Gå til innhold

Hva har du handlet?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Apoteket var jeg innom om formiddagen 12/3, så det rakk jeg før «lockdown’en». Etter det har vi nesten bare vært i dagligvarebutikker og handlet og også forsøkt å være der max to ganger i uka. I tillegg har jeg vært på polet og dyrebutikk etter dyremat, kattesand mm. Og fylt tanken på bensinstasjonen. Vi har også prøvd å bidra til lokal virksomhet ved å hente lokal mat fra små bedrifter. 
 

Hittil har det ikke fristet å dra i vanlige butikker og se etter ting, klær, interiør eller annet, og ei heller å kjøpe ting som må hentes på posten. Har også fulgt oppfordring om ikke å dra på gjenvinningsstasjonen. 
 

Men fordi min nærmeste matbutikk ikke har hårfarge og jeg ikke vil dra på kjøpesenter, så har jeg nå bestilt med hjemlevering, og tok med nytt «hjemmetøy» i samme slengen. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har handlet flere ganger i løpet av de siste 3 ukene ja. 

Mat og toalettartikler.

Sennepsgule Lys og servietter til påske siden det blir hjemmepåske og et par påskeblomster til hvert av bordene på terassen. 

I morgen har jeg tatt avspasering. Da er planen og handle inn lammelår og litt annet til påske. 

Ellers merker jeg jo at jeg bruker mindre penger enn vanlig. 

Jeg kjøpte gule tulipaner i går 😊 og 2 potter med små påskeliljer + små stemorsblomster, som jeg skal plante i krukke på trappa 🙂 takk for tips om servietter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg kjøpte gule tulipaner i går 😊 og 2 potter med små påskeliljer + små stemorsblomster, som jeg skal plante i krukke på trappa 🙂 takk for tips om servietter!

Ja, koselig med hjemmepåske også :) Jeg har tatt avspasering i dag fordi jeg skal ha så lange arbeidsdager de 3 første dagene neste uke. Dagen har blitt brukt til å vaske og støvsuge og dra for å kjøpe nettopp tulipaner og lammelår :) . Etterpå skal jeg gå ned til byen og møte samboeren som er på kontoret i dag og så skal vi gå sammen opp igjen. Det er en tur på ca 13 km. Denne uka skal jeg nemlig ha noe mer å melde på søndag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
26 minutter siden, morsan skrev:

Apoteket var jeg innom om formiddagen 12/3, så det rakk jeg før «lockdown’en». Etter det har vi nesten bare vært i dagligvarebutikker og handlet og også forsøkt å være der max to ganger i uka. I tillegg har jeg vært på polet og dyrebutikk etter dyremat, kattesand mm. Og fylt tanken på bensinstasjonen. Vi har også prøvd å bidra til lokal virksomhet ved å hente lokal mat fra små bedrifter. 
 

Hittil har det ikke fristet å dra i vanlige butikker og se etter ting, klær, interiør eller annet, og ei heller å kjøpe ting som må hentes på posten. Har også fulgt oppfordring om ikke å dra på gjenvinningsstasjonen. 
 

Men fordi min nærmeste matbutikk ikke har hårfarge og jeg ikke vil dra på kjøpesenter, så har jeg nå bestilt med hjemlevering, og tok med nytt «hjemmetøy» i samme slengen. 😅 

Jeg har vært både på kjøpesenter og postkontor i dag. Måtte på postkontor fordi ei venninne har sendt meg en genser hun har strikket til meg. 

På kjøpesenter holder jeg avstand og bruker antibac der de har og hvis de ikke har prøver jeg la være å ta meg i ansiktet før jeg har fått vasket meg. 

Men er overrasket over lite redde enkelte eldre er. De sitter i grupper  og drikker kaffe ganske tett sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vært både på kjøpesenter og postkontor i dag. Måtte på postkontor fordi ei venninne har sendt meg en genser hun har strikket til meg. 

På kjøpesenter holder jeg avstand og bruker antibac der de har og hvis de ikke har prøver jeg la være å ta meg i ansiktet før jeg har fått vasket meg. 

Men er overrasket over lite redde enkelte eldre er. De sitter i grupper  og drikker kaffe ganske tett sammen. 

Ja, mange eldre virker mindre redde. Tenkte det samme da jeg var på apoteket 12/3. Mens jeg hadde på meg hansker (bare vanlige skinnhansker), trykket på døråpnerknapp med albuen osv så var hendene deres over alt - til og med i dørhåndtaket istf på åpnerknapp... mens atter andre sitter bare inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en perfekt periode for å gå i butikker - man har jo butikkene stort sett for seg selv (med unntak av matbutikkene). Var for eksempel innom Steen og Strøm her om dagen og var eneste kunden i hele tredje etasje. Også svært god plass i noen av sportsbutikkene og bokhandlene. Eneste stedet jeg har opplevd at det har vært en del folk, var på Clas Ohlson. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har bestilt mat hjem som jeg ellers pleier å gjøre.  De siste ukene har jeg vært innom kjøpesenter hvor jeg har handlet på apotek, vinmonopolet og småting i matvarehandel (noe jeg glemte da jeg bestilte.

Jeg brukte heller mindre enn vanlig av penger i mars, men jeg har bestilt noe på nettet i de siste dagene.  Ikke klær, men siden jeg skal flytte om to måneder har jeg bestilt noe jeg trenger på det nye stedet.  

Det er ikke noe mål for meg å bruke mindre penger enn vanlig, men jeg utsetter kleskjøp osl. så lenge jeg er hjemme hele tiden.

Anonymkode: c024e...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, påskelilje skrev:

På polet i forgårs hadde de en egen mann som stod ved inngangen og sprayet antibac på alle kunder. Veldig bra! Ingen slapp inn uten desinfisering!

Jobbet i dag i dagligvarebutikken.  Folk kommer meg altfor nær og puster meg i ansiktet. Er umulig å komme unna det. Så jeg må innrømme at jeg er engstelig for å bli smittet samt smitte andre. 

Er ikke andre tiltak enn god håndhygiene. Men hva hjelper det om folk puster meg i ansiktet flere ganger om dagen. Og en gang i blant blir jeg hostet mot. 

Da jeg skulle hjem fra jobb så var jeg innom et handlesenter og der kom en jente gående som snufset og tok seg til nesen. Hun høres skikkelig forkjølet ut. 

Er veldig greit tiltak med spraying på Vinmonopolet ja. 

Anonymkode: 071b6...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet i dag i dagligvarebutikken.  Folk kommer meg altfor nær og puster meg i ansiktet. Er umulig å komme unna det. Så jeg må innrømme at jeg er engstelig for å bli smittet samt smitte andre. 

Er ikke andre tiltak enn god håndhygiene. Men hva hjelper det om folk puster meg i ansiktet flere ganger om dagen. Og en gang i blant blir jeg hostet mot. 

Da jeg skulle hjem fra jobb så var jeg innom et handlesenter og der kom en jente gående som snufset og tok seg til nesen. Hun høres skikkelig forkjølet ut. 

Er veldig greit tiltak med spraying på Vinmonopolet ja. 

Anonymkode: 071b6...bad

På min nærbutikk så jeg i går at siden sist jeg var der forrige lørdag hadde de fått opp skjerm (plexiglass?) mellom personen i kassa og der kundene står, og også en skjerm mellom der kunder står og pakker varer (der hvor det er to «spor» hvor varene kommer fra samme kasse). 
 

Dette var det nye. Fra før har de håndsprit ved inngangen (men du må ta selv), og plakater med generell oppfordring om god smittehygiene - herunder ikke ta på ting man ikke skal kjøpe, og de har mange hold-avstand-klistremerker på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt handler jeg mat/husholdningsartikler en gang i uka, sist handlet jeg for to uker for å slippe så mange turer i butikken. I sta fant jeg ut at det tålte ikke agurken, så nå funderer jeg på om sylteagurk fungerer på makrell i tomat, men det tror jeg ikke. Det høres ut som en litt rar kombinasjon. Tannbørsten min døde på torsdag, så da var jeg på europris og kjøpte en ny. Også har jeg kjøpt masse garn, fordi jeg plutselig fant ut at jeg skulle lære meg å strikke. Tenkte at jeg kanskje kunne klare å sitte ute i hagen, dersom jeg hadde noe å fikle med. Bestilte også to ulltrøyer og en ullstilongs på nett. Da jeg skulle hente pakka, slo det meg at jeg måtte signere. Jeg fikk ikke meg meg "hvis du vil", før det var for sent. Man kan visst nok slippe å signere nå for tiden. Jeg vurderer også å få kjøpt kraftvask og maling, så det ihvertfall er klart. Vet ikke hvor lenge før man maler, man kan vaske huset. Pappa har masse kraftvask til overs, men jeg nekter jo å besøke dem 😂

Jeg prøver la det meste av det jeg handler, være i karantene i to til tre dager. Også tar jeg aldri den ytterste varen. Det har jeg egentlig aldri gjort. Jeg tror folk generelt har dårlige håndvaskrutiner. På mandag kom dagen hvor jeg måtte fylle diesel. Eller, kunne ventet et par dager, men det virket ufornuftig med tanke på prisen. Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle få gjort det. Jeg skulle ikke rett hjem og følte at våtservietter ikke var nok etter å ha holdt i en pumpe som alle andre har holdt i før meg. Så hva gjør man, når alt man har i bilen er hundegreier? Man finner en bæsjepose og trer hånda i den 😁 Følte meg ikke veldig lur, men jeg slapp ihvertfall å føle at jeg hadde hendene fulle av virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...