Gå til innhold

Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En coronavaksine kan være klar allerede i september, melder britiske forskere. De er 80 prosent sikre på at vaksinen vil virke.

Tør du selv ta en så ny vaksine?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRKnrg/coronavaksine-kan-vaere-klar-i-hoest

 

Anonymkode: ab487...91f

Vil definitivt ta vaksine om jeg får mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En coronavaksine kan være klar allerede i september, melder britiske forskere. De er 80 prosent sikre på at vaksinen vil virke.

Tør du selv ta en så ny vaksine?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRKnrg/coronavaksine-kan-vaere-klar-i-hoest

 

Anonymkode: ab487...91f

litt skummelt om de haster den gjennom, men vil vel sikkert ta den

Anonymkode: 2ae08...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er skeptisk. Det er vaksiner som har blitt "hastelaget", som har gitt alvorlige bivirkninger (narkolepsi f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg trenger mer info enn de kan gi nå for å uttale meg. Jeg har ikke peiling på dette og tenker i utgangspunktet å følge NHI sine anbefalinger når den tid kommer, men jeg er i utgangspunktet skeptik til å prøve ut en så fersk vaksine. 

Samtidig, det var jo en gang i tiden andre som måtte ta stilling til dette før vaksinene vi har i dag var godt utprøvd på noe annet enn dyr, og i dag har vi bedre teknologi. Jeg har tillitt til helsevesenet og de som kan dette, samtidig ønsker jeg å føle at det er trygt. 

Så konklusjonen er: Usikker, men jeg tror det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Absolutt. Jeg stoler på at jeg ikke blir tilbudt vaksine uten at det er forsvarlig. Det vil si at risikoen er veldig liten. 

Det er ikke bare tull at vaksiner kan være farlige. Svineinfluensavaksinen kunne føre til narkolepsi. Influensa kan også gi narkolepsi pga responsen til immunforsvaret. Vaksinen gir samme respons og kan dermed gi en av de samme skadene som sykdommen. Det skremmer meg ikke så mye. I ettertid var det kanskje feil å massevaksinere mot svinefluensa, men korona er mye verre.

Jeg tar heller sjansen på vaksinen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En coronavaksine kan være klar allerede i september, melder britiske forskere. De er 80 prosent sikre på at vaksinen vil virke.

Tør du selv ta en så ny vaksine?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRKnrg/coronavaksine-kan-vaere-klar-i-hoest

 

Anonymkode: ab487...91f

Ja, jeg kommer nok til å gjøre det. Tok ikke vaksine mot svineinfluensa, men dette er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg satser på at alle andre vaksinerer seg. Ei gammel dame jeg møter noen ganger på tur, tok influensavaksine en gang. Hun ble så dårlig at hun ble lagt inn på sykehuset. Jeg har aldri hatt influensa. Korona er vel i slekt med influensa? Jeg ser for meg at dersom jeg tar korona-vaksine, kommer jeg til å få influensa 🤔 Og jeg liker ikke få sprøytet ting inn i kroppen, så jeg kan sikkert klare å tenke på meg både det ene og det andre etter en vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det vil jeg, men naturlig å ta en antistofftest først. 

Hvirfor det? Med forbehold om at vaksinene er et knapphetsgode håper jeg virkelig helsemyndighetene ikke legger opp til at alle skal gjennom testing forut vaksinering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Hodestups skrev:

Jeg kjenner jeg er skeptisk. Det er vaksiner som har blitt "hastelaget", som har gitt alvorlige bivirkninger (narkolepsi f.eks.)

Jeg er også skeptisk. Svineinfluensa- vaksinen tok jeg ikke pga redsel for bivirkningene. Men jeg er glad for at de har mulig vaksine allerede til høsten, og håper på at jeg tør å ta den men jeg vet ikke  

Anonymkode: 99eb7...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
40 minutter siden, Kayia skrev:

Hvirfor det? Med forbehold om at vaksinene er et knapphetsgode håper jeg virkelig helsemyndighetene ikke legger opp til at alle skal gjennom testing forut vaksinering. 

Jeg tar det som kommer først og siden det har blitt skrevet at det snart er mulig å ta en antistofftest, vil jeg gjøre det iom at jeg tror at det har gått på rundgang til flere av oss i familien. 

Jo tidligere en kan begynne å leve et normalt liv, jo bedre for de eldste i familien som kan få besøk. 

Jeg tror ikke vaksinen er klar allerede i september. Det siste jeg hørte er at det kan ta 1-1,5 år før den kan taes i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Trine skrev:

Jeg tror jeg satser på at alle andre vaksinerer seg. Ei gammel dame jeg møter noen ganger på tur, tok influensavaksine en gang. Hun ble så dårlig at hun ble lagt inn på sykehuset. Jeg har aldri hatt influensa. Korona er vel i slekt med influensa? Jeg ser for meg at dersom jeg tar korona-vaksine, kommer jeg til å få influensa 🤔 Og jeg liker ikke få sprøytet ting inn i kroppen, så jeg kan sikkert klare å tenke på meg både det ene og det andre etter en vaksine.

Når jeg ønsker å ta vaksine er det ikke først og fremst for egen skyld, men for å bidra til at viruset blir utryddet og forhindre at de sårbare eller de som ikke kan ta vaksine blir smittet. 

Les f.eks. https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2019/01/27/195495872/vaksinemotstand-en-av-verdens-storste-helsetrusler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...