Gå til innhold

Hva slags mennesker klarer å jobbe med å gjøre forsøk på dyr.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Torturere dyr hver dag.

Dyr som er sperret inne for å  bli utsatt for grusomme forsøk.

Hvordan  kan dette være greit?

Mennesker er udyr,monstre. 

Anonymkode: 69db2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De tenker kanskje på "the greater good", at du og jeg skal få vaksiner og slippe å dø. 

Men du kan jo melde deg frivillig som testperson.

Anonymkode: 6e75f...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det tror jeg kommer naturlig. De som fisker som hobby torturerer fisk. Selv om de koser seg på fisketur, skal jeg love att fisken som napper ikke koser seg det spøtt.

 

Ei heller de som driver med pelsdyr oppdrett.

 

Eller katten som leker med musa som blir torturert.

 

Ingenting med naturen er nødvenigvis pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De tenker kanskje på "the greater good", at du og jeg skal få vaksiner og slippe å dø. 

Men du kan jo melde deg frivillig som testperson.

Anonymkode: 6e75f...90c

Vi har ingen rett til å tortureres andre sånn som vi gjør.  Hvordan kan dere mene at det er greit?  Vi er udyr å straffen vil komme. Det er jeg helt sikker på. Vi herjer ,ødelegger jorda  torturerer  forsvarsløse dyr. Mennesker er ingenting annet enn svære egoister. 

Anonymkode: 69db2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen rett til å tortureres andre sånn som vi gjør.  Hvordan kan dere mene at det er greit?  Vi er udyr å straffen vil komme. Det er jeg helt sikker på. Vi herjer ,ødelegger jorda  torturerer  forsvarsløse dyr. Mennesker er ingenting annet enn svære egoister. 

Anonymkode: 69db2...f52

Hva slags straff sikter du til? 

Jeg synes heller ikke dyreforsøk er veldig gøy. Men du kan jo f.eks. jobbe for å stenge markedene i Kina.

Anonymkode: 6e75f...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært med på det flere ganger.

Jeg utvikler utstyr som brukes til kirurgi. Før det kan brukes på mennesker må man prøve det på levende vev. Før vi kommer så langt er det brukt tusenvis av timer på å simulere og gjøre tester. 

Til syvende og sist er man nødt til å teste på dyr (svin) for å vite om det fungerer. De blir lagt i narkose akkurat som mennesker. Man gjennomfører forsøkene og så blir de avlivet mens de er bevisstløse. Alt er helt stille og rolig. Jeg ser ikke at dyrene er stresset i det hele tatt.

Målet er å behandle dødelig sykdom hos mennesker. Man bruker noen få griser for å kunne behandle mange hundre tusen mennesker hvis det er en suksess. 

Jeg er veldig stolt av å være med på en så viktig jobb. Det har vært en ære å samarbeide med kirurgene og de som behandler dyrene. Jeg kan virkelig ikke skjønne at dette er verre enn å drepe et dyr på et slakteri for å lage pølser. Allikevel må dette skje delvis i skjul pga trusler fra dyrevernere.

Anonymkode: 8feb4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, det er vel ikke alltid det foregår så humant som dette. Så dere skjult video opptak fra Tyskland fra forsøkslaboratorie.  Aper, hunder som blir torturert.  Hva med kosmetikk industri ,dyreforsøk, kaniner som får stoff i øyne eller halsen å er spent fast en uke i strekk for å se bivirkninger. Vi skulle bare vist hva som foregår i forsøkslaboratorier. 

Dyr har ingen stemme .Vi utnytter det for alt det er vært. Hvordan tror dere forsøkslaboratorie  i Kina er . . Verden er grusom. 

Anonymkode: 69db2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan  kan dette være greit?

Mennesker er udyr,monstre. 

Anonymkode: 69db2...f52

Naturen er et brutalt sted, hele systemet går ut på spis eller bli spist, andre arter er mindre verdt enn din egen, dette er ikke noe spesifikt for mennesker, alle dyr gjør det de må gjøre for at sin art skal overleve, og å spise andre arter levende er ikke noe problem for kjøttetende dyr

Hva ville du gjort, om du hadde en fiskestang i handa, og ingen planter å spise, og du har valget fisk en fisk eller dø ? Du blir et monster plutselig du også da.

Hele menneskets eksistens, inkludert din, er bygget på at vi kan stjele landområder fra andre dyr (som da dør), for å berike oss selv. Hvor bor du? Hvem bodde der før du bodde der ? Et dyr ? Wow du er et udyr !! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min overbevisning at mennesker har høyere verdi enn dyr. Om jeg alene kom til en ulykke med et skadet barn og en skadet hund, ville det være selvsagt for meg at jeg tok meg av barnet først.

Med dette som bakgrunn, aksepterer jeg fullt ut at vi gjør forsøk på dyr for å bedre den medisinske behandlingen av mennesker. Noen av forsøkene medfører ubehag for dyrene, og vi skal selvsagt bestrebe oss på å minimalisere ubehag. Men dyreforsøk er helt nødvendige for å finne bedre behandlingsmåter for mennesker.

Jeg har flere ganger vært med på å bedøve griser, så skyte dem, deretter trene på å operere dem for skuddskadene. Alt dette for å kunne gjøre en bedre innsats for folk som blir skutt.

Når det gjelder dyreforsøk for å utvikle noe så lite viktig som kosmetikk, er jeg enig med ditt (TS sitt) standpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan
6 minutter siden, kupton skrev:

Når det gjelder dyreforsøk for å utvikle noe så lite viktig som kosmetikk, er jeg enig med ditt (TS sitt) standpunkt.

Så da antar jeg du er veganer?

Kosmetikk er vel like mye/lite viktig som å spise kjøtt for oss som har supermarked med bredt utvalg av grønnt å spise og dekke alt av næringsbehov (pga importerte varer). 

Jeg tror, dessverre, at en kommer til et punkt der en rett og slett må innse at en egentlig gir blaffen i dyrs lidelse, uansett grunn, for ellers kan en ikke fungere i verden. En kan ikke forsvare noe som helst av ens daglige aktiviteter med mindre en faller så lavt og sier at dyr er verdiløse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Alle er helt mot å plage dyr. Spesiellt når det er unødvendig. Men att folk koser seg når de fisker det skjønner jeg ikke. Det er tortur av ett uskyldig dyr. Torsken er ikke like søt som en hund, og må tåle att folk koser seg når de tortureres på det grøvste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Alle er helt mot å plage dyr. Spesiellt når det er unødvendig. Men att folk koser seg når de fisker det skjønner jeg ikke. Det er tortur av ett uskyldig dyr. Torsken er ikke like søt som en hund, og må tåle att folk koser seg når de tortureres på det grøvste.

Ville verden ha nok mat om vi ikke fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
10 minutter siden, kupton skrev:

Ville verden ha nok mat om vi ikke fisket?

Nei, jeg bare prøver å sette ting i perspektiv. Folk reagerer på att de spiser hunder i Kina, men fisken lider like mye. Men animalsk protein må man ha. Vi er ikke veganere fra naturens side. Personlig liker jeg ikke å fiske, kunne ikke koset meg vel vitende om att en fisk eller flere får en krok med mothake inn i kjeften, bare så jeg skal ha det "gøy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, kupton skrev:

 

Jeg har flere ganger vært med på å bedøve griser, så skyte dem, deretter trene på å operere dem for skuddskadene. Alt dette for å kunne gjøre en bedre innsats for folk som blir skutt.

Hvor mange av de har du drept? 

Anonymkode: 53523...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange av de har du drept? 

Anonymkode: 53523...97d

Etter inngrepet holder en dem i narkose til en kan evaluere kvaliteten på kirurgien. Så blir alle avlivet. Hvor mange vet jeg ikke. 8-10 kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det sykeste synes jeg er at det er lov å skyte/jakte vilt for privatpersoner. Kan ikke skjønne at noen greier å sikte på et nydelig dyr med brune fine øyne og så drepe det, bare fordi det er gøy! Man kan ikke her i Norge skyldes på at vi gjør det for å få mat. 

Anonymkode: e8c06...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sykeste synes jeg er at det er lov å skyte/jakte vilt for privatpersoner. Kan ikke skjønne at noen greier å sikte på et nydelig dyr med brune fine øyne og så drepe det, bare fordi det er gøy! Man kan ikke her i Norge skyldes på at vi gjør det for å få mat. 

Anonymkode: e8c06...3a4

Det har vært en naturlig del av livet i alle år. 

Anonymkode: 510e7...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på elgjakt hvert år. Her og mange andre steder er elgstammen så stor, at et eneste år uten jakt ville ført til at mange dyr hadde sultet ihjel, og mange ville blitt drept i trafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir for dumt å sammenligne elgjakt å fiske med systematisk tortur av dyr. 

Vi frarøver dyrene livet ved å sette de i trange bur å torturerer de.

Tenk selv hvor nervøs du kan være før ett nål stikk eller operasjon. Dyrene blir brukt  i forferdelige forsøk for at vi skal leve lenger. Vi har ingen rett til å herje sånn som vi gjør. Sperre millioner av dyr inne å gjøre akkurat hva vi vil med dem for at vi skal ha det best mulig. Æsj mennesker gjør meg kvalm.  Egoister å udyr. Vi er dessverre ingen ting annet 

Anonymkode: 69db2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...