Gå til innhold

Hva har du handlet?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

De siste 3 ukene har vært spesielle for de fleste av oss. Jeg tenker meg godt om før jeg handler noe (var veldig forkjølet den første uka, så da var jeg bare hjemme). Vil jo gjerne at butikkene skal overleve krisen, men jeg handler nå bare det mest nødvendige. Har handlet dette:

*mat, melk, juice, bind, tamponger, shampo, såpe etc

*medisiner

*vin

*gardiner og gardinstang (vi skulle få overnattingsbesøk, så jeg gjorde i stand rommet, men besøket ble avlyst). Må innom og bytte gardiner til et annet rom som ikke passet.

* nytt sykkeldekk og -slange

*reparasjon på bil

*boller og is på bensinstasjon

*én tank diesel tror jeg muligens.

Jeg trenger noen gode lange skolisser til fjellskoene mine 😅 Ellers klarer vi oss stort sett med kun påfyll av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare vært i matbutikker, på polet, apoteket og bensinstasjonen. Dessuten har jeg kjøpt noen vårblomster som står på trappa. Til hagen handler jeg ikke før i mai.

Lørdag drar vi nok til Jernia eller tilsvarende, for å få tak i en reservedel. Vi har vært én tur på Elkjøp også, grunnet et behov skapt av hjemmekontoret. 

Vi handler ikke så mye annet ellers, heller. Men det er lite varer i nærbutikkene våre, så jeg tror det blir en omstendelig sak å få handlet til helligdagene som kommer. 

Jeg har hoppet på noen bokklubb-tilbud - jeg overlever innelivet når jeg har nok lesestoff. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjøpt mat, såper, brus, olje til den elektriske røyken og en tank bensin. Skulle ha kjøpt et par joggesko som jeg har bestilt, men ortopediteknikk er stengt pga koronaviruset.  Synes dog det går ekstra mye penger til mat i disse tider.

Og så selvfølgelig apoteket da

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har bare kjøpt mat, såper, brus, olje til den elektriske røyken og en tank bensin. Skulle ha kjøpt et par joggesko som jeg har bestilt, men ortopediteknikk er stengt pga koronaviruset.  Synes dog det går ekstra mye penger til mat i disse tider.

Og så selvfølgelig apoteket da

Jeg tenker på å handle klær på nettet i disse dager. Synes det er ekkelt å handle i butikkene pga korona-viruset. 

Jeg har ikke hamstret inn noe lager ellers. 

Anonymkode: 071b6...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler det jeg trenger og litt til -som alltid. Hvorfor skulle det være noen forskjell på før og nå?

Anonymkode: 8ca50...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet mat, faste medisiner og sånt, ikke hamstret noe, men mitt faste apotek har tatt inn litt ekstra, noen medikament er bestillingsvare, i tillegg har jeg ikke noe alternativ medikament å bruke, så avhengig av at apoteket har. Jeg henter ikke ut mer enn behov, men apoteket vil ha bittelitt ekstra på lager, det også mtp på om leveranser skulle ta lengre tid enn normalt.

Har også brukt klikk & hent på lokale bokhandlere. 
Har bestilt hjemlevering av lokale bedrifter som hadde produsert opp til å levere til restauranter o.l, slik at de får solgt varene sine allikevel.

Skal bestille hjemlevering av brød i helga fra lokalt bakeri.

Vurderer å bestille varer fra frisørsalongen jeg bruker fast, samme med varer i en uavhengig liten lokal butikk jeg handler i til vanlig med ujevne mellomrom. 
Jeg ønsker at bedriftene skal være der når dette er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matvarer som normalt, i de dagene Norge ble "stengt" handlet jeg litt med tanke på at vi kanskje ikke fikk handlet på et par uker, men det betyr ikke at jeg hamstret akkurat - vi har som regel en del i huset, men akkurat da var vi nesten tomme for både pasta, ris og mel. Og selvfølgelig også klesvaskemiddel og oppvaskmaskinmiddel, trengte også nye tannbørster, mer håndsåpe og håndkrem - så det er godt mulig det så ut som jeg hamstret!

Ellers har jeg handlet litt stoff (elsker å sy!) og sytilbehør, 4 nye potteplanter (måtte ha noe å pynte opp litt med i huset og det føltes godt å få noen nye planter, trivsel!). Ellers noe småtteri privat på nett via facebook som har med hobbyene mine å gjøre. Klær, sko o.l. har vi ikke kjøpt de siste ukene nei, men det gjør vi jo ikke akkurat ukentlig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Utenom matvarer har jeg bare handla en sånn signalforlenger til det trådløse nettverket. Det er litt dårlig nettdekning oppe etter at Guttungen tok med seg den forsterkergreia da han flytta ut. Også har jeg kjøpt vindunk på polet og fuglemat på Plantasjen.Etterpå skal jeg innom en bokhandel og bytte to bøker jeg fikk til bursdagen min.

Ja, også har jeg bestilt hårkur, sjampo og balsam på nett. Jeg savner frisøren min og trådte til med hjemmefarge her om dagen for å få vekk den verste etterveksten. Ikke spesielt vellykka resultat, men langt bedre enn å ikke gjøre noe.

 

Endret av mariaflyfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, laban skrev:

Vi har bare vært i matbutikker, på polet, apoteket og bensinstasjonen. Dessuten har jeg kjøpt noen vårblomster som står på trappa. Til hagen handler jeg ikke før i mai.

Lørdag drar vi nok til Jernia eller tilsvarende, for å få tak i en reservedel. Vi har vært én tur på Elkjøp også, grunnet et behov skapt av hjemmekontoret. 

Vi handler ikke så mye annet ellers, heller. Men det er lite varer i nærbutikkene våre, så jeg tror det blir en omstendelig sak å få handlet til helligdagene som kommer. 

Jeg har hoppet på noen bokklubb-tilbud - jeg overlever innelivet når jeg har nok lesestoff. 

Jeg skal også få kjøpt noen påskeblomster til trappa og verandaen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg handler det jeg trenger og litt til -som alltid. Hvorfor skulle det være noen forskjell på før og nå?

Anonymkode: 8ca50...a9f

Jeg tenker meg litt nøyere om nå hvor vidt jeg trenger nye varer eller ikke. For å redusere butikkbesøkene til et minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler bare så jeg får det på døren. Kolonial.no og farmasiet, boxer shorts, snus alt hjem eller i postkassa. Dette begynte jeg med tidlig i mars. Før det handlet jeg på rema og slikt. Vinmonopolet leverer dessverre ikke på døra, så nå er har jeg hvite måneder. Jaja.

Anonymkode: 9c4f7...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Etterpå skal jeg innom en bokhandel og bytte to bøker jeg fikk til bursdagen min.

Tok de i mot bøker for bytting nå? Blir litt annerledes hos oss, men vi tar ikke i mot innlevering på lenge ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til matvarebutikker, vinmonopol og apotek, har jeg vært innom Montér og Ikea i forbindelse med et oppussingsprosjekt. Mange av butikkene her er stengt eller åpne med begrenset åpningstid eller etter avtale (kjøpte en lampe hos en lokal butikk, som kom og åpnet for oss - super service!). Ja, jeg har også vært innom et parfymeri og kjøpt hårfarge! ;) Det var utsolgt flere plasser, men med «click and collect» som jo flere kjeder har, er det heldigvis enkelt å finne ut hvor det er ønsket vare på lager. 

All påskepynt ligger på hytta, så mulig det blir en tur innom en eller annen interiørbutikk til neste uke for å finne noe småplukk som kan bidra til påskestemning her hjemme. 

Mitt inntrykk er at butikkene jevnt over har gode rutiner nå, mtp. smittevern. Jeg føler meg trygg, så lenge jeg selv også passer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler vel egentlig som før når jeg er hjemme, men prøver å gå når det ikke er stappfullt i butikkene. Synes folk er dårlig på å holde avstand i butikken. 

Og mange dumme folk som handler i smågodteavdelingen. Jaja, dem om det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, påskelilje skrev:

De siste 3 ukene har vært spesielle for de fleste av oss. Jeg tenker meg godt om før jeg handler noe (var veldig forkjølet den første uka, så da var jeg bare hjemme). Vil jo gjerne at butikkene skal overleve krisen, men jeg handler nå bare det mest nødvendige. Har handlet dette:

*mat, melk, juice, bind, tamponger, shampo, såpe etc

*medisiner

*vin

*gardiner og gardinstang (vi skulle få overnattingsbesøk, så jeg gjorde i stand rommet, men besøket ble avlyst). Må innom og bytte gardiner til et annet rom som ikke passet.

* nytt sykkeldekk og -slange

*reparasjon på bil

*boller og is på bensinstasjon

*én tank diesel tror jeg muligens.

Jeg trenger noen gode lange skolisser til fjellskoene mine 😅 Ellers klarer vi oss stort sett med kun påfyll av mat.

Jeg har handlet flere ganger i løpet av de siste 3 ukene ja. 

Mat og toalettartikler.

Sennepsgule Lys og servietter til påske siden det blir hjemmepåske og et par påskeblomster til hvert av bordene på terassen. 

I morgen har jeg tatt avspasering. Da er planen og handle inn lammelår og litt annet til påske. 

Ellers merker jeg jo at jeg bruker mindre penger enn vanlig. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt forskjellig :) 4 par sko (2 hver.. må alltid ha 2!), aktivitetshefter, hobbysaker, fargeblyanter, og all mat og drikke som har vært nødvendig. Jeg er også en av de som har handlet nitrilhansker. 

Etter oppfordring fra kommunen vurderer jeg nå å sy munnbind, så da må jeg kjøpe litt til det, men det blir netthandling....

Jeg har vært relativt lite i butikkene, i gj.snitt 1 gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Glitter skrev:

Jeg handler vel egentlig som før når jeg er hjemme, men prøver å gå når det ikke er stappfullt i butikkene. Synes folk er dårlig på å holde avstand i butikken. 

Og mange dumme folk som handler i smågodteavdelingen. Jaja, dem om det. 

Enig med deg. Jeg jobber i matbutikk og ser at noen folk er flinke til å holde avstand, men det er også en god del som ikke holder avstand , hoster og snufser / Vet ikke om det er allergi eller annet. Veldig frustrerende i disse dager. 

Anonymkode: 071b6...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det burde bli satt opp egne vakter for å håndtere folk som ikke tar hensyn. 

Anonymkode: 071b6...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde bli satt opp egne vakter for å håndtere folk som ikke tar hensyn. 

Anonymkode: 071b6...bad

På polet i forgårs hadde de en egen mann som stod ved inngangen og sprayet antibac på alle kunder. Veldig bra! Ingen slapp inn uten desinfisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...