Gå til innhold

Nickbruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 minutter siden, Fionys skrev:

Det er vel du som legger opp til at andre skal være opptatt av om du skriver med nick eller ikke. Annen hver uke så annonsere du jeg er tilbake eller alle er så slemme så nå forlater jeg forumet. Om du ikke ønsker diskusjoner rundt dette så bør du heller ikke lage slike tråder som denne. Forstår ikke meningen med alle tråder som du lager om dette tema, det kommer jo ingenting godt ut av det for deg. Har du enda ikke lært deg det?

Det ideelle hadde vært om alle kunne ha skrevet det de ville bare man var snill! :) Og forøvrig kunne man ha passet sine egne saker framfor å kritisere andres. Det er flere grunner til at jeg gjør som jeg gjør. Selvinnsikten varierer dog, i likhet med blant annet selvtillit og selvbilde, styrke og skjørhet, stemningsforstyrrelser ifm bipolar lidelse, m.m. Jeg er her av en grunn/flere grunner jeg også akkurat som deg. Mine utfordringer er kanskje ikke lik dine eller andres, men likevel er jeg her og prøver å lære og å nyttiggjøre meg forumet. Det kan til og med hende at jeg har noe å bidra med ovenfor andre brukere også innimellom.

At man går på trynet et utall ganger før man lykkes, er ganske vanlig generelt sett i flere sammenhenger. Ha en fin dag videre! Nå skal jeg ut i sola! ☀️

Anonymkode: 66df1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, Fionys skrev:

Det er vel du som legger opp til at andre skal være opptatt av om du skriver med nick eller ikke. Annen hver uke så annonsere du jeg er tilbake eller alle er så slemme så nå forlater jeg forumet. Om du ikke ønsker diskusjoner rundt dette så bør du heller ikke lage slike tråder som denne. Forstår ikke meningen med alle tråder som du lager om dette tema, det kommer jo ingenting godt ut av det for deg. Har du enda ikke lært deg det?

Nei. Det er ikke mitt ansvar om folk blir trigget til å være slemme fordi jeg er som jeg er (sier ikke at du er slem) Absolutt alle her inne er frie mennesker med fri vilje, og kan selv velge hvilke tråder de vil engasjere seg i og ikke. Liker man ikke det man leser, kan man bare gå ut av tråden etter å ha lest et par setninger og skjønt hva det dreier seg om, og bare scrolle forbi. Det kan du også. Man MÅ ikke lese, og man MÅ ikke kommentere, spesielt ikke hvis man ikke har noe fint å si.

En av fordelene med å skrive med nick er at folk bare kan stille forbi alle innlegg fra en bruker de f.eks irriterer seg over, uten å behøve å klikke seg inn i en. Jeg skal etterhvert bruke nicket mitt, og da kan du bare hoppe over enhver tråd som er skrevet av meg. 

Anonymkode: 66df1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man se at det er "meg" de gangene jeg ikke bruker nick? 😦

Anonymkode: 66df1...cf9

En kjenner igjen skrivestilen, hvordan du ordlegger deg.

Anonymkode: 02ee7...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt rart det som har skjedd med meg. Jeg var tidligere en som skrev en del som anonym. Så ble jeg en forkjemper for å skrive med nick. Nå er jeg tilbake der at jeg helst vil skrive som anonym. Orker liksom ikke å stikke hodet fram med nick nå, for det blir så lett forsøkt kappet av, hehe. Nå er jeg tilbake i det trygge gjemmestedet mitt hvor jeg ikke vil vise meg fram.

Anonymkode: 66df1...cf9

Jeg synes ikke det er så vesentlig om folk velger å skrive med nick eller ikke. Hvis man ikke ønsker at folk skal kunne "kjenne" dem bedre eller ikke ønsker å være synlige, så er det greit for min del - selv om forumet oppleves som mer interessant når flere bruker nick.  Det som imidlertid ikke er greit og som vi har sett en del av på dol de siste månedene, er å skjule seg bak anonymitet i innlegg hvor man er direkte kjip mot andre. Dette mener jeg helt generelt, det er ikke en kommentar som antyder at jeg mener du gjør dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man se at det er "meg" de gangene jeg ikke bruker nick? 😦

Anonymkode: 66df1...cf9

I noen tilfeller er det lett å se, som følge av tematikk og delvis også skrivestil. Jeg tror imidlertid ikke at folk alltid kan se hva det er du som har skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke mitt ansvar om folk blir trigget til å være slemme fordi jeg er som jeg er (sier ikke at du er slem) Absolutt alle her inne er frie mennesker med fri vilje, og kan selv velge hvilke tråder de vil engasjere seg i og ikke. Liker man ikke det man leser, kan man bare gå ut av tråden etter å ha lest et par setninger og skjønt hva det dreier seg om, og bare scrolle forbi. Det kan du også. Man MÅ ikke lese, og man MÅ ikke kommentere, spesielt ikke hvis man ikke har noe fint å si.

En av fordelene med å skrive med nick er at folk bare kan stille forbi alle innlegg fra en bruker de f.eks irriterer seg over, uten å behøve å klikke seg inn i en. Jeg skal etterhvert bruke nicket mitt, og da kan du bare hoppe over enhver tråd som er skrevet av meg. 

Anonymkode: 66df1...cf9

det virker ikke som om du skjønner at du må ta en del av skylden for at folk kan bli litt lei når det er de samme type innleggene som skrives . Om du sletter deg eller ikke er ikke så fryktelig viktig , men du trenger jo ikke å lage masse tråder om akkurat det temaet for det virker som om det bare gjør det vondt uansett . forsøk å finn noe annet å skrive om heller.

Anonymkode: 10a16...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke mitt ansvar om folk blir trigget til å være slemme fordi jeg er som jeg er (sier ikke at du er slem) Absolutt alle her inne er frie mennesker med fri vilje, og kan selv velge hvilke tråder de vil engasjere seg i og ikke. Liker man ikke det man leser, kan man bare gå ut av tråden etter å ha lest et par setninger og skjønt hva det dreier seg om, og bare scrolle forbi. Det kan du også. Man MÅ ikke lese, og man MÅ ikke kommentere, spesielt ikke hvis man ikke har noe fint å si.

En av fordelene med å skrive med nick er at folk bare kan stille forbi alle innlegg fra en bruker de f.eks irriterer seg over, uten å behøve å klikke seg inn i en. Jeg skal etterhvert bruke nicket mitt, og da kan du bare hoppe over enhver tråd som er skrevet av meg. 

Anonymkode: 66df1...cf9

Når man deltar på et forum må man tåle at folk diskuterer og sier sin mening rundt tema som er postet. Jeg synes ikke det er greit med personhets, men man må tåle å høre andres meninger selv om de er ulike dine. Jeg ville engasjere meg i denne tråden og kom kanskje med meninger du ikke liker. Det er noen tråder jeg styrer unna fordi det trigger meg, men ikke tråder lik denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva er poenget med å bytte nick når du etter en stund må fortelle alle at det er du som er tilbake? Og røpe deg selv i "anonyme" tråder?

Anonymkode: cd8c0...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva er poenget med å bytte nick når du etter en stund må fortelle alle at det er du som er tilbake? Og røpe deg selv i "anonyme" tråder?

Anonymkode: cd8c0...745

Tipper det handler om et slags oppmerksomhetsbehov. Et ønske om å få alle i mot en og få folk til å være slemme og negative fordi de blir leie av det hun sier, for så at hun unnskylder seg og sier at alle hater henne og er imot henne og at "det er best at hun bare forlater forumet" - sånn at andre forumbrukere så skal skrive til henne at "nei, ikke gå vekk..", "du må ikke forlate oss, vi er glade i deg og elsker det du skriver" osv. Og sånn fortsetter det og hun får oppfylt oppmerksomhets og bekreftelsesbehovet sitt.

Anonymkode: 18a44...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det handler om et slags oppmerksomhetsbehov. Et ønske om å få alle i mot en og få folk til å være slemme og negative fordi de blir leie av det hun sier, for så at hun unnskylder seg og sier at alle hater henne og er imot henne og at "det er best at hun bare forlater forumet" - sånn at andre forumbrukere så skal skrive til henne at "nei, ikke gå vekk..", "du må ikke forlate oss, vi er glade i deg og elsker det du skriver" osv. Og sånn fortsetter det og hun får oppfylt oppmerksomhets og bekreftelsesbehovet sitt.

Anonymkode: 18a44...628

Jeg synes det kan være en fordel å legge merke til hvordan trådstarter selv forklarer dette, i stedet for å tillegge vedkommende andre behov enn hun kjenner seg igjen i. Jeg har limt inn et utdrag nedenfor:

 "Det er flere grunner til at jeg gjør som jeg gjør. Selvinnsikten varierer dog, i likhet med blant annet selvtillit og selvbilde, styrke og skjørhet, stemningsforstyrrelser ifm bipolar lidelse, m.m. Jeg er her av en grunn/flere grunner jeg også akkurat som deg. Mine utfordringer er kanskje ikke lik dine eller andres, men likevel er jeg her og prøver å lære og å nyttiggjøre meg forumet." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

De er veldig populære i alle fall. 

Men dessverre også fra tid til annen preget av manglende vilje til "å spille den andre god". Har lært det uttrykket av deg og synes det er til god hjelp for å beskrive dynamikken i enkelte debatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg gjerne spørre deg: Hva er poenget ditt med å skrive som anonym? Jeg har forklart mitt poeng flere ganger. Men du da? Hvorfor bruker ikke du nick nå? :)

Anonymkode: 66df1...cf9

Hva er poenget med å lage et så stort drama om dette?

Anonymkode: 182f3...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt rart det som har skjedd med meg. Jeg var tidligere en som skrev en del som anonym. Så ble jeg en forkjemper for å skrive med nick. Nå er jeg tilbake der at jeg helst vil skrive som anonym. Orker liksom ikke å stikke hodet fram med nick nå, for det blir så lett forsøkt kappet av, hehe. Nå er jeg tilbake i det trygge gjemmestedet mitt hvor jeg ikke vil vise meg fram.

Anonymkode: 66df1...cf9

Tror du er litt i overkant opptatt av hva andre tenker om deg og nickbruk. Tror svært få reflekterer over det når du ikke skriver om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

Tror du er litt i overkant opptatt av hva andre tenker om deg og nickbruk. Tror svært få reflekterer over det når du ikke skriver om det selv.

Tusen takk. Jeg orker ikke å svare alle som har skrevet til meg i løpet av dagen, men svarer bare deg, hvis det er greit. :)

Ja, jeg er nok i overkant opptatt av hva andre tror og tenker, synes og mener om meg. Men jeg skjønner at det faktisk (og heldigvis) ikke er tilfelle. Det blir litt som å være litt paranoid, noe jeg kan re innimellom. Hvis jeg går forbi en bygning med mange vinduer, kan jeg føle at alle derfra ser på meg og er opptatt av hvordan jeg står og går, beveger armer og bein, hårfrisyre, ansiktet mitt, osv. Men sannheten er jo at ikke en kjeft er opptatt av eller interessert i meg eller hvordan jeg ser ut eller fremstår der fra vinduene (hvis det hadde sittet noen der). De fleste mennesker er opptatte med seg selv og sitt, og tenker ikke over andre på den måten jeg kan føle og tro. Jeg får meg ikke til å snu meg mot vinduene og rope til de innbilte menneskene i vinduene at: "Hei, grunnen til at jeg går på denne måten er fordi jeg skadet kneet for litt siden", eller: "Hei, jeg vet jeg ser rar ut på håret nå, men det er pga Corona-krisen og det at jeg ikke har fått vært hos frisøren på en stund!" Så hvorfor skal jeg gjøre det her? Jeg har prøvd å reflektere høyt over hvorfor jeg har denne adferden med inn-og utmeldinger, bytte av nick og sånn, men blir aldri forstått uansett. Ingen skjønner poenget med det. Selv om jeg oppretter tråder og skriver i ulike innlegg hvor jeg undrer meg over det eller prøver å forklare så blir jeg bare misforstått. Intensjonen min blir for andre tolket helt annerledes enn det jeg selv vil, mener og ønsker med det. Men sannheten er som du sier, at ingen hadde tenkt noe over det en gang hvis ikke jeg hadde skrevet noe om det. 

Konklusjon: Jeg skal aldri mer skrive om slike ting her. Ikke fordi jeg er sur over tilbakemeldingene deres, men fordi jeg ser at dere har rett. Det med å rette fokus mot denne rare adferden min i div tråder og innlegg virker bare mot sin hensikt, og jeg skjønner at dere blir lei! For min egen skyld og deres, er herved slik skriving et tilbakelagt kapittel. Takk for alle tilbakemeldinger jeg har fått. Jeg ser nå hvor rett dere har! :)

Anonymkode: 66df1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...