Gå til innhold

BET behandling


Glitter

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nord. Så det blir vanskelig.

Anonymkode: 46b89...a9f

Ops, kom borti AB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor også i nord, så tok sjelden helgepermisjon. Men fikk et par besøk nordfra, hvor vi bodde på hotell i Drammen og Oslo. Kanskje barna kan komme å besøke deg en helg eller to😊 Skjønner godt at det blir vanskelig for deg å være så lenge borte. Men hvis det kan hjelpe deg til et bedre liv, så er det kanskje verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 10.30, Glitter skrev:

Jeg leste ikke hele, men her kjente jeg meg ikke like mye igjen. Blant annet dette med lært hjelpeløshet og ingen progresjon i behandlingen. Jeg har verken ønske om, eller er innlagt mer enn jeg er hjemme og det opplegget jeg har, har vist seg å fungere. Jeg har tilbakefallsperioder, men jeg jobber stadig vekk med å bygge meg selv opp og å fungere best mulig hjemme. 

Jeg vet at jeg er splittet og fragmentert og sliter med integrere den "gode meg" og den kaotiske (onde) meg, men dette er aldri noe jeg projiserer over på andre. Jeg er mer der at det er meg det er noe galt med. Hvis behandler sier noe som jeg føler blir vanskelig så legger jeg ikke dette på henne som noe ondt hun gjør mot meg. 

Blir av og til paranoid på personalets hensikter, men igjen så er det fordi jeg føler det er meg det er noe galt med. 

Jeg tar også mye ansvar for eget liv. Jeg har orden på økonomi, ordner selv med transport og er ikke ressurssvak på slike områder i det hele tatt. Selv om det kan stresse meg veldig hvis jeg må finne ut av ny reiserute. 

Var bare mange eksempler som jeg ikke føler stemte med meg. Men det er jo bare eksempler da. 

Skal lese hele når jeg får tid, men dette er hva jeg fant av å lese starten. 

Jeg vet ikke om du bør søke deg til BET eller ikke, men måten du skriver om deg selv på her på forumet gjør at jeg er tilbøyelig til å tro at du ville kunnet hatt stort utbytte av BET. Jeg tror at du kunne blitt utfordret mer innenfor tross alt trygge rammer, og kanskje oppdage at du har større muligheter enn du selv ser i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Jeg vet ikke om du bør søke deg til BET eller ikke, men måten du skriver om deg selv på her på forumet gjør at jeg er tilbøyelig til å tro at du ville kunnet hatt stort utbytte av BET. Jeg tror at du kunne blitt utfordret mer innenfor tross alt trygge rammer, og kanskje oppdage at du har større muligheter enn du selv ser i dag. 

Ja det tror jeg kanskje også. På akuttposten er det jo mer stabilisering når jeg er veldig dårlig og det blir ikke direkte langsiktig behandling. Likevel så har min behandler der en del tilnærming slik som BET, men det er jo mer begrensede tidsperioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja det tror jeg kanskje også. På akuttposten er det jo mer stabilisering når jeg er veldig dårlig og det blir ikke direkte langsiktig behandling. Likevel så har min behandler der en del tilnærming slik som BET, men det er jo mer begrensede tidsperioder. 

Det er problematisk at du primært er knyttet til en behandler på akuttposten, det er jo i seg selv noe som trekker deg mot innleggelser. Å ha en veldig flink behandler på akuttposten og så ikke ha en behandler du synes det fungerer noe særlig med poliklinisk, er i seg selv noe som umulig kan bidra positivt for deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Det er problematisk at du primært er knyttet til en behandler på akuttposten, det er jo i seg selv noe som trekker deg mot innleggelser. Å ha en veldig flink behandler på akuttposten og så ikke ha en behandler du synes det fungerer noe særlig med poliklinisk, er i seg selv noe som umulig kan bidra positivt for deg. 

 

Det har bare blitt en tilknytning der da hun har fulgt meg i 2,5 år. Jeg har avhengig personlighetsforstyrrelse så enkelte knytter jeg meg veldig til. Behandleren jeg har er en veldig dyktig behandler. Det er det ikke bare jeg som mener. Hun er det fra et objektivt perspektiv. Og hun er opptatt av at innleggelser ikke skal være for lange og alt det der, men nå har jeg vært spesielt dårlig siden jul og da er det ikke forsvarlig å ikke legge meg inn under de verste toppene. Sånn er det bare. Jeg viste framskritt før jul, men så har det vært en periode med tilbakefall. Likevel håndterer jeg mye bedre å være hjemme og selvstendig enn for to år siden. Så selv om det kanskje ikke virker sånn så blir det gradvis bedre, men det er ikke gjort over natta. 

Det er ingen hensikt i å betvile den type oppfølging jeg får da den er satt sammen av opptil flere personer innen psykiatrien, og selv om jeg så langt ikke føler det fungerer helt på poliklinikken så gjør jeg min del for at det på sikt skal fungere. :)

Jeg har hatt tre innleggelser i år. To av dem helt frivillig og den ene hadde blitt tvang hvis jeg ikke sa ja. Det er langt mindre enn det var på denne tiden for to år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Glitter skrev:

Det har bare blitt en tilknytning der da hun har fulgt meg i 2,5 år. Jeg har avhengig personlighetsforstyrrelse så enkelte knytter jeg meg veldig til. Behandleren jeg har er en veldig dyktig behandler. Det er det ikke bare jeg som mener. Hun er det fra et objektivt perspektiv. Og hun er opptatt av at innleggelser ikke skal være for lange og alt det der, men nå har jeg vært spesielt dårlig siden jul og da er det ikke forsvarlig å ikke legge meg inn under de verste toppene. Sånn er det bare. Jeg viste framskritt før jul, men så har det vært en periode med tilbakefall. Likevel håndterer jeg mye bedre å være hjemme og selvstendig enn for to år siden. Så selv om det kanskje ikke virker sånn så blir det gradvis bedre, men det er ikke gjort over natta. 

Det er ingen hensikt i å betvile den type oppfølging jeg får da den er satt sammen av opptil flere personer innen psykiatrien, og selv om jeg så langt ikke føler det fungerer helt på poliklinikken så gjør jeg min del for at det på sikt skal fungere. :)

Jeg har hatt tre innleggelser i år. To av dem helt frivillig og den ene hadde blitt tvang hvis jeg ikke sa ja. Det er langt mindre enn det var på denne tiden for to år siden. 

Jeg betviler ikke at du får den behandling de anser som beste alternativ, gitt de rammeforutsetningene som finnes. Men jeg er ganske sikker på at i en ideel verden ville det vært bedre om du hadde hatt den flinke behandleren poliklinisk. Å påpeke en slik ting, er ikke å betvile typen på oppfølgning du får totalt sett. Behandling er sjelden bare bra eller bare dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frosken skrev:

Jeg betviler ikke at du får den behandling de anser som beste alternativ, gitt de rammeforutsetningene som finnes. Men jeg er ganske sikker på at i en ideel verden ville det vært bedre om du hadde hatt den flinke behandleren poliklinisk. Å påpeke en slik ting, er ikke å betvile typen på oppfølgning du får totalt sett. Behandling er sjelden bare bra eller bare dårlig. 

Ja det er jeg enig i. Jeg har selv sagt til henne at jeg skulle ønsket å ha henne poliklinisk, men jeg får håpe at med tiden får jeg en god relasjon til hun på VOP. Jeg likte ikke behandler på akuttposten i starten heller. 😛 Jeg bruker tid på dette med alle type relasjoner. 

Pluss hun på akuttposten er veldig klar og tydelig så det var mye av rammene/reglene hun satt da jeg først fikk henne i 2017 som gjorde at jeg selv følte hun var alt for streng. Jeg savnet da min behandler før der igjen. Så jeg ser jo dette er et mønster hos meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...