kun handler om alminnelig høflighet og oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke slik at retningslinjene for forumet kun handler om alminnelig høflighet og oppførsel.

Da lurer jeg på hva handler om? Jeg finner ingen ting i retningslinjene som ikke har med det å gjøre i alle fall. 

Anonymkode: 646f6...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...