Gå til innhold

Ufin person som forsurer forumet


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Admin skrev:

Vi har som dere sikker har merket ikke helt samme håndheving av regler som på Egmonts andre forum, mye av hensyn til brukerne selv da det er kjedelig å få restriksjoner fordi man har en dårlig dag/uke/måned e.l. Derimot følger vi opp med PM til de som evt er ufine over lengre tid, og prøver ut alternative måter å forhindre regelbrudd på. Er det alvorlig og trakaserende grad tar vi en vurdering på om det skal være utestengelse med en gang, men ofte er det flere som er ufine og dermed ikke så enkelt som om det bare var en.

Alternativet er evt at vi også begynner med samme håndheving som de andre forumene. Altså påminnelse om PM ved brudd av regler (samme hvilke), advarsler om regelbruddene fortsetter, advarsel nr 2 fører til 1 mnds utestengelse, advarsel nr 3 fører til 2 mnds utestengelse, advarsel nr 4 fører til permanent utestengelse fra forumet, dette inkludere da også evt nye brukere i all fremtid.

Admin

Jeg synes det er positivt at man på DOL ikke har en like streng håndheving av regelbrudd som på en del andre diskusjonsforum da man noen ganger ikke med viten og vilje kan tråkke over noen grenser. Om man, som du er inne på, kan ha en dårlig periode over kortere eller lengre tid, blir det ekstra vondt å takle at man da får en eller ev. flere advarsler fra administrasjonen om at man står i fare for å bli utestengt pga. regelbrudd. Hadde dere håndhevet den praksisen, hadde nok jeg vært strøket fra medlemslisten fordi jeg selv har tråkket over reglene. Ikke med hensikt, men innsett at det nok var en overtredelse når jeg har sett at tråden har blitt moderert, muligens etter mitt siste innlegg selv om det var skrevet fra min side i beste mening. Selvsagt forsøker jeg da å tilpasse mine svar senere etter den modereringen.

Men om derimot oppførselen til noen er gjort med hensikt og for å rett og slett bevisst være ufin og i enkelte tilfeller trakasserende mot en eller flere brukere, mener jeg det er riktig å heller gjøre tiltak mot de det gjelder. Særlig om man ser at det gjentar seg over tid. Jeg synes at en alternativ håndheving er altfor strengt og blir ødeleggende for miljøet på forumet, slik man ser at det til en viss grad allerede er...

Men takk for at dere passer på oss og tusen takk for forumet. Det betyr mye for veldig mange - det ser jeg på temaene som tas opp og mange bruker mye av tiden sin her.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vondt og sårt for den som opplever trakasseringen, men jeg synes jeg ser mer og mer her på forumet at medlemmer støtter opp om hverandre og oppmuntre den som opplever å bli trakassert. Det er midt oppi dette en positiv utvikling på forumet synes jeg. Å framsnakke den som blir trakassert og samtidig få fokuset bort fra den/de anonyme som ønsker oppmerksomhet. Jeg håper vi kan bli flinkere til det alle sammen. Det er jo en felles innsats jeg tenker vi alle kan gjøre for å motarbeide de som forsøker å lage en negativ stemning på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart en må ha noen regler ,men dette er et psykiatri-forum ,det vil være mange uten om normalen mennesker, her, psykiatri-forum... Det er vel også en del mennesker på dette forumet som er over gjennomsnittet krenkbare. Og som i tillegg blir krenket på andre brukere sine vegne. Tenker og at en del av de som er her inne har god av å øve seg på å møte motstand,eller som noen vil kalle det ,bli krenket. Og så er det bare å la være å lese vis en ikke tåler det. Obs,håper jeg ikke krenket noen nå..

 

Anonymkode: 03d9f...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes det er uklokt med en såpass firkantet praksis. Dere har jo laget noen regler rundt diskusjoner om medikamenter som det ikke alltid er enighet i de vurderingene dere gjør om reglene er brutt eller ikke. Tilsvarende vil det kunne være andre forhold dere oppfatter som regelbrudd og som i en psykiatrisk sammenheng vil bli ansett som god praksis. 

Jeg synes skjønnsmessige vurderinger og forsøk på utestengelse ved grove overtramp er det som fungerer. 

Om vi skulle gått for en praksis ala de andre Egmont forumene ville regelverket blitt gått over, det ville blitt langt klarer hva som ansees som regelbrudd, og hvor grensen går. Nå har vi f.eks en regel som går på å oppføre seg pent, hvilket aldri ville skjedd på de andre forumene. Da ville også Egmont måtte sette tydelige grenser om hva som er greit og ikke. Nå har de gitt få føringer til dette forumet.

 

15 timer siden, Eva Sofie skrev:

Men om derimot oppførselen til noen er gjort med hensikt og for å rett og slett bevisst være ufin og i enkelte tilfeller trakasserende mot en eller flere brukere, mener jeg det er riktig å heller gjøre tiltak mot de det gjelder. Særlig om man ser at det gjentar seg over tid. Jeg synes at en alternativ håndheving er altfor strengt og blir ødeleggende for miljøet på forumet, slik man ser at det til en viss grad allerede er...

Men takk for at dere passer på oss og tusen takk for forumet. Det betyr mye for veldig mange - det ser jeg på temaene som tas opp og mange bruker mye av tiden sin her.

Det du nevner her er vel det positive med at det kun er meg, med innspill fra forumansvarlig ved tvilssaker eller når Egmonts grenser må på banen, som moderer forumet i det daglige. Det gjør at jeg ikke hva dere skriver konkret, men man legger jo merke til navn som repeterer seg ved ufin og gjentagende oppførsel. Og det er lettere for meg å fange opp om slik skjer. Dessverre er det gjentagende at ufine personer kommer inn, oppfører seg deretter, for så og forsvinne før grensen er nådd. Ved grov trakasering eller andre grove overtramp har brukere blitt utestengt herfra i det det oppdages, dette har skjedd ett par ganger mens jeg har vært her allerede. Men det er sjeldent, det skal sies.

Og takk for rosen. Forumet er godt brukt av de faste selv om det er ett lite forum sammenlignet med Egmonts andre. Men såfremt folk bruker det vil det bestå.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket verb er det som mangler her: 
 

2 timer siden, Admin skrev:

Det gjør at jeg ikke hva dere skriver konkret, men....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, laban skrev:

Hvilket verb er det som mangler her: 
 

 

Hva er det å henge seg opp i? 🙄

Anonymkode: 65d0f...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det å henge seg opp i? 🙄

Anonymkode: 65d0f...82a

Kanskje jeg hadde lyst til å forstå den setningen? Den er jo ikke helt uvesentlig for svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Kanskje jeg hadde lyst til å forstå den setningen? Den er jo ikke helt uvesentlig for svaret. 

Er ikke vanskelig å forestille seg at ordet som mangler er "vet". 

Anonymkode: 65d0f...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vanskelig å forestille seg at ordet som mangler er "vet". 

Anonymkode: 65d0f...82a

Det er ikke usannsynlig. Men jeg ødelegger vel ikke tråden eller dagen din, ved å spørre? Beklager i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Hvilket verb er det som mangler her: 
 

 

Den setningen ble litt feil ja :) Skulle stå at jeg ikke husker hva dere konkret skriver. Altså jeg legger jo merke til nick som alle andre, men å huske noe om folk bortsett fra tonene i innlegget er langt mer enn hva jeg greier å huske :)

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laban skrev:

Hvilket verb er det som mangler her: 
 

 

Det gjør at jeg ikke SPISER hva dere skriver konkret, men....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.4.2020 den 12.28, Worrisome Plenty skrev:

Ja, om det er en eller flere her, så er det mye negativitet. Spesielt mot Marye, fra en person. Jeg synes denne trollingen har foregått lenge nok.

Marye er en av de som er ufin som anonym selv! Det har jeg beviser på nemlig! 😑

Anonymkode: 65d0f...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...