Gå til innhold

Er det noe galt i å ville være hjemmeværende?


girlinyellow

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi i grunnen enige. Jeg forstår dog fremdeles ikke hvorfor du reagerte såpass voldsomt på innlegget mitt. 

 

Anonymkode: 2712f...198

På hvilken måte reagerte han voldsomt?

Anonymkode: 1c75a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

n jeg har respekt for de som velger annerledes. Det er deres valg, med de følger det har. Friske som velger det, velger også lavere familieinntekt. 

Hvordan passer dette med å ikke ha en parasittisk livstil når man ikke bidrar, når man kan? 

Anonymkode: e2878...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen grunn til å skamme seg over seg selv så lenge man følger lov og regler i samfunnet.  Jeg lurer på hvordan Tom Hagen er sammensatt og om han har vanlige følelser.

England har hatt et "gammeldags" syn på husmorrollen.  I slikt syn forherliggjøres kvinners rolle som mor og kone.  Friske som velger å være gammeldags og hjemme må ha en ektefelle med høy inntekt.  Selv om TS ikke kan bli far så må hun ha en ektefelle, mann eller kone, hvis hun skal være hjemmeværende uten lønn.  Det er ikke nødvendigvis negativt å være gammeldags, men det ville vært negativt å være hjemmeværende og ikke ha råd til å ha barn i barnehage, betale strømregningen, mat eller boligutgifter.

Jeg har ikke uttrykt en eneste holdning hvor jeg ser ned på de som er syke.  Jeg har vært der selv og dessverre så var det mange hos Nav og innenfor psykiatrien (ikke minst psykiatere) som jeg opplevde som oppblåste og snakket ned til meg.  Det er noe helt annet både før og etter.  Jeg har vært vant til respekt i hele mitt liv med unntak av perioden hvor jeg var alvorlig psykisk syk.

Anonymkode: 673fc...6d6

Du virker som du alltid er veldig opptatt av respekt.

Anonymkode: b7a78...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.4.2020 den 17.04, kupton skrev:

Jeg synes det er respektabelt og modent gjort å stå frem med det klare budskap at du har valgt å være hjemmeværende. Det er intet galt med det. For evt barn vil det være en drøm 🙂

❤️

Anonymkode: 0028f...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan passer dette med å ikke ha en parasittisk livstil når man ikke bidrar, når man kan? 

Anonymkode: e2878...0b2

Det har ingenting med parasittisk livsstil å gjøre. Her blir jo den enkeltes økonomiske evne/forbruk regulert i samsvar med arbeidsinnsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, kupton skrev:

Det har ingenting med parasittisk livsstil å gjøre. Her blir jo den enkeltes økonomiske evne/forbruk regulert i samsvar med arbeidsinnsatsen.

En har vel fortsatt rett på offentlige ytelser (barnetrygd, helsetjenester osv) selv om en ikke jobber og betaler skatt.

Anonymkode: b7a78...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En har vel fortsatt rett på offentlige ytelser (barnetrygd, helsetjenester osv) selv om en ikke jobber og betaler skatt.

Anonymkode: b7a78...460

Det har en. Mener du at alle som ikke jobber 100% yrkesaktivt er parasitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Det har ingenting med parasittisk livsstil å gjøre. Her blir jo den enkeltes økonomiske evne/forbruk regulert i samsvar med arbeidsinnsatsen.

 Kommer ikke det ann på hva den andre i forholdet gir bort eller? 

Mat, losji, klær, lommepenger, drivstoff, ferier osv... 

Hvis jeg skulle fått alt dette av mannen min mens jeg valgte å være hjemme, ville det gått ut over både balansen i forholdet og selvrespekten.

Anonymkode: e2878...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle fått alt dette av mannen min mens jeg valgte å være hjemme, ville det gått ut over både balansen i forholdet og selvrespekten.

Men nå er det slik at trådstarter har problemer som gjør at de potensielle ulempene du nevner, oppveies av fordelene med hjemmetilværelsen for akkurat henne. Bør vi ikke respektere det?  Det er svært mange variable i totalsituasjonen for en familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, laban skrev:

Men nå er det slik at trådstarter har problemer som gjør at de potensielle ulempene du nevner, oppveies av fordelene med hjemmetilværelsen for akkurat henne. Bør vi ikke respektere det?  Det er svært mange variable i totalsituasjonen for en familie. 

Jo, jeg spurte om det kupton skrev: eg har respekt for de som velger annerledes. Det er deres valg, med de følger det har. Friske som velger det, velger også lavere familieinntekt."

Anonymkode: e2878...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Kommer ikke det ann på hva den andre i forholdet gir bort eller? 

Mat, losji, klær, lommepenger, drivstoff, ferier osv... 

Hvis jeg skulle fått alt dette av mannen min mens jeg valgte å være hjemme, ville det gått ut over både balansen i forholdet og selvrespekten.

Anonymkode: e2878...0b2

Jeg forutsetter at dette er noe de to er enige om. At de bidrar med sitt på ulike områder. Da har ikke jeg verken innvendinger eller noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...