Gå til innhold

Frisørene åpner igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke smitteverntiltak tror dere frisørene må innføre for å kunne holde åpent? De må jo være nær kundene for å klippe. Vil de måtte bruke munnbind f.eks? 

Anonymkode: e3daa...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra å unngå at de går konkurs ser jeg ikke hvorfor hår og kosmetikk er så viktig å åpne. 

Ut over det kan jeg bare gjette ut fra egne kunnskaper om smitte. Jeg regner med de må ha rutiner med å sprite alt etter bruk alt fra stoler, overflater og utstyr. Stolene må ha større avstand og de kan bare ha halvparten av antall kunder enn de vanligvis kan. Det er vel det jeg kommer på. Smittevernsutstyr bør og skal prioriteres i helsevesenet. Det er ikke nok til alle. De gjenbruker allerede engangsutstyr. Så jeg ville blitt sjokkert hvis frisørene fikk dette da hårklipp og farging ikke er livsviktig på noen måte. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke hypp på å få trimmet skjegget med en maskin de har brukt på flere, rundt truten. Så det blir nok rabbiner skjegg på meg etter som ukene /månedene går.

Anonymkode: 11f8b...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke smitteverntiltak tror dere frisørene må innføre for å kunne holde åpent? De må jo være nær kundene for å klippe. Vil de måtte bruke munnbind f.eks? 

Anonymkode: e3daa...ccb

De skal bruke munnbind og visir. Det blir tatt mange forholdsregler. Og minst to meter til kunden. Men utrolig bra at de åpner igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, erik123 skrev:

De skal bruke munnbind og visir. Det blir tatt mange forholdsregler. Og minst to meter til kunden. Men utrolig bra at de åpner igjen. 

To meter til kunden? Må bruke lange sakser da.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, erik123 skrev:

 Og minst to meter til kunden.

Skal de feste klippemaskinen på et kosteskaft og stå 2 meter unna og klippe, da tror jeg nesten det er bedre å ta maskinen på seg selv :P 

Men fra alvor til spøk, frisør ville vært langt nede på prioriteringslista min mtp folkehelsen.

Anonymkode: 74cb7...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal de feste klippemaskinen på et kosteskaft og stå 2 meter unna og klippe, da tror jeg nesten det er bedre å ta maskinen på seg selv :P 

Men fra alvor til spøk, frisør ville vært langt nede på prioriteringslista min mtp folkehelsen.

Anonymkode: 74cb7...4d8

Jeg bruke klippemaskin på meg selv, og nå tør jeg bare gå ut når det er mørkt.

Men men.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal de feste klippemaskinen på et kosteskaft og stå 2 meter unna og klippe, da tror jeg nesten det er bedre å ta maskinen på seg selv :P 

Men fra alvor til spøk, frisør ville vært langt nede på prioriteringslista min mtp folkehelsen.

Anonymkode: 74cb7...4d8

For meg er det på en topp fem liste. Må få klippet meg nå. Jeg er ikke blant de som er hysterisk. Dette vil gå bra! Det første innlegget var et forsøk på en spøk. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Glitter skrev:

Bortsett fra å unngå at de går konkurs ser jeg ikke hvorfor hår og kosmetikk er så viktig å åpne. 

Ut over det kan jeg bare gjette ut fra egne kunnskaper om smitte. Jeg regner med de må ha rutiner med å sprite alt etter bruk alt fra stoler, overflater og utstyr. Stolene må ha større avstand og de kan bare ha halvparten av antall kunder enn de vanligvis kan. Det er vel det jeg kommer på. Smittevernsutstyr bør og skal prioriteres i helsevesenet. Det er ikke nok til alle. De gjenbruker allerede engangsutstyr. Så jeg ville blitt sjokkert hvis frisørene fikk dette da hårklipp og farging ikke er livsviktig på noen måte. 

Kanskje samtlige regjeringen begynner å bli gråe i håret og få uregjerlig hårsveis?😶

Anonymkode: c89cb...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje samtlige regjeringen begynner å bli gråe i håret og få uregjerlig hårsveis?😶

Anonymkode: c89cb...d6c

Hehe ja, men de går nok ikke til vanlig, offentlige frisører. 😛 Av de "høyt" oppe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hypp på å få trimmet skjegget med en maskin de har brukt på flere, rundt truten. Så det blir nok rabbiner skjegg på meg etter som ukene /månedene går.

Anonymkode: 11f8b...67a

Da barberer du deg selv da vel!

Anonymkode: 4f313...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Glitter skrev:

Hehe ja, men de går nok ikke til vanlig, offentlige frisører. 😛 Av de "høyt" oppe da. 

Ja, de høyt oppe har egne sminkører og frisører. 

Anonymkode: 4f313...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik123 skrev:

De skal bruke munnbind og visir. Det blir tatt mange forholdsregler. Og minst to meter til kunden. Men utrolig bra at de åpner igjen. 

Hvor får de munnbindene fra da? Syr sjøl :P ? ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da barberer du deg selv da vel!

Anonymkode: 4f313...bd6

Barbere bort fullskjegg? Er du klar over hvor stor jobb det er? Ja, jeg kan klippe bort det grøvste, men det krever en 4 pack med barberblad i hvert fall. Og en 2 timers jobb. 

Anonymkode: 11f8b...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hodestups skrev:

Hvor får de munnbindene fra da? Syr sjøl :P ? ?? 

Det er vel ikke vanskelig å få tak i. Trodde du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Glitter skrev:

Bortsett fra å unngå at de går konkurs ser jeg ikke hvorfor hår og kosmetikk er så viktig å åpne. 

Ut over det kan jeg bare gjette ut fra egne kunnskaper om smitte. Jeg regner med de må ha rutiner med å sprite alt etter bruk alt fra stoler, overflater og utstyr. Stolene må ha større avstand og de kan bare ha halvparten av antall kunder enn de vanligvis kan. Det er vel det jeg kommer på. Smittevernsutstyr bør og skal prioriteres i helsevesenet. Det er ikke nok til alle. De gjenbruker allerede engangsutstyr. Så jeg ville blitt sjokkert hvis frisørene fikk dette da hårklipp og farging ikke er livsviktig på noen måte. 

De tar nok i bruk alle virkemidler. Vær du trygg. Det blir nok bra skal du se. Vi må ikke bli hysteriske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erik123 skrev:

De tar nok i bruk alle virkemidler. Vær du trygg. Det blir nok bra skal du se. Vi må ikke bli hysteriske. 

Nei det må man ikke, men det jeg beskrev av smitteverntiltak er et minimum for å oppfylle smittevern i en slik setting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...