Gå til innhold

Frisørene åpner igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.4.2020 den 12.51, Glitter skrev:

Bortsett fra å unngå at de går konkurs ser jeg ikke hvorfor hår og kosmetikk er så viktig å åpne. 

Du har misforstått dersom du tror det er et ønske å holde samfunnet fullstendig lukket. Dessuten, detaljisthandel som ikke utfører behandlinger kan ha åpent i dag også, de velger bare å ha stengt siden det ikke er tilstrekkelig antall kunder innom dørene slik det er nå.

Kanskje du kan ha nytte av å lese denne artikkelen, samt risikovurderingsrapprten til FHI det er lenket til i artikkelen? https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-disse-tiltakene-bor-revurderes/72344626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Kayia skrev:

Du har misforstått dersom du tror det er et ønske å holde samfunnet fullstendig lukket. Dessuten, detaljisthandel som ikke utfører behandlinger kan ha åpent i dag også, de velger bare å ha stengt siden det ikke er tilstrekkelig antall kunder innom dørene slik det er nå.

Kanskje du kan ha nytte av å lese denne artikkelen, samt risikovurderingsrapprten til FHI det er lenket til i artikkelen? https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-disse-tiltakene-bor-revurderes/72344626

Jeg har ikke trodd det er et ønske om å holde samfunnet fullstendig lukket. Jeg stusser bare på prioriteringen. Og det har jo vært fokus på at frisør og kosmetikk ble pålagt å stenges, og de ble spesifikt nevnt da Erna listet opp de som nå får åpne så fremt de kan oppfylle smitteverntiltak. 

Jeg har heller ikke vært tilhenger av at ting skal være stengt over lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har ikke trodd det er et ønske om å holde samfunnet fullstendig lukket. Jeg stusser bare på prioriteringen. Og det har jo vært fokus på at frisør og kosmetikk ble pålagt å stenges, og de ble spesifikt nevnt da Erna listet opp de som nå får åpne så fremt de kan oppfylle smitteverntiltak. 

Jeg har heller ikke vært tilhenger av at ting skal være stengt over lang tid. 

Du frykter det er større risiko knyttet til hårbehandling enn å åpne skoler og barnehager? Du mener det er en risiko å la folk klipper seg samtidig som man lar små barn i leke i større grupper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Du frykter det er større risiko knyttet til hårbehandling enn å åpne skoler og barnehager? Du mener det er en risiko å la folk klipper seg samtidig som man lar små barn i leke i større grupper? 

Nå legger du ord i munnen på meg. Nei det frykter jeg ikke. Jeg mener helt enkelt at det med frisør og kosmetikk er et helt unødvendig gode og således ikke trenger å åpnes enda. Sett bort fra å unngå konkurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Glitter skrev:

Nå legger du ord i munnen på meg. Nei det frykter jeg ikke. Jeg mener helt enkelt at det med frisør og kosmetikk er et helt unødvendig gode og således ikke trenger å åpnes enda. Sett bort fra å unngå konkurs. 

Å være redd for en frisør sier alt om deg. Det er ingen fare forbundet med det å klippe seg. Dette er hysteri av verste sort. Vil du at samfunnet skal stoppe opp? Og når mener du at de skal åpne? Men uansett hva du vil mene så åpner de uansett. Så ikke bekymre deg så mye. 

Endret av erik123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, erik123 skrev:

Å være redd for en frisør sier alt om deg. Det er ingen fare forbundet med det å klippe seg. Dette er hysteri av verste sort. Vil du at samfunnet skal stoppe opp? Og når mener du at de skal åpne? Men uansett hva du vil mene så åpner de uansett. Så ikke bekymre deg så mye. 

Slapp nå av. Nå legger du svært mye i det jeg sier. Jeg er ikke redd for frisør. Ikke på noen måte. Jeg svarte helt enkelt på hvilke smitteverntiltak jeg ser for meg at de må følge. 

Er ikke jeg som er dramatiserende/hysterisk her. Jeg har mine meninger om hva som burde prioriteres. Så får du ha dine. Fra min side bunner det ikke ned i hverken frykt eller hysteri.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 12.51, Glitter skrev:

Bortsett fra å unngå at de går konkurs ser jeg ikke hvorfor hår og kosmetikk er så viktig å åpne. 

Ut over det kan jeg bare gjette ut fra egne kunnskaper om smitte. Jeg regner med de må ha rutiner med å sprite alt etter bruk alt fra stoler, overflater og utstyr. Stolene må ha større avstand og de kan bare ha halvparten av antall kunder enn de vanligvis kan. Det er vel det jeg kommer på. Smittevernsutstyr bør og skal prioriteres i helsevesenet. Det er ikke nok til alle. De gjenbruker allerede engangsutstyr. Så jeg ville blitt sjokkert hvis frisørene fikk dette da hårklipp og farging ikke er livsviktig på noen måte. 

Jeg mener at man bør åpne alt som overhodet kan forsvares mht. smitte - av økonomiske hensyn. Økonomiske hensyn er ikke noe å kimse av, så økonomi er ikke et dårlig argument for åpning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når coronakrisa var et faktum og frisørene måtte stenge så virket det plutselig som folk klipper seg en gang i uka. 

Anonymkode: cec0e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når coronakrisa var et faktum og frisørene måtte stenge så virket det plutselig som folk klipper seg en gang i uka. 

Anonymkode: cec0e...ca1

Noen av oss hadde ikke klippt oss på 3 måneder når frisøren plutselig stengte.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, erik123 skrev:

Folk er helt hysteriske, hva går det av folk? Har de mistet all sunn fornuft? 

Folk blir påvirket av media som lever av oppslag om frykt.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss hadde ikke klippt oss på 3 måneder når frisøren plutselig stengte.

Anonymkode: 22a82...d4c

Ja noen ja, men det virket jo som hele Norge trengte frisør akkurat i midten av mars. 

Anonymkode: cec0e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja noen ja, men det virket jo som hele Norge trengte frisør akkurat i midten av mars. 

Anonymkode: cec0e...ca1

Noen ville vel være fjonge på håret til påske.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ville vel være fjonge på håret til påske.

Anonymkode: 22a82...d4c

Noen ja.....

Anonymkode: cec0e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ja.....

Anonymkode: cec0e...ca1

Noen her og noen der. Blir mange av det.

Anonymkode: 22a82...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Jeg mener at man bør åpne alt som overhodet kan forsvares mht. smitte - av økonomiske hensyn. Økonomiske hensyn er ikke noe å kimse av, så økonomi er ikke et dårlig argument for åpning. 

Nei det er det ikke. Økonomien er veldig viktig. Det jeg bare synes var merkelig var at frisør og kosmetikk ble spesielt nevnt av Erna. 

Ut over det var det kun dette med smittevern jeg mente å svare på. Ikke skape en diskusjon rundt om det er viktig/rett eller ikke å gjenåpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Glitter skrev:

Nei det er det ikke. Økonomien er veldig viktig. Det jeg bare synes var merkelig var at frisør og kosmetikk ble spesielt nevnt av Erna. 

Ut over det var det kun dette med smittevern jeg mente å svare på. Ikke skape en diskusjon rundt om det er viktig/rett eller ikke å gjenåpne.

Frisørene var i den første gruppen som ble forbudt å utøve sin virksomhet, kanskje derfor Erna nevnte dem spesifikt når de nå får åpne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, frosken skrev:

Frisørene var i den første gruppen som ble forbudt å utøve sin virksomhet, kanskje derfor Erna nevnte dem spesifikt når de nå får åpne igjen?

Ja det kan jo hende. Har ikke tenkt sånn på det. 

Uansett er økonomien i samfunnet noe jeg har bekymret meg for. Så jeg synes det er bra de slipper opp litt så lenge de ser at helsevesenet ikke blir overbelastet av for mange som trenger helsehjelp for å overleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...