Gå til innhold

Hva slags mennesker klarer å jobbe med å gjøre forsøk på dyr.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir for dumt å sammenligne elgjakt å fiske med systematisk tortur av dyr. 

Vi frarøver dyrene livet ved å sette de i trange bur å torturerer de.

Tenk selv hvor nervøs du kan være før ett nål stikk eller operasjon. Dyrene blir brukt  i forferdelige forsøk for at vi skal leve lenger. Vi har ingen rett til å herje sånn som vi gjør. Sperre millioner av dyr inne å gjøre akkurat hva vi vil med dem for at vi skal ha det best mulig. Æsj mennesker gjør meg kvalm.  Egoister å udyr. Vi er dessverre ingen ting annet 

Anonymkode: 69db2...f52

MIn erfaring fra Norge og de dyreforsøkene er altså at det ikke skjer noe tortur. Dyrene ser ikke stresset ut. De vet ikke på forhånd at de skal få et nålestikk, og de gruer seg ikke til en operasjon.

Vi ville uansett ikke gjort det hvis det var et alternativ. Jeg synes ikke det er gøy å drepe et dyr. Man kan gjøre alle slags simuleringer og tester, men før eller siden må man se om det fungerer på vev med blodomløp.

Dette er altså min erfaring. Det betyr ikke at jeg støtter alt som blir gjort mot dyr alle steder. Jeg er tviler ikke på at det foregår dyreplageri i stor stil både i industrielt landbruk og dyreforsøk noen steder..

Jeg setter mennesker høyere enn dyr. For eksempel vil et barn bli mye mer savnet enn en gris. Et barn har en helt annen fremtid og det bringer mer sorg hos flere hvis det dør. En gris har nådd sitt fulle mentale potensiale etter ett år eller to. Et menneskebarn er noe helt annet rett og slett. Jeg synes det er skremmende når folk sidestiller det, for hva fører det til? Bør man drepe mennesker for å spare kyllinger? Skal man da også drepe hval for å redde sild? Hvor stopper det?

Høyerestående dyr føler sikkert like mye smerte som mennesker, så det er like viktig å ikke plage dyr som å ikke plage mennesker. Det er en litt annen sak enn å si at alle er like mye verd.

Anonymkode: 8feb4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil legge til en ting som jeg synes er litt imponerende. Kirurgene syr og lukker igjen dyret etter operasjonen. Det er helt unødvendig for dyret blir avlivet og destruert etterpå, men de mener at man "alltid skal gjøre det". Jeg ser på det som et tegn på respekt. (Jeg tviler på at alle gjør det, men dette er altså min erfaring)

Anonymkode: 8feb4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil legge til en ting som jeg synes er litt imponerende. Kirurgene syr og lukker igjen dyret etter operasjonen. Det er helt unødvendig for dyret blir avlivet og destruert etterpå, men de mener at man "alltid skal gjøre det". Jeg ser på det som et tegn på respekt. (Jeg tviler på at alle gjør det, men dette er altså min erfaring)

Anonymkode: 8feb4...145

Kirurgene gjør det for å øve seg på å sy og lukke igjen sår, ikke fordi de nødvendigvis har respekt for dyret. 

Anonymkode: e8c06...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kirurgene gjør det for å øve seg på å sy og lukke igjen sår, ikke fordi de nødvendigvis har respekt for dyret. 

Anonymkode: e8c06...3a4

Kanskje, men fikk ikke det inntrykket. Det var mer sånn "man rydder opp etter seg". Husker ikke de nøyaktige ordene og er den første til å innrømme at jeg ikke skjønner det helt. 

Anonymkode: 8feb4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Mennesker kan være grusomme både mot dyr og mennesker. Hundematfestivalen i Kina er ikke noe som øker troen på menneskeheten, der mishandlet hundene før de kokes og spises. I nazi tiden torturerte de og sultet jøder og romfolk, før de sendte de i gasskammerne. Det er i det hele tatt mye dritt folk gjør/har gjort.

 

Jeg kunne aldri torturert dyr. Kunne jeg forsket på de? Da måtte det være smertefritt.

 

Jeg har altså sluttet å fiske, fordi jeg torturerer ikke fisk for moro skyld. Jeg spiser ikke fisk, og da er det hvertfall ikke noen grunn til å plage de bare for "kosen"....

 

Jeg synes det å fiske er noe av det verste en vanlig ikke-psykopatisk person gjør. Man kan jo tenke selv hvor gøy det hadde vært å få en krok ned i svellget og kjempe mot å bli dratt inn i den sikre død, eller torturert for "Catch and release".

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Mennesker kan være grusomme både mot dyr og mennesker. Hundematfestivalen i Kina er ikke noe som øker troen på menneskeheten, der mishandlet hundene før de kokes og spises. I nazi tiden torturerte de og sultet jøder og romfolk, før de sendte de i gasskammerne. Det er i det hele tatt mye dritt folk gjør/har gjort.

 

Jeg kunne aldri torturert dyr. Kunne jeg forsket på de? Da måtte det være smertefritt.

 

Jeg har altså sluttet å fiske, fordi jeg torturerer ikke fisk for moro skyld. Jeg spiser ikke fisk, og da er det hvertfall ikke noen grunn til å plage de bare for "kosen"....

 

Jeg synes det å fiske er noe av det verste en vanlig ikke-psykopatisk person gjør. Man kan jo tenke selv hvor gøy det hadde vært å få en krok ned i svellget og kjempe mot å bli dratt inn i den sikre død, eller torturert for "Catch and release".

Og noen vil avlive reker og krabber på en human måte før de kokes også. Tenker de på å legge dem i narkose først, tro? 😂 

Anonymkode: e8c06...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg synes det å fiske er noe av det verste en vanlig ikke-psykopatisk person gjør.

Har du noen gang sett størrelsen på hjernen til en torsk? Det neste blir vel at det er psykopatisk oppførsel å klippe plena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyr er ikke noe snille med hverandre de heller. Katt leker seg med musa, ikke alltid for å spise den. Jeg har sett det med egne øyne. Katten til kusina mi satt og lekte med ei mus som var halvdød. 
 

Ulven spiser offeret sitt levende.

løver dreper ungene til andre løvinner og kjører henne på tjukka på nytt....? 
 

Anonymkode: 8a286...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...