Gå til innhold

Faste!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er in å faste igjen. 10 dager, noen 3 uker fordi kroppen skal liksom bli ren.

Jeg har hatt perioder med så dårlig matlyst, at jeg har gått 3 dager uten mat. Men fy så vondt jeg fikk i mageområdet! Ikke slik at du kjenner den bobla når du er sulten, men mer type menssmerter. Men det var ikke mensen. Det var virkelig slik at det vrengte seg inni der! 
 

Jeg har en bmi på 17 og har hatt det hele livet. Altså, vært undervektig.

Noen med erfaring eller er det bullshit?

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bmi på 17 og har hatt det hele livet. Altså, vært undervektig.

Noen med erfaring eller er det bullshit?

For deg er fasting ikke bare bullshit, det er helseskadelig.

Bullshit: Dette snakket om renselse, at kroppen skal bli "ren", det er intet annet enn BS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

For deg er fasting ikke bare bullshit, det er helseskadelig.

Bullshit: Dette snakket om renselse, at kroppen skal bli "ren", det er intet annet enn BS.

Ja jeg er enig og jeg skal ikke faste etter det jeg skjedde i kroppen etter 3 dager uten mat. Men jeg heller ser ikke logikken for når du begynner å spise så blir jo kroppen «skitten» igjen. Det er da bare å spise renere

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig og jeg skal ikke faste etter det jeg skjedde i kroppen etter 3 dager uten mat. Men jeg heller ser ikke logikken for når du begynner å spise så blir jo kroppen «skitten» igjen. Det er da bare å spise renere

Anonymkode: 76fac...11b

Kroppen renser seg selv den, lever og nyrer f.eks. er spesialdesignet til oppgaven. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig og jeg skal ikke faste etter det jeg skjedde i kroppen etter 3 dager uten mat. Men jeg heller ser ikke logikken for når du begynner å spise så blir jo kroppen «skitten» igjen. Det er da bare å spise renere

Anonymkode: 

 

Hva mener du med at kroppen blir skitten? Tilsetningsstoffer og slikt? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Glitter skrev:

 

Hva mener du med at kroppen blir skitten? Tilsetningsstoffer og slikt? 

Minner om spiseforstyrrelsen ortoreksi (se lenke] synes jeg. Jeg leste om de ulike typene spiseforstyrrelser for å finne om jeg kunne passe inn, men fant dessverre ingen. Livet hadde vært lettere om jeg hadde passet inn i en av de restriktive grupperingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Minner om spiseforstyrrelsen ortoreksi (se lenke] synes jeg. Jeg leste om de ulike typene spiseforstyrrelser for å finne om jeg kunne passe inn, men fant dessverre ingen. Livet hadde vært lettere om jeg hadde passet inn i en av de restriktive grupperingene.

Ja det føler jeg også. Jeg har jo uspesifisert spiseforstyrrelse da jeg veksler veldig i symptomer, men jeg plages jo like mye av dette fra morgen til kveld som de med mer spesifiserte spiseforstyrrelser gjør. Livskvaliteten min var ikke verre da jeg kun fikserte på å spise for lite og ble undervektig, da det gikk over til bulimi (fikk diagnosen, men den er endret på nå), da det gikk over til ren overspisning uten oppkast eller nå når jeg veksler i symptomene. Det at jeg er normalvektig, om enn i nedre sjikte, gjør at jeg føler det ikke blir tatt sånn på alvor. Til tross for at det plager meg sånn. Jeg har også perioder hvor jeg er ganske typisk ortoreksi. Da unner jeg meg ikke noe som helst, spiser sunt hele uka og trener mye. Det blir en like stor fiksering som når jeg har kontroll på maten og spiser lite. 

Vet liksom ikke hvordan jeg skal angripe problemet når jeg veksler mellom å ha stålkontroll på matinntak/trening og er skikkelig fiksert på det, og når det er det motsatte, fullstendig tap av kontroll med overspisning og en sjelden gang bulimisk adferd. Vanskelig å finne en balanse da jeg blir revet mellom begge ender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Glitter skrev:

 

Hva mener du med at kroppen blir skitten? Tilsetningsstoffer og slikt? 

Skitten i gåseøyne. Altså folk mener at kroppen blir så ren av å faste, men den er jo tilbake når du begynner å spise. Ja, noe mat kan få deg til å føle deg uren, og det er den maten som er såkalt usunn.

 

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Minner om spiseforstyrrelsen ortoreksi (se lenke] synes jeg. Jeg leste om de ulike typene spiseforstyrrelser for å finne om jeg kunne passe inn, men fant dessverre ingen. Livet hadde vært lettere om jeg hadde passet inn i en av de restriktive grupperingene.

At jeg har det? Nei. Ortorektiere kan gjerne ikke delta på sosiale arrangement feks fordi de er redd at maten der skal være usunn.

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skitten i gåseøyne. Altså folk mener at kroppen blir så ren av å faste, men den er jo tilbake når du begynner å spise. Ja, noe mat kan få deg til å føle deg uren, og det er den maten som er såkalt usunn.

 

Anonymkode: 76fac...11b

Det er sant. Jeg kan føle meg "skitten" hvis jeg spiser på burger king. En kombinasjon av at det er mye kcal og at jeg får en uggen metthetsfølelse. Mens når jeg spiser kylling og grønnsaker så får jeg en lettere og mer behagelig metthetsfølelse. 

Men jeg er enig med deg at det virker litt mot sin hensikt å "rense" kroppen for så å begynne å spise som før igjen. At da er det bedre å heller legge energien i å spise ren mat. Men det er vanskelig med mindre man lager alt fra bunnen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Glitter skrev:

Det er sant. Jeg kan føle meg "skitten" hvis jeg spiser på burger king. En kombinasjon av at det er mye kcal og at jeg får en uggen metthetsfølelse. Mens når jeg spiser kylling og grønnsaker så får jeg en lettere og mer behagelig metthetsfølelse. 

Men jeg er enig med deg at det virker litt mot sin hensikt å "rense" kroppen for så å begynne å spise som før igjen. At da er det bedre å heller legge energien i å spise ren mat. Men det er vanskelig med mindre man lager alt fra bunnen av. 

Det er ikke vanskelig å lage noe fra bunnen. Eggerøre med creme fraiche og cottage cheese feks. Kok grønnsaker. Knekkebrød med ost, makrell i tomat osv osv. 

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å lage noe fra bunnen. Eggerøre med creme fraiche og cottage cheese feks. Kok grønnsaker. Knekkebrød med ost, makrell i tomat osv osv. 

Anonymkode: 76fac...11b

Jada jeg er ikke dårlig på kjøkkenet hvis det var det du trodde. Jeg lager masse fra bunnen. Nå siktet jeg til et hundre% rent kosthold. Lage fiskepudding og boller selv, kverne kjøttdeig selv, lage kraft selv, ALDRI bruke noe toro osv. Det er heller ikke det at det trenger å være vanskelig, men det er tidkrevende. 

Altså hva er det du tar meg for. Komme med tips om å lage en simpel omelett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Glitter skrev:

Jada jeg er ikke dårlig på kjøkkenet hvis det var det du trodde. Jeg lager masse fra bunnen. Nå siktet jeg til et hundre% rent kosthold. Lage fiskepudding og boller selv, kverne kjøttdeig selv, lage kraft selv, ALDRI bruke noe toro osv. Det er heller ikke det at det trenger å være vanskelig, men det er tidkrevende. 

Altså hva er det du tar meg for. Komme med tips om å lage en simpel omelett. 

Snakk om å være nærtagende. Det var ikke rettet mot deg, men til folk generelt som tror det er vanskelig å lage noe selv og derfor heller MÅ kjøpe en Grandiose eller gå på Mc Donalds for å spist. 

Anonymkode: 76fac...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være nærtagende. Det var ikke rettet mot deg, men til folk generelt som tror det er vanskelig å lage noe selv og derfor heller MÅ kjøpe en Grandiose eller gå på Mc Donalds for å spist. 

Anonymkode: 76fac...11b

Hvis det ikke var rettet mot meg hvorfor sitere meg da? Jeg er ikke nærtakende, jeg ble irritert over å få "tips" om å lage noe selv barn kan lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Hvis det ikke var rettet mot meg hvorfor sitere meg da? Jeg er ikke nærtakende, jeg ble irritert over å få "tips" om å lage noe selv barn kan lage. 

Det kan se ut som om du ser kun deg selv i de fleste situasjoner og i de fleste innlegg du svarer på her. Ser ut som om du har problemer med å sette deg inn i en annens situasjon enn din egen og la andre få fokus i en tråd. Legg merke til at jeg ikke bruker ord som "alltid" og "alle" her, for det skjer ikke konsekvent, men i svært mange innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det kan se ut som om du ser kun deg selv i de fleste situasjoner og i de fleste innlegg du svarer på her. Ser ut som om du har problemer med å sette deg inn i en annens situasjon enn din egen og la andre få fokus i en tråd. Legg merke til at jeg ikke bruker ord som "alltid" og "alle" her, for det skjer ikke konsekvent, men i svært mange innlegg.

Jaha. Jeg ble nå sitert så hva ellers skulle jeg tro? Når jeg siterer noen så er det fordi jeg snakker til dem. Snakker jeg på generelt grunnlag så siterer jeg ikke. At jeg ofte bruker egne erfaringer som eksempler i tråder handler ikke om å rette fokus på meg, men at jeg selv synes det er nyttig å lese andres innspill om deres erfaringer. At det gir mye bedre svar enn å ikke komme med eksempler/erfaringer. Således gjør jeg det samme selv. Jeg ser da ikke kun meg selv. Jeg svarer jo i tråder av en grunn. For å svare på det som er tema. For å komme med råd, tips eller støtte. At det skal misforstås som at jeg retter fokus mot meg selv synes jeg ikke var så hyggelig, og i så fall vet jeg ikke hvordan jeg skal kommunisere for at det skal bli rett...

Men ja jeg har en diagnose som gjør at jeg har litt nedsatt evne til dette du sier og må ofte overføre det som skrives om til meg selv for å kunne sette meg inn i det. Det betyr ikke at jeg ikke forstår det personen sliter med eller at jeg ikke har empati. Jeg ee ikke den beste på kommunikasjon og må helt ærlig si at denne tilbakemeldingen ble jeg lei meg for. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg ble nå sitert så hva ellers skulle jeg tro?

Beklager at jeg blander meg inn, men jeg kan tenke meg at vedkommende ab leste denne setningen (fra ditt innlegg) litt fort, eller feiltolket den:

1 time siden, Glitter skrev:

Men det er vanskelig med mindre man lager alt fra bunnen av. 

Uansett synes jeg dere kan la denne stormen i vannglasset dø ut, men det raker egentlig ikke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Beklager at jeg blander meg inn, men jeg kan tenke meg at vedkommende ab leste denne setningen (fra ditt innlegg) litt fort, eller feiltolket den:

Uansett synes jeg dere kan la denne stormen i vannglasset dø ut, men det raker egentlig ikke meg...

Det kan være. Jeg tolket det bare som et svar til meg siden jeg var den som ble sitert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...