Gå til innhold

Psykologisk krim


cathlin

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har anbefalinger om gode gjerne psykologiske eller krimbøker?

Pluss hvis de finnes som lydbok i fabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna Grue. Dan sommerdal serien

Lars Kepler. Jonna Linna serien

Jørgen Jæger. Ole Vik serien

Eystein Hanssen. Elli serien

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Det var en lang liste å pløye seg igjennom.

Egentlig ikke siden mange av dem er oppført i ulike versjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Nå har jeg lest først Den tause pasienten. Knallgod, særlig når det nærmet seg slutten. Liker når historiene flettes sammen. Så leste jeg Terapeuten. Den var litt nedtur, lav-spennende og flat, men gjennomførbar og lettlest. 

Jeg må finne en ny krim fra listen. Har lest alle Karin Fossumbøkene tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Torkil Damhaug: https://www.boktips.no/krimboker/glasshjerte-torkil-damhaug/

Forfatteren er til og med tidligere psykiater. 

Nå har du reddet sommeren for meg! :- )

 

 

12 timer siden, cathlin skrev:

Nå har jeg lest først Den tause pasienten. Knallgod, særlig når det nærmet seg slutten. Liker når historiene flettes sammen. Så leste jeg Terapeuten. Den var litt nedtur, lav-spennende og flat, men gjennomførbar og lettlest. 

Jeg må finne en ny krim fra listen. Har lest alle Karin Fossumbøkene tidligere. 

Jeg elsket Den tause jeg også. Skal bestille meg tipset fra Drømmeautomaten, den virker solid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Nå har du reddet sommeren for meg! :- )

Jeg elsket Den tause jeg også. Skal bestille meg tipset fra Drømmeautomaten, den virker solid

Torkil Damhaug har gitt ut 7 krim/spenningsbøker, alle er enkeltstående såvidt jeg vet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 23.4.2020 den 19.04, cathlin skrev:

Hei.

Er det noen som har anbefalinger om gode gjerne psykologiske eller krimbøker?

Pluss hvis de finnes som lydbok i fabel

«Alt er mitt» av Ruth Lillehraven.

Anonymkode: 7756b...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Alt er mitt» av Ruth Lillehraven.

Anonymkode: 7756b...86b

Jeg begynte på den, men hoppet av da jeg oppdaget at den var skrevet vekselvis på bokmål og nynorsk. Jeg leser nynorsk altså (holder på med Jordboka nå f.eks.), men denne blandingen likte jeg så dårlig at jeg ikke gadd lese boka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg begynte på den, men hoppet av da jeg oppdaget at den var skrevet vekselvis på bokmål og nynorsk. Jeg leser nynorsk altså (holder på med Jordboka nå f.eks.), men denne blandingen likte jeg så dårlig at jeg ikke gadd lese boka. :)

Ok, jeg syntes det var et lurt grep, for å skille de ulike fortellerstemmene, og underbygge karakterene😄 Men hver sin smak. 

Anonymkode: 7756b...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg syntes det var et lurt grep, for å skille de ulike fortellerstemmene, og underbygge karakterene😄 Men hver sin smak. 

Anonymkode: 7756b...86b

Boka har vært ganske så populær på biblioteket så det er mange som ikke bryr seg om det ja. :) Kan jo tenkes det er jeg som er en smule sær også... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jonathan Kellerman vil jeg fremheve. Er psykolog og skriver Krim. Hovedpersonen er psykolog og hjelper politiet med ulike saker. Skrevet mange bøker. Biblioteket har mange. 

Anonymkode: d006a...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Karin Fossum, Hviskeren 

Det er en merkelig bok. Selv nå, flere år etter at jeg leste den, klarer jeg ikke å bestemme meg for om boken knakende god eller dørgende kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...